تا 11 فروردین فرصت داری که با قطعی کردن ثبت نام ، بتونی با شهریه سال 1402 در کلاسهای سال 1403 شرکت کنی .
درآمد تعمیرات لوازم خانگی - آموزشگاه برق و الکترونیک

امروزه با پیشرفت تکنولوژی وسایل و تجهیزات مختلفی وارد زندگی ما شده اند که زندگی بدون آن ها امری مشکل می باشد. در واقع ما برای زندگی آسوده و راحت نیاز به این گونه وسایل داریم. از جمله این وسایل پیشرفته می توان به ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، آبمیوه گیری، چرخ گوشت، چای ساز، تلویزیون، کولر های آبی و گازی و غیره اشاره نمود.

در این بخش می خواهیم درآمد تعمیرات لوازم خانگی و بازار شغل تعمیرات لوازم خانگی را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما در وبسایت آموزش برق الکترونیک همراه باشید.

درآمد شغل تعمیر لوازم خانگی - آموزشگاه برق و الکترونیک

درآمد تعمیرات لوازم خانگی

شرکت های بزرگ دنیا مانند سامسونگ، بوش، ال جی و غیره به تولید کردن لوازم خانگی پرداخته اند و به دیگر کشور ها صادر می کنند. با توجه به اینکه امروزه نیاز به انواع لوازم خانگی احساس می شود، دیگر مشاغل مربوط به این لوازم نظیر تعمیرات لوازم خانگی و غیره نیز از درآمد بالایی برخوردار  خواهند بود.

از جمله مشاغلی که به لوازم خانگی مرتبط هستند می توان به تولید کنندگان لوازم خانگی، نمایندگی های لوازم خانگی، فروشندگان و تعمیرات لوازم خانگی اشاره کرد. تعمیرات لوازم خانگی جزو مشاغلی می باشد که می توان از طریق آن به درآمد بالا برسید. شما می توانید این شغل را به صورت مستقل و یا به صورت همکاری با دیگر شرکت ها انجام دهید.

شغل تعمیرات لوازم خانگی

همانطور که گفتیم لوازم خانگی انواع مختلفی دارد و روز به روز با پیشرفت تکنولوژی لوازم جدید روانه بازار می شود. امروزه اکثر کار ها به صورت اتوماتیک انجام می شود. به این صورت که ربات ها و وسایلی وجود دارند که بدون دخالت انسان ها اقدام به انجام کارهای روزمره می کنند. برای مثال امروز ماشین ها لباسشویی کاملا به صورت اتوماتیک هستند و تنها با فشردن چند دکمه، می توان به شستن لباس ها پرداخت.

در این حالت فرد کار خاصی انجام نخواهد داد و بدون خستگی کلیه لباس ها به بهترین نحو شسته خواهد شد. این پیشرفت شده تا نیاز های انسان به لوازم خانگی روز به روز بیشتر شود و هر روز به خرید کردن مدل های جدید بپردازد.

بیشتر لوازم خانگی مورد استفاده انسان ها به صورت مکانیکی و الکتریکی می باشد. به همین دلیل پس از گذشت زمان ممکن است دچار خرابی شوند و مشکلات زیادی را به وجود آورند. همچنین با توجه به اینکه این دستگاه ها پیچیدگی زیادی دارند، افراد عادی توانایی تعمیر این لوازم را ندارند. در واقع هنگام خراب شدن این وسایل باید به افراد متخصص مراجعه نمایید.

شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از شغل های فنی می باشد که در کلیه کشور های جهان وجود دارد و درآمد بالایی دارد. همچنین با توجه به اینکه خرید لوازم خانگی جدید ممکن است هزینه های بالایی داشته باشد، اکثر خانواده ها اقدام به تعمیر لوازم خانگی خود می کنند. همین موضوع باعث شده است تا تعمیر لوازم خانگی یکی از شغل های پر درآمد فنی باشد.

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی - آموزشگاه برق و الکترونیک

میزان سرمایه مورد نیاز برای ورود به حوزه تعمیرات لوازم خانگی

اکثر مشاغلی که در آمد بالایی دارند نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارند. به همین دلیل خیلی از افراد توانایی راه اندازی این مشاغل را ندارند. یکی از مزیت های شغل تعمیرات لوازم خانگی این است که برای شروع کار نیاز به سرمایه اولیه آنچنانی ندارد.در صورتی که از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشید، می توانید با خرید ابزار کار که قیمت بالایی ندارد و همچنین اجاره یک ملک برای مغازه می توانید شروع به کار نمایید.

حتی برخی از افراد هستند که تعمیرات لوازم خانگی را در منزل انجام می دهند که با این کار نیازی به دادن اجاره نمی باشد. در این صورت شما می توانید به صورت سیار کار کنید. همچنین شما می توانید در شرکت های تعمیراتی و خدماتی مختلفی که دنبال نیرو برای کار هستند مشغول به کار شوید و به صورت پورسانت و حقوق ماهیانه درآمد خوبی داشته باشید.

چگونگی ورود به شغل تعمیرات وسایل منزل

حال اگر کسی علاقه مند به کار در حوزه تعمیرات لوازم خانگی باشد چگونه باید کار خود را آغاز نماید؟ برای جواب این سوال شما باید بدانید که برای راه اندازی هر کاری نیازمند مهارت و تجربه هستید. برای این منظور آموزشگاه های مختلفی هستند که دوره ها و کلاس های آموزشی تعمیرات لوازم خانگی را برگزار می کنند. شما می توانید با گذراندن دوره های آموزشی ما به راحتی وارد بازار کار شوید و به درآمد مطلوبی برسید.

در دوره های آموزشی ما تعمیرات لوازم خانگی مختلف از قبیل یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، جاروبرقی و غیره در برند های مختلف خارجی و داخلی به کارآموزان آموزش داده می شود. شما پس از گذراندن این دوره ها موفق به دریافت مدرک فنی حرفه ای می شوید و می توانید تعمیرات لوازم خانگی را انجام دهید. در دوره های ما علاوه بر آموزش به صورت تئوری، به صورت عملی نیز با چگونگی تعمیرات لوازم خانگی مختلف آشنا خواهید شد.

برای مشاهده جزئیات بیشتر دوره و مشاهده شهریه آن به صفحه آموزش تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کنید.

شغل تعمیرات لوازم خانگی - آموزشگاه برق الکترونیک

کسانی که در رشته های الکترونیک و برق تحصیل کرده اند با توجه به اینکه با ابزار ها و قطعات مختلف الکتریکی آشنایی بیشتری دارند، یادگیری آسان تری خواهند داشت. اما این دوره ها برای کلیه افراد قابل اجرا بوده و کسانی که هیچ آشنایی با این ابزار ندارند نیز می توانند این دوره ها را به پایان برسانند و مدرک خود را دریافت کنند. به این صورت که ابتدا چند جلسه آشنایی با قطعات الکترونیکی و همچنین آموزش اولیه الکترونیک ارائه می شود تا با این ابزار و این شغل آشنایی پیدا کنند.

در هنگام ثبت نام در آموزشگاه های تعمیرات لوازم خانگی باید به چند نکته توجه داشته باشید. مهم ترین نکته این است که آموزشگاه زیر نظر فنی و حرفه ای باشد تا مدرکی که می گیرید از اعتبار کافی برخوردار باشد. نکته دیگر این است که در آموزشگاه علاوه بر آموزش به صورت تئوری، آموزش به صورت عملی نیز ارائه شود و آخرین نکته این است که مدرسان مجموعه از تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشند. آموزشگاه ما کلیه ویژگی های گفته شده را دارا می باشد و کارآموزان پس از گذراندن دوره های آموزشی ما به راحتی وارد بازار کار می شوند.

نکات مهم برای افزایش درآمد در شغل تعمیرات لوازم خانگی

اگر دورههای آموزشی را گذرانده اید و کلیه نکات مربوط به تعمیرات لوازم خانگی را یاد گرفته اید، نیاز است تا برای افزایش درآمد تعمیرات لوازم خانگی باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

یکی از مهمترین نکات در این شغل که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، کیفیت کار ارائه شده می باشد. به این دلیل که لوازم خانگی جزو وسایل گران قیمت هر خانه ای محسوب می شود و اگر مرتکب اشتباهی شوید ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به دستگاه وارد نمایید. که هزینه هایی بسیار بالایی خواهد داشت. پس قبل از هر چیزی، بالا بودن سطح کیفیت و دقت بالا حین انجام کار می تواند اعتماد مشتری را جلب نماید و سبب پیشرفت در کارتان شود.

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش درآمد تعمیرات لوازم خانگی که باید به آن توجه نمایید به روز بودن می باشد. با توجه به اینکه لوازم خانگی دائما در حال پیشرفت می باشد و امکانات و آپشن های جدید به آن ها اضافه می شود. به همین دلیل نیاز است که تعمیرکار از امکانات و تغییراتی که در این دستگاه ها ایجاد می شود با خبر باشد و بهترین عملکرد را در تعمیر آن ها داشته باشد.

نکته مهم دیگر در این شغل سرعت عمل می باشد. لوازم خانگی جزو وسایل ضروری و پرکاربرد در هر خانه ای به شمار می رود. در صورت خرابی این دستگاه ها می تواند کار های خانه را با مشکل رو به رو کند، لذا باید هر چه سریعتر این لوازم را تعمیر نمایید. همچنین باید در این شغل خوش قول باشید. این کار باعث جذب مشتری می شود و شما در دراز مدت می توانید درآمد بالایی داشته باشید.

 قیمت مناسب و رقابتی بودن در این شغل نیز مانند دیگر مشاغل می تواند منجر به جذب مشتری شود. در نهایت سبب افزایش درآمد تعمیرات لوازم خانگی شود.

سرمایه مورد نیاز برای ورود به حوزه تعمیرات لوازم خانگی - آموزشگاه برق الکترونیک
سرمایه مورد نیاز برای ورود به شغل تعمیر لوازم خانگی – آموزشگاه برق الکترونیک

بازار شغل تعمیرات لوازم خانگی

بازار شغل تعمیرات لوازم خانگی مخصوصا در دو دهه اخیر که تکنولوژی و وسایل پیشرفت  چشمگیری کرده است، بسیار فعال بوده است. افزایش محصولات لوازم خانگی نیز بر روی بازار شغل تعمیرات لوازم خانگی تاثیر زیادی داشته است.

تصور ما این است که برای داشتن تخصص و درآمد بالا باید راه طولانی را طی کنید. اما ممکن است از دوستان و همسایه ها شنیده باشید که فلان آدم وارد شغل جدید شده است و در مدت زمان کوتاهی به درآمد بالا رسیده است. اینجاست که شما هم به این فکر افتاده اید که شغل جدید را شروع کنید و به درآمد خوبی برسید.

بازار شغل تعمیرات لوازم خانگی در بردارنده یکی دیگر از رشته های پرطرفدار فنی و حرفه ای یعنی تعمیرات لوازم خانگی می باشد. با توجه به کاربرد و همچنین تقاضای بالای آن افراد زیادی سالانه برای ورود به این شغل تلاش می کنند. در این شغل تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرکار باید یکی از وسایل الکترونیکی و برقی که به هر دلیلی از قبیل سوختگی، اتصالی، ضربه خوردگی و غیره از کار افتاده است را عیب یابی نماید و برای تعمیر آن اقدام کند. این وسایل عبارتند از فریزر، یخچال، ماشین لباسشویی، ماکروفر، ماشین ظرفشویی، اتو، جاروبرقی، آبمیوه گیری و غیره.

امروزه بازار کار این شغل بسیار داغ می باشد.  این شغل یکی از ده شغل پردرآمد فنی در ایران و حتی در جهان به حساب می آید. این امر به دلیل وجود انواع و اقسام لوازم الکترونیکی و برقی در خانه همه ما می باشد. این وسایل ممکن است به مرور زمان دچار اشکال شود که تعمیر کردن آن نسبت به تعویض آن بسیار به صرفه تر می باشد.

از طرف دیگر بیشتر این وسایل به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت بروز مشکل ممکن است زندگی افراد را دچار اختلال کند. از این رو افراد در صورت خرابی هر چه زودتر نسبت به تعمیر آن اقدام می کنند. به همین دلیل این شغل جزو شغل های پر تقاضا با بازار کار عالی به حساب می آید.

تعمیرات وسایل منزل در خارج از ایران

شغل تعمیرات لوازم خانگی جزو شغل های پر درآمد در ایران و حتی در خارج از کشور به حساب می آید. حتی اگر قصد مهاجرت به سایر کشور ها را دارید و به دنبال شغل هستید، بهتر است در کشور خودمان تخصص و تجربه کافی را بدست آورید. سپس به دیگر کشور ها مهاجرت نمایید تا شغل شما تضمین شده باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای مشغول شده به این کار در کشور ها دیگر باید یک مدرک فنی حرفه ای داشته باشید.

همچنین باید بین 3 تا 5 سال سابقه کاری داشته باشید. علاوه بر این عوامل بهتر است با فرهنگ، زبان و اصطلاحات مرتبط با شغل خود آشنا شوید تا در هنگام ارتباط با مشتری تسلط کافی را داشته باشید. به این ترتیب شما می توانید به راحتی اقدام به مهاجرت نمایید و در دیگر کشور ها مشغول کار خود شوید و از درآمد بالایی برخوردار شوید.

پیشرفت های چشمگیر لوازم خانگی باعث شده است که این شغل تعمیرات لوازم خانگی تبدیل به یک شغل کاملا تخصصی شود. به همین دلایل این شغل، یکی از بهترین شغل های تخصصی برای مهاجرت می باشد. همانطور که گفتیم با توجه به پیشرفت لوازم خانگی، این شغل در خارج از کشور نیز از بازار کار عالی بهره مند خواهد بود.

همچنین به شما علاقه مندان به حوزه تعمیرات پیشنهاد میکنیم تا مطالب مرتبط درآمد تعمیرات موبایل ، درآمد تعمیرات کولر گازی ، درآمد تعمیرات پکیج و درآمد تعمیرات برد الکترونیکی را بخوانید تا با بازار کار و درآمد سایر رشته ها آشنا شوید.

آموزشگاه برق الکترونیک

در این بخش سعی کردیم سرمایه لازم برای ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی، بازار کار این شغل، میزان درآمد و غیره را مورد بررسی قرار دهیم. آموزشگاه برق الکترونیک یکی از معتبرترین آموزشگاه های ایران می باشد که با سالها تجربه و با مدرسان و متخصصان با تجربه در این حوزه در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید با گذراندن دوره های آموزشی ما که به صورت تئوری و عملی برگزار می شود، مدرک رسمی فنی حرفه ای خود را دریافت کنید و به راحتی وارد بازار کار شوید. همچنین می توانید برای گرفتن مشاوره با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *