با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
درآمد تعمیرات کولر گازی - آموزشگاه برق و الکترونیک

کولر گازی؛ یک سیستم سرمایشی ایده آل

شروع فصل گرما، آغازی برای استفاده از سیستم های سرمایشی مختلف است. در سالهای اخیر، کولرهای گازی به دلیل ایجاد سرمایش مطلوب و تهویه هوای منزل، به عنوان یکی از سیستم های سرمایشی ایده آل، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده اند. اگرچه این نوع سیستم سرمایشی بیشتر مختص مناطق بسیار گرم است، اما تقریبا اکثر منازل و محیط های کار در شهرهای مختلف، به این سیستم مجهز شده اند.

کولرهای گازی به دلیل جذب هوای گرم محیط داخل، از ورود گرد و غبار و آلودگی های دیگر به داخل منزل جلوگیری کرده و این مشخصه، یکی از ویژگی های بارز این سیستم ها می باشد.

این نوع از سیستم های سرمایشی در انواع مختلف به بازار لوازم خانگی عرضه شده تا نیازهای مختلف را برآورده کند. کولرهای گازی پنجره ای، پرتابل و اسپیلت، از جمله انواع کولرهای گازی مورد استفاده توسط عموم هستند. البته در این میان، اسپیلت ها به دلیل زیباییِ ظاهری و امکان تغییر کاربری در فصول سرد سال، بسیار بیشتر از دو مدل دیگر مورد توجه قرار گرفته اند. از اسپیلت ها می توان در فصل زمستان نیز به عنوان یک وسیله گرمایشی استفاده نمود.

استفاده زیاد از این نوع سیستم سرمایشی باعث افزایش درآمد تعمیرات کولر گازی شده و افراد زیادی برای یادگیری این حرفه از خود اشتیاق نشان می دهند.

درآمد شغل تعمیر کولر گازی - آموزشگاه برق و الکترونیک

مشکلات رایج در کولرهای گازی

در شرایطی که گاز کولر گازی نشتی داشته باشد و یا کولر گازی هوای محیط را خنک نکند، تعمیر کولر گازی ضروری می باشد. همچنین، کثیف شدن فیلترهای کولر، ایراد در سنسور ترموستات، سوختن برد الکترونیک، ایراد در خازنها و کابل های برق کولر گازی، از جمله مواردی است که باید به یک تعمیرکار حرفه ای کولر گازی سپرد.

خرابی کمپرسور، اواپراتور و کندانسور نیز، کار افراد عادی نبوده و باید از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت. علاوه بر این، کمبود گاز مبرد موجود در این نوع کولرها نیز باعث اختلال در خنک کردن هوای محیط می شود. در این شرایط، یک تعمیرکار حرفه ای باید گاز مبرد را شارژ نماید.

مهمترین نکته در استفاده از تجهیزات سرمایشی گران‌قیمت مانند کولر گازی این است که باید هر ساله سرویس این تجهیزات را انجام دهید. با سرویس به موقع این نوع کولرها، از تخریب قطعات و هزینه های بیشتر جلوگیری می شود.

ضرورت تعمیر کولر گازی توسط حرفه ای ها

اساس کار کولر گازی بر پایه تبرید است. به عبارت دیگر، گاز مبرد در کمپرسور فشرده شده و در مرحله بعد وارد کندانسور می شود. سپس با تبدیل گاز به مایع و ورود آن به اواپراتور، هوا خنک شده و به محیط وارد می شود. از طرز کار این سیستم سرمایشی، می توان به ساختار پیچیده آن پی برد. بنابراین، تعمیر کولر گازی به دست افراد معمولی امکان پذیر نیست.

لازمه تعمیر کولر گازی، گذراندن دوره های آموزشی مختلف است. از طرفی، قطعات کولرهای گازی بسیار حساس بوده و در صورتی که تعمیر و یا سرویس آن را به افراد غیر حرفه ای واگذار کنید، ممکن است به قطعات، آسیب های جدی وارد شود. در صورت آسیب به هر یک از قطعات، افراد مجبور به پرداخت هزینه ی زیادی هستند.

درآمد تعمیرات کولر گازی ، به دلیل وجود قطعات حساس و گران‌قیمتی مانند کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و غیره، زیاد است؛ اما این موضوع دلیلی بر ورود هر شخصی به این کسب و کار نمی شود. آشنایی با طرز کار کولر گازی و قطعات مختلف آن، اولین گام برای ورود به این حرفه‌ی پر‌درآمد است. گذشته از آن، یک تعمیرکار حرفه ای باید با استانداردها و اصول فنی جوشکاری، سیم کشی برق و کابل کشی آشنایی کامل داشته باشد.

بازار کار تعمیرات کولر گازی - آموزشگاه برق الکترونیک

مهارت های لازم برای یک تعمیرکار حرفه ای کولر گازی

یک تعمیرکار مجرب برای افزایش درآمد تعمیرات کولر گازی باید با انواع مختلف کولر گازی و قطعات هر یک، آشنایی کامل داشته باشد. همچنین، داشتن مهارت نصب پنل داخلی و خارجی کولرهای گازی، شارژ گاز کولر، جوشکاری، سیم کشی برق و شستشوی کولر گازی برای هر تعمیرکاری لازم است. یک تعمیرکار می تواند سرویس کولرهای گازی را نیز به بهترین شکل انجام دهد.

همچنین، تعمیرکار باید در مورد طرز کار هر یک از قطعات اطلاعاتی داشته و بتواند قطعات را به درستی تعویض و تست کند. بعلاوه، رفع نشتی گاز در کولر گازی، تعمیر اینورتر، رفع لرزش یونیت ها و شستشوی مدار کولر، از وظایف تعمیرکار کولر گازی محسوب می شود. تعمیر برد الکترونیک کولر گازی نیز، یکی دیگر از مهارت هایی است که برای تعمیرکاری ضروری می باشد.

درآمد تعمیرات کولر گازی

افزایش ساخت و سازها در سالهای اخیر، یکی از دلایل افزایش درآمد تعمیرات کولر گازی بوده است. علاوه بر این، سرمایش مطلوب این کولرها، افراد را به خرید این نوع کولرها به عنوان جایگزینی برای کولرهای آبی، ترغیب کرده است. تعیین میزان دقیق درآمد حاصل از تعمیرات انواع کولر گازی، امکان پذیر نیست.

میزان درآمد این کار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفته و در فصول مختلف سال متفاوت خواهد بود. در مجموع، با در نظر گرفتن عوامل مختلف، یک تعمیرکار کولر گازی می تواند ماهانه حدود 7 تا 15 میلیون تومان درآمد داشته باشد که البته این میزان می تواند به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

شما علاقه مندان به حوزه تعمیرات پیشنهاد میکنیم تا مقالات درآمد تعمیرات لوازم خانگی ، درآمد تعمیرات پکیج ، درآمد تعمیرات برد الکترونیکی و درآمد تعمیرات موبایل را بخوانید.

راهکارهایی برای افزایش درآمد تعمیرات کولر گازی

درآمد تعمیرات کولر گازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال، درآمد این کار در فصول گرم سال بیشتر است. گذشته از آن، مناطقی با آب و هوای گرم، و یا شهرهای پرجمعیت با ساخت و سازهای زیاد، بیشتر به این نوع حرفه نیاز خواهند داشت. مثلا شهرهایی مانند اهواز، بندر عباس و تهران، بیشتر از این نوع سیستم های سرمایشی استفاده کرده و در نتیجه بازار کار خوبی برای تعمیرات کولر گازی محسوب می شوند.

علاوه بر این، میزان مهارت و تخصص تعمیرکار نیز بر این مسئله بی تاثیر نیست. وقتی تعمیرکار با تمامی اصول فنی آشنایی کامل داشته باشد، دیگر نیازی به کمک گرفتن از برقکار و جوشکار ندارد. همچنین، آشنایی با مدل ها و برندهای جدید کولر گازی که در بازار لوازم خانگی موجود است، تعمیرکاران را قادر می سازد تا بتوانند به راحتی به تعمیر انواع کولرهای گازی بپردازند.

برخورد مناسب با مشتری و تبلیغات، دو عنصر مهم دیگر در افزایش درآمد تعمیرات کولر گازی هستند. همچنین، اگر مشتری از کیفیت خدمات عرضه شده توسط تعمیرکار رضایت کامل داشته باشد، در تعمیرات بعدی نیز، کار را به همان تعمیرکار واگذار می کند. بعلاوه، سرعت عمل در انجام سرویس و تعمیرات نیز می تواند در جلب مشتری موثر باشد.

شغل تعمیرات کولر گازی - آموزشگاه برق الکترونیک

بازار کار شغل تعمیرات کولر گازی

استقبال زیاد مردم از این نوع سیستم های سرمایشی موجب شده تا شغل تعمیرات بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به کارهای فنی قرار بگیرد. تکنولوژی به روز و تخصصی بودن سرویس و تعمیرات این نوع کولرها نیز، دلیل دیگری بر لزوم وجود تعمیرکاران حرفه ای می باشد. گذشته از آن، تعویض قطعات بسیار گرانتر از تعمیر آنها خواهد بود و افراد ترجیح می دهند هزینه کمتری بپردازند؛ از این‌رو، کمک گرفتن از یک تعمیرکار مجرب را در اولویت قرار می دهند.

ورود به شغل تعمیر کولر گازی

بسیاری از افراد به صورت تجربی با تمام اصول و فنون تعمیر کولر گازی آشنا شده و وارد بازار کار می شوند. این روش موقت بوده و با ورود مدل ها و تکنولوژی های جدید کولر گازی به بازار، این افراد ممکن است در تعمیر قطعات جدید دچار مشکل شوند. بنابراین، بهترین راه برای ورود به این حرفه، آموزش اصولی و درست است.

حضور در دوره های آموزشی دارای این مزیت است که افراد می توانند از طریق تمرین روی سیستم های سرمایشی، به مهارت لازم دست یابند. اما به صورت تجربی این امکان وجود نداشته و در صورت خطا در تعمیرات، ممکن است قطعه ای دچار آسیب جدی شود.

علاوه بر این، ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای به افراد پس از گذراندن کامل دوره های آموزشی، تضمینی برای ورود آنها به بازار کسب و کار است. ورود به شغل تعمیرات کولر گازی به سرمایه و یا وسایل زیادی نیاز نداشته و هر شخصی با توجه به علاقه خود می تواند پس از آموزش لازم، وارد این حرفه شود. حتی افراد مبتدی که تخصص کافی در زمینه برق و اصول فنی ندارند نیز، پس از پایان دوره های آموزشی، می توانند به صورت کاملا حرفه ای به تعمیرات کولرهای گازی بپردازند.

افراد، با اندکی صبر و مهارت به راحتی می توانند درآمد تعمیرات کولر گازی را به طور چشمگیری افزایش دهند.

سرمایه مورد نیاز شغل تعمیر کولر گازی - آموزشگاه برق الکترونیک

شرکت در دوره های آموزشی

آموزشگاه برق الکترونیک ، یکی از آموزشگاه هایی است که با برگزاری دوره های آموزش تعمیرات کولر گازی ، به علاقه‌مندان به این کسب و کار کمک می کند تا به راحتی و با دانش کامل وارد این حرفه شوند. شما هم اگر قصد دارید تا در این حرفه جزء بهترین ها باشید و به بالاترین درآمد تعمیرات کولر گازی برسید، با شرکت در این دوره های آموزشی، آینده شغلی خود را تضمین کنید. با شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات کولر گازی آموزشگاه برق الکترونیک، نه تنها می توانید به راحتی و با مدرکی معتبر وارد بازار این کار شوید، بلکه می توانید با اندکی سرمایه، کسب و کار خود را نیز در این زمینه راه اندازی کنید.

برای مشاهده ساعت و شهریه دوره ها وارد صفحه شهریه دوره‌ها بشوید. همچنین کلیه آموزش‌های برق و الکترونیک ما را در صفحه وبلاگ مشاهده کنید.

شما می توانید در این دوره های آموزشی با انواع مدل های کولر گازی، قطعات مربوط به هر یک، نحوه تعویض و تست آنها آشنا شوید. همچنین، جوشکاری، برق کشی، تعمیر برد الکترونیک کولرهای گازی و نصب و تنظیم پنل ها نیز در این دوره ها آموزش داده می شوند. همچنین، این دوره ها شامل آموزش تعمیر مکانیکی و آموزش تعمیر برد می باشند. افراد می توانند با توجه به علاقه خود در هر یک از این دوره ها ثبت نام کنند. با شرکت در این دوره ها به افرادی متخصص در زمینه تعمیر کولرهای گازی تبدیل شده و با خاطری آسوده وارد بازار کار شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *