تا 11 فروردین فرصت داری که با قطعی کردن ثبت نام ، بتونی با شهریه سال 1402 در کلاسهای سال 1403 شرکت کنی .

آموزش لوله کشی ساختمان

آموزش لوله کشی ساختمان  یکی از رشته هایی است که کارآموزان بعد از گذراندن این دوره آموزشی به راحتی می توانند مشغول به کار شده و کسب درآمد نمایند. شما در ادامه میتوانید سرفصل های اصلی دوره لوله کشی ساختمان  را مطالعه کنید.

سرفصل های دوره آموزش لوله کشی ساختمان

هزینه دوره لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان 

شهریه دوره لوله کشی ساختمان 

شهریه دوره عمومی با 30% تخفیف:  5,500,000 تومان

………………………………………………..

شهریه دوره خصوصی:              8,500,000 تومان

جهت ثبت نام فرم زیر را تکمیل کنید، یا با ما تماس بگیرید.

    جواب را با کیبورد انگلیسی وارد کنید

    اطلاعات تماس آموزشگاه برق الکترونیک

    دوره‌های آموزشی پرطرفدار

    ویژگی‌های دوره آموزش لوله کشی ساختمان

    اساتید متخصص
    دوره‌های حضوری برقی با صدور مدذک معتبر - آموزشگاه برق الکترونیک
    دسترسی آسان به آموزشگاه
    پشتیبانی مادام العمر دوره‌های حضوری برق
    پشتیبانی مادام العمر دوره‌ها
    آموزش‌های برق با صدور مدرک معتبر - آموزشگاه برق و الکترونیک
    صدور مدرک معتبر
    آموزش‌های برق الکترونیک - آموزشگاه برق و الکترونیک
    تضمین یادگیری کارآموز
    آموزش‌های برق و برق الکترونیک - آموزشگاه برق و الکترونیک
    زمان‌بندی متنوع دوره‌ها

    برای مشاوره آموزشی رایگان از شماره های زیر استفاده کنید.

    سوالات متداول کارآموزان از آموزشگاه برق و الکترونیک

    از آنجایی که آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت میکند، بعد از پایان دوره به کارآموزان مدرک معتبر ارائه میشود تا بتوانند با آن جواز کسب دریافت کنند.

    بله . تمامی کارآموزان که از راه دور آمده و در کلاس ها شرکت می کنند به خوابگاه‌های ارزان قیمت معرفی می شوند تا با خیال راحت دوره آموزشی را پشت سر بگذارند.

    آموزش کامل لوله کشی ساختمان

    با توجه به اینکه امروزه لوله کشی ساختمان یکی از رنگارنگ ترین و لعاب ترین جلوه ها را در منازل مسکونی دارد. در برخی از مراکز شهرها دوره های آموزش لوله کشی ساختمان برای علاقه مندان به این حوزه کاری ایجاد شده است. در این دوره های آموزشی اصول صفر تا صد آموزش لوله کشی ساختمان به کارآموزان آموزش داده می شود. همانطور که اشاره کردیم؛ اگر به دنبال کلاس آموزش لوله کشی ساختمان هستید می توانید با ورود به کلاس ها و کارگاه های آموزشی مبتنی بر آموزش عملی لوله کشی ساختمان تمامی آموزش های لازم را با اساتید و متخصصان این رشته به صورت عملی فرا بگیرید تا پس از فارغ التحصیلی در این کلاس ها به تدریج راه خود را مستحکم تر طی کنید. در این دوره های آموزشی بخش های مختلفی تدریس می شود. بنابراین می توانید با صرف هزینه ای ناچیز در ابتدای مسیر آینده خود را در این کار تضمین کنید و پس از شرکت در دوره آموزش کامل لوله کشی ساختمان، عملاً پس از مدتی کار به یک تعمیرکار و لوله کش حرفه ای تبدیل شوید.

    دوره لوله کشی ساختمان - آموزشگاه برق الکترونیک
    دوره لوله کشی ساختمان – آموزشگاه برق الکترونیک

    پیش نیازهای لوله کشی

    برخی از الزامات لوله کشی آب و فاضلاب عبارتند از:

    • لوله را انتخاب کنید
      لوله‌های آهنی گالوانیزه یا لوله‌های فولادی گالوانیزه، لوله‌های مسی، لوله‌های پلاستیکی، لوله‌های برنجی، لوله‌های چدنی، لوله‌های گالوانیزه، لوله‌های آهنی یا سایر لوله‌های ساخته شده با مواد مورد تایید برای سیستم آب سرد ممکن است استفاده شوند. انتخاب مواد مورد استفاده برای ساخت لوله به موارد زیر بستگی دارد:
    1. مقدار آبی که باید تامین شود.
    2. فشار آب
    3. عامل خوردگی یا زنگ زدگی برای انواع لوله ها در دماهای مختلف
    4. هزینه
    5. امکان دسترسی به لوله با متریال مورد نظر
    6. اندازه لوله

    اندازه لوله های آب به موارد زیر بستگی دارد:

    -فشار و از دست دادن اصطکاک در طول لوله
    -تعداد و انواع اتصالات نصب شده (اتصالات مورد نیاز)
    -تعداد اتصالات استفاده شده در یک زمان معین (ضریب استفاده همزمان)

    آموزش جامع لوله کشی ساختمان - آموزشگاه برق الکترونیک

    از دست دادن اصطکاک
    هنگامی که مایع در طول لوله جریان دارد، لایه های مختلف آب با سرعت های متفاوتی حرکت می کنند و در مرکز لوله، آب با سرعت بیشتری جریان می یابد. این مقاومت در برابر جریان (به نام تلفات اصطکاک) در لوله های مختلف متفاوت است. اصطکاک لوله باعث افت فشار آب می شود. در لوله های کوچک، این کاهش اصطکاک بر افزایش فشار آب غلبه می کند. اگر امکان افزایش فشار آب وجود نداشته باشد، افزایش اندازه لوله می تواند اتلاف اصطکاک را افزایش دهد.

    آموزش لوله کشی آب

    مراحل لوله کشی آب به شرح زیر است:

    –رایزر
    لوله ای که در جهت عمودی قرار می گیرد رایزر می گویند. در مهندسی لوله کشی، رایزر لوله ای است که دارای ران عمودی است. به عنوان مثال در صنعت نفت و گاز دریایی به لوله عمودی که نفت را از چاه به سکو منتقل می کند، رایزر می گویند.

    مصرف آب لوله کشی رایزر نقش مهمی در تامین آب ساختمان دارد، یعنی انتخاب قطر رایزر باید با دقت انتخاب شود تا هنگام استفاده از آب در ساختمان افت فشار باعث کمبود آب نشود. رایزرهای فاضلاب ساختمان نیز باید در نظر گرفته شود زیرا هدایت پساب باید به درستی انجام شود.

    رایزر در سیستم آبیاری بارانی به لوله ای اطلاق می شود که بر روی لوله اصلی و فرعی نصب می شود و وظیفه رایزر رساندن آب به سطح خاک برای تغذیه و تامین آب لوله های فرعی و لوله های منیفولد است.

    آموزش لوله کشی ساختمان تهران

    –خط اصلی منبع آب

    منبع اصلی آب لوله ای است که معمولاً از سقف آویزان است و شاخه های آن به اتصالات رایزرها متصل می شود. قطر این لوله منبع مشابه سرویس آب اصلی است و در مرکز قرار دارد تا فاصله کمی از اتصالات منبع رایزرهای ساختمان داشته باشد. برای کاهش تلفات اصطکاک، لوله اصلی تغذیه تا حد امکان مستقیم و مستقیم نصب می شود. لوله اصلی تغذیه نباید شل باشد یا آب را در خود نگه دارد. لوله باید شیب ملایم 1.4 اینچ در هر فوت (هر 30 سانتی متر) به سمت کنتور آب داشته باشد. در انتهای شیب، یک شیر تخلیه برای تخلیه لوله در زمستان قرار دهید. در صورت لزوم، یک لوله تخلیه برای انتقال فاضلاب از ورودی شیر به زهکش نصب کنید. اگر لوله را نمی توان به یک نقطه کج کرد، باید برای تمام قسمت هایی که تخلیه نمی شوند، یک شیر تخلیه مجزا در نظر گرفته شود. لوله اصلی باید به خوبی نصب و محافظت شود تا وزن اتصالات را تحمل کند و نشتی نداشته باشد.

    –اتصالات رایزر را ذخیره کنید
    رایزرهای ذخیره سازی را به منبع اصلی وصل کنید. رایزر از دیوارهای ساختمان عبور می کند. قبل از تکمیل پارتیشن بندی باید تمام اتصالات را محکم کنید. برای لوله کشی عمودی در رایزر از گیره و اتصالات لوله استفاده کنید. (شاخه های افقی نباید به عنوان تکیه گاه برای اتصالات رایزر استفاده شوند). شاخه های افقی باید به دیوار چسبیده و به سمت بالابرهای ذخیره عمودی متمایل شوند.

    –سوپاپ ها

    شیرها را در هر رایزر عمودی نصب کنید تا در صورت نیاز به تعمیر، آب هر قسمت را قطع کرده و تعمیرات را انجام دهید. با قرار دادن شیرهای کوچک روی ورودی برای اتصال می توان یک مقطع را بدون قطع تمام آب تعمیر کرد.

    آموزش لوله کشی فاضلاب

    معمولا اولین قدم در لوله کشی فاضلاب ساختمان، اتصال لوله های فلزی و گیره های آنهاست که به سمت زهکش خانه کج می شوند. سوراخ های برش فاضلاب نباید برای لوله های فلزی خیلی بزرگ باشد. تمام اتصالات و اتصالات باید پشتیبانی شوند. لوله ها باید بالاتر از سطح جریان معمولی نصب شوند. به عنوان مثال، اگر قطر لوله فاضلاب خیابانی 24 اینچ و دبی معمولی آن 50 درصد باشد، شیر باید حداقل 12 اینچ بالاتر از کف لوله نصب شود. یک لوله با زهکشی موازی باید در مسیر جریان فاضلاب نصب شود. این از بازگشت جریان در زمانی که جریان سریع است جلوگیری می کند.

    آموزش عملی لوله کشی ساختمان | آموزشگاه برق الکترونیک

    مراحل نصب به شرح زیر است:

    مرحله 1: به آرامی دور لوله تخلیه اصلی ضربه بزنید تا عمق جریان را برای قرار دادن لوله های کوچک پیدا کنید. صدای ضعیف ضربه نشان دهنده این است که محل ضربه در زیر جریان فاضلاب است و اگر هنگام ضربه زدن صدای زنگ شنیدید نشان دهنده این است که محل ضربه بالای جریان فاضلاب است.
    مرحله 2: از لوله های فلزی کوچک به عنوان الگوی قوس استفاده کنید و اندازه سوراخ مورد نظر را با استفاده از گچ بکشید.

    مرحله 3: این خط را با یک قلم و چکش کوچک و سرد برش دهید. به آرامی روی لوله ها ضربه بزنید تا به لوله اصلی فاضلاب آسیبی وارد نشود.
    مرحله 4: کار را تا عمق 1.8 یا 3.16 اینچ ادامه دهید.
    مرحله 5: یک سوراخ کوچک در اطراف مرکز ایجاد کنید و آن قسمت را بردارید. همیشه از ضربات آرام استفاده کنید.
    مرحله 6: سوراخ را بیضی شکل کرده و آن را به اندازه لوله های فلزی کوچک تا حد امکان بزرگ کنید. لوله های این سوراخ را تست کنید تا مطمئن شوید اندازه مناسبی دارند.
    مرحله 7: لوله های فلزی را در جای خود قرار دهید و با لبه های لبه فلنج دور آنها بپیچید.
    مرحله 8: لوله کشی را با سیمان دور لوله های فلزی تمام کنید. در زیر لوله های فلزی، کف شیرها و کناره ها و اطراف به مقدار کافی ملات استفاده کنید. اتصالات را در جای خود نگه دارید تا ملات سفت شود.

    تست نشتی

    بازرسی برای تشخیص نشت مهم است. اتصالات نشتی آب را هدر می دهد و خسارت هنگفتی به ساختمان وارد می کند. در ساخت و سازهای جدید، کل سیستم برای نشتی آزمایش می شود قبل از اینکه ریگ و پارتیشن بندی کامل شود. هنگامی که این آزمایش انجام می شود، از فشار آبی که سیستم را تغذیه می کند استفاده می شود. در حالی که سیستم تحت فشار است، تمام اتصالات از نظر نشتی بررسی می شوند. در صورت نشتی اتصال، سفت یا تعویض می شود و لوله بریده می شود و قطعه با اتصال جدید دوباره وصل می شود. هنگام کار بر روی اتصالات مسی لحیم شده یا پلاستیک حلال در سیمان، لوله باید تخلیه شود و سپس اتصالات نصب شود. اتصالات مسی ممکن است سفت یا تعویض شوند.

    آموزش لوله کشی ساختمان در تهران

    همانگونه که می بینید مباحث در خصوص آموزش جامع لوله کشی ساختمان کم نیست و مطالعه موضوعات لوله کشی فقط می تواند اطلاعات را افزایش دهد بعبارت دیگر کسی که قصد دارد بصورت عملی در این حوزه کار انجام دهد نیاز دارد نسبت به فراگیری آموزش های کاربردی و عملی اقدام نماید.

    در این راستا آموزشگاه برق الکترونیک دوره آموزش صفر تا صد لوله کشی ساختمان را با بهره مندی از اساتید متخصص و مجرب برگزار می نماید.

    مطمئنا اشتغال کارآموزان عزیز بعد از گذراندن آموزش کامل لوله کشی ساختمان یکی از اهداف اصلی آموزشگاه برق و الکترونیک است لذا بسیاری از عزیزانی که در این مجتمع فتی، آموزش دیده اند بلافاصله وارد بازار کار شده و کسب درآمد می کنند.

    شایان ذکر است یکی از مزایای فراگیری این دوره این است که برای کارآموزان گرامی مدرک معتبر صادر میشود و با اخذ این مدرک مشکلی برای حضور در بازار کار نخواهند داشت.

    معرفی شغل لوله کشی ساختمان

    آموزش لوله کشی ساختمان دوره حضوری - آموزشگاه برق و الکترونیک

    لوله کشی ساختمان یکی از اصلی ترین بخش ها در ساخت هر ساختمان است. یک واحد آپارتمان بدون لوله کشی آب و فاضلاب غیر قابل تصور است. یکی از اولین مواردی که در ساخت یک ساختمان در نظر گرفته می شود و برای آن نقشه دقیق آماده می شود، لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب است.

    لوله کشی ساختمان به روش های مختلفی انجام می شود. در قدیم لوله کشی ساختمان به صورت سنتی و با استفاده از لوله های فلزی صورت می گرفت. این لوله های فلزی خیلی زود به دلیل پوسیدگی و در اثر فشار دچار آسیب می شدند. بعد از مدتی این سیستم پیشرفت کرد به لوله کشی انشعابی تبدیل شد. پیشرفت محصولات پتروشیمی و ساخت لوله های پروپیلن یا لوله سفید باعث شد این نوع لوله ها به تدریج جای لوله های قدیمی را در لوله کشی انشعابی بگیرند.

    امروزه لوله کشی کلکتوری جای لوله کشی انشعابی به روش قدیمی را گرفته است و ساختمان های مدرن و تازه ساخت به روش کلکتوری لوله کشی می شوند. در لوله کشی کلکتوری یک کلکتور چسبیده به کنتور آب قرار می گیرد و این باعث می شود آب هر واحد به صورت جداگانه توزیع شود. در این صورت هنگامی که لوله کشی یک واحد به مشکل بربخورد نیازی نیست آب کل ساختمان قطع شود.

    یک لوله کش ساختمان باید قادر باشد لوله کشی ساختمان را طبق نقشه و به صورت کاملا اصولی و با روش تعیین شده به انجام برساند. یک لوله کش برای رسیدن به این هدف باید ابتدا در دوره آموزش لوله کشی ساختمان شرکت کند و تمام اصول لوله کشی را به طور دقیق آموزش ببیند.

    بازار کار لوله کشی

    دوره آموزش لوله کشی ساختمان - آموشگاه برق و الکترونیک

     هر ساختمانی که ساخته می شود و برخی از ساختمان هایی که نوسازی می شوند به لوله کشی نیاز دارند. اگر صنعت ساخت و ساز ساختمان رواج داشته باشد، به همان میزان نیز تقاضا در بازار کار لوله کشی وجود خواهد داشت. ضمن اینکه لوله کشی برخی ساختمان ها به دلیل فرسودگی یا شرایط محیطی نامناسب بعد از مدتی دچار مشکل می شود که نیاز به تعمیر دارد.

    از طرفی باید این موضوع را در نظر بگیریم که لوله کشی ساختمان بسیار گسترده است. شاید در نگاه اول تصور کنید لوله کشی آب به لوله کشی ساختمان و فاضلاب و شیرآلات محدود می شود اما این شغل بسیار گسترده است. اگر یک لوله کش ماهر باشید و قادر باشید لوله کشی های فضاهای خاص مانند لوله کشی سونای خشک، بخار و جکوزی، لوله کشی حمام دارای وان، لوله کشی انواع استخرها و … را انجام دهید می توانید سفارشات متنوع و پرسودی را دریافت کنید. بنابراین بازار کار شما به مهارت ها و تنوع خدماتی که ارائه می دهید نیز بستگی دارد.

    درآمد یک لوله کش ساختمان

    آموزش لوله کشی آب ساختمان - آموزشگاه برق الکترونیک

    یکی از عواملی که بر درآمد هر شخصی در هر شغلی تاثیر دارد بازار کار است. هرچه بازار کار یک شغل مناسب تر و فعال تر باشد میزان درآمد نیز بیشتر است. البته درآمد یک فرد صرفا به بازار کار وابسته نیست و عوامل دیگری نیز در این امر دخیل هستند. از جمله عواملی که در درآمد یک فرد تاثیرگذار است می توان به مهارت فردی، میزان تجربه، بروز بودن دانش و مهارت ها، ساعات کاری و تلاش فردی و میل به پیشرفت اشاره کرد. هرچه فرد در این موارد بهتر عمل کند درآمد او بیشتر می شود.

    البته به صورت طبیعی در شروع به کار در هر شغلی میزان درآمد کافی در حد مورد انتظار نیست اما به تدریج با کسب تجربه می توان به درآمد های عالی رسید. میزان درآمد یک لوله کش ساختمان نیز به همین عوامل وابسته است اما می توان گفت درآمد افرادی که در این شغل دارای تجربه و مهارت هایی در سطح متوسط می باشند کاملا رضایت بخش و قابل قبول است. برای رسیدن به سطح متوسطی از دانش و مهارت باید در دوره آموزش لوله کشی ساختمان شرکت کنید. در ادامه کار و پس از انجام چند پروژه در بازار کار تجربه لازم را نیز بدست خواهید آورد.

    چگونه به یک لوله کش متخصص ساختمان تبدیل شویم؟

    برای تبدیل شدن به یک متخصص لوله کشی ساختمان باید مراحل را به درستی طی کنیم. اگر مراحل به درستی طی نشوند نمی توانیم به هدف خود برسیم و یا حداقل اینکه خیلی دیر به هدف خود خواهیم رسید.  اگر می خواهید به یک لوله کش ماهر تبدیل شوید باید در ابتدای کار آموزش ببینید. اگر آموزش های شما اصولی باشد بیش از 50 درصد راه را همان ابتدا پیموده اید. آموزش لوله کشی ساختمان شما را با خم و چم کار آشنا می کند. اگر آموزش ها صرفا تئوری باشند نمی توانند کمک خاصی به شما بکنند اما آموزش های عملی و اصولی در دوره آموزش لوله کشی ساختمان در آموزشگاه برق و الکترونیک شما را وارد حرفه لوله کشی کرده و از شما یک فرد متخصص و با دانش روز می سازد.

    در مرحله بعدی باید لوازم و ابزار کار خود را تهیه کنید. برخی از این ابزار عمومی هستند و در هر جایی می توان یافت اما برخی دیگر مخصوص لوله کشی ساختمان هستند و باید همیشه همراه یک لوله کش ساختمان باشند.

    در مرحله بعدی باید وارد بازار کار شوید. برای این منظور می توانید در شرکت های خدماتی استخدام شوید و یا در اپلیکیشن های آنلاین کاریابی مانند استادکار ثبت نام کنید. همچنین می توانید در صورت داشتن سرمایه کافی یک مغازه با کاربری تعمیراتی اجاره کرده و کار خود را شروع کنید.

    بهترین دوره آموزش لوله کشی ساختمان

    بهترین دوره آموزش لوله کشی ساختمان - آموزشگاه برق الکترونیک

    همانطور که اشاره کردیم آموزش لوله کشی ساختمان یکی از مهمترین مراحل ورود به بازار کار می باشد. بنابراین شما باید خیلی روی این بخش از مسیر حساس باشید و با دقت دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید. یک دوره عالی برای آموزش باید ویژگی های خاصی داشته باشد. یک دوره آموزشی مناسب دوره ای است که ویژگی های مشخصی داشته باشد. از جمله این مشخصه ها می توان به مدرک معتبر فنی حرفه ای، اساتید مجرب، کارگاه مجهز، آموزش عملی و ویژه بازار کار، ابزار و تجهیزات بروز و پشتیبانی پس از دوره اشاره کرد. آموزشگاه برق و الکترونیک از بزرگترین آموزشگاه های تهران می باشد که بیش از 50 رشته فنی حرفه ای را آموزش می دهد. یکی از مهمترین رشته ها و در واقع از تخصص های اصلی این آموزشگاه، آموزش لوله کشی ساختمان است که زیر نظر اساتید باتجربه و برجسته این آموزشگاه برگزار می شود و کار آموزان بعد از این دوره آموزشی با یادگیری مهارت ها به راحتی وارد بازار کار می شوند.

    آموزشگاه برق و الکترونیک علاوه بر برگزاری کلاس آموزش لوله کشی ساختمان دوره های فنی دیگری را نیز برگزار می نماید که از آن جمله عبارتند از : 

    آموزش تعمیرات پکیج ، آموزش نصب کولر گازی – آموزش تعمیرات ساعت و…

    لطفا جهت هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 66426156-021 تماس بگیرید.

    کلیدواژه ها : آموزش لوله کشی فاضلاب ساختمان ، آموزش لوله کشی ساختمان فنی حرفه ای ، کلاس آموزش لوله کشی ساختمان ، آموزش لوله کشی ساختمان در تهران ، آموزش عملی لوله کشی ساختمان ، آموزش نحوه لوله کشی ساختمان ، آموزش کامل لوله کشی ساختمان ، آموزش جامع لوله کشی ساختمان، آموزش صفر تا صد لوله کشی ساختمان ، آموزش لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان ، اموزش لوله کشی اب ساختمان .