تا 11 فروردین فرصت داری که با قطعی کردن ثبت نام ، بتونی با شهریه سال 1402 در کلاسهای سال 1403 شرکت کنی .
درآمد تعمیرات پکیج - آموزشگاه برق و الکترونیک

گرمایشی ایده آل با پکیج

پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنعت، راه را برای ابداع لوازم و تجهیزات تاسیساتیِ جدید باز کرد. در این میان، پکیج، یکی از تجهیزات گرمایشی بوده که توانسته با موفقیت به تمام منازل و محل های کار راه پیدا کند. نصب آسان، کارکرد بهتر و فضایِ اشغالی کمتر، از جمله عواملی بوده که باعث استفاده فراوان از این وسیله گرمایشی شده است. آبگرمکن های زمینی به دلیل اشغال فضای زیاد، بسیار سریع منسوخ شده و پکیج ها به عنوان جایگزین این نوع آبگرمکن ها شناخته شدند.

علاوه بر این، استفاده از آبگرمکن برای گرم کردن آب و استفاده از بخاری برای گرم کردن هوای منزل، باعث مصرف بالای گاز می شد. اما استفاده از پکیج به جای هر دوی این وسایل، هم به مصرف انرژی کمک کرده و هم وظیفه گرم کردن آب و هوای منزل را به خوبی انجام می دهد.

کارکرد پکیج و مشکلات رایج در آن

پکیج دیواری برای کارکرد مناسب، به آب، برق، گاز و اکسیژن نیاز دارد. در صورتی که در تامین هر یک از این موارد اختلالی ایجاد شود، پکیج کارکرد مناسبی از خود نشان نخواهد داد. پس قبل از کمک گرفتن از یک سرویس‌کار پکیج، از اتصال آب، برق و گاز مطمئن شوید.

از جمله مشکلاتی که ممکن است در پکیج باعث کارکرد نامناسب آن شود، افت فشار است. فشار آب پکیج باید بین 1 تا 2 باشد. اگر فشار آب درون پکیج بیشتر از 2 باشد، به پمپ سیرکولاتور آسیب وارد می شود. یکی دیگر از مشکلات پکیج، به میزان اکسیژن در هنگام کار مربوط می شود.

اگر نصب پکیج در محیط نامناسبی صورت گیرد، مقدار اکسیژنی که برای سوختن به پکیج می رسد کم خواهد بود. نشتی لوله های پکیج، صدای زیاد در حین کار و کاهش آب گرم خروجی در اثر رسوب لوله ها، از جمله مشکلات متداول در پکیج ها می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، در شرایطی که رادیاتورها سرد شده، آب گرم مصرفی دمای پایینی داشته و سر و صداهای غیر عادی از پکیج به گوش می رسد، هواگیری آن بهترین گزینه برای رفع مشکلات قید شده می باشد.

درآمد تعمیرات پکیج زمانی به حداکثر مقدار خود می رسد که تعمیرکار با تمامی قطعات پکیج آشنایی داشته باشد. آشنایی با برد، پمپ، فن، منبع انبساط، شیر گاز، مبدل اصلی، مبدل ثانویه، سنسور فشار آب، مانومتر، شیر اطمینان و شیر پرکن پکیج، به تعمیرکار کمک می کند تا بتواند پکیج را به خوبی سرویس و یا تعمیر کند.

درآمد تعمیر برد الکترونیکی - آموزشگاه برق الکترونیک

تعمیرات پکیج

استقبال مردم از پکیج، موجب شکل گیری مشاغل فنی زیادی شده است. نیازهای افراد به تعمیرات این وسیله و همچنین، درآمد تعمیرات پکیج، افراد را به یادگیری اصول تعمیرات این وسیله گرمایشی ترغیب کرده است. به دلیل ساختار پیچیده ی پکیج، یادگیری دوره های لازم برای تعمیر این نوع تجهیزات ضروری است. البته، شخصی که برای تعمیر پکیج دوره می بیند، می تواند نصب، سرویس پکیج و تعویض قطعات مختلف آن را نیز به خوبی انجام دهد.

حل هر گونه ایراد فنی در سیستم پیچیده پکیج، به تخصص افراد حرفه ای در این زمینه نیاز دارد. بنابراین، کمک گرفتن از افراد آموزش دیده و متبحر در این زمینه، از هزینه های بیشتر و خسارت های جبران ناپذیر بعدی جلوگیری می کند.

بازار کار شغل تعمیرات پکیج

افزایش ساخت و سازها در شهرهای مختلف، مخصوصا در کلانشهر تهران موجب شده تا درآمد تعمیرات پکیج، بیشتر از قبل افزایش پیدا کند. امروزه، در ساخت خانه های جدید و بازسازی خانه های قدیمی، از پکیج استقبال خوبی شده و تقریبا اکثر خانه ها به این سیستم گرمایی مجهز شده اند. بالطبع هرچه تقاضا بیشتر شود، عرضه نیز افزایش می یابد. در نتیجه، به دنبال نصب بیشتر پکیج ها، تعمیرات و سرویس آنها نیز بیشتر می شود.

گذشته از آن، بازار این کار هنوز در کشور ما به طور کامل اشباع نشده است. این شرایط، فرصت خوبی را برای همه علاقه‌مندان به این کار فراهم می کند تا با گذراندن دوره های آموزشی و یادگیری تمام فنون مربوط به این زمینه، وارد بازار کار شده و از درآمد تعمیرات پکیج استفاده کنند.

از طرفی، تکنولوژی سخت پکیج ها، برای افراد عادی قابل درک نبوده و افراد به تنهایی نمی توانند به تعمیر این تاسیسات گرمایشی بپردازند. بنابراین، نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای در اولویت قرار می گیرد. البته توجه به این نکته که در شهرهای پرجمعیت تر، وجود تعداد تعمیرکارانِ بیشتر ضروری تر است، می تواند به انتخاب این کسب و کار کمک کند.

البته، درمورد آینده شغلی این حرفه باید به این مسئله توجه کرد که تعمیرکار در صورتی که با هر مدل پکیج جدید آشنایی کافی داشته باشد، می تواند امنیت شغلی را برای خود رقم بزند. پیشرفت تجهیزات گرمایشی و ورود مدل های جدید پکیج به بازار، نیازمند سپری کردن دوره های به روز و یادگیری مهارت های جدید است.

همچنین شما علاقه مندان به صنعت برق و تعمیرات برای مشاهده درآمد سایر رشته ها به صفحه‌های درآمد تعمیرات موبایل ، درآمد تعمیرات برد الکترونیکی ، درآمد تعمیرات لوازم خانگی ، درآمد تعمیرات کولر گازی و… مراجعه کنید.

بازار کار تعمیر پکیج دیواری - آموزشگاه برق و الکترونیک
بازار کار تعمیر پکیج دیواری – آموزشگاه برق و الکترونیک

درآمد تعمیرات پکیج

درآمد تعمیرات پکیج در شهرهای مختلف با توجه به نیاز مردم و جمعیت شهر متفاوت است. البته مهارت تعمیرکار و سرعت عمل وی نیز در این قضیه بی تاثیر نیست. درست است که نمی توان مبلغ معینی برای درآمد حاصل از تعمیرات و سرویس پکیج عنوان کرد، اما کاملا واضح است که در سالهای اخیر، این شغل به عنوان یکی از شغل های پر درآمد در کشور شناخته شده است.

درآمد حاصل از تعمیرات پکیج با توجه به نرخی که هر ساله از طرف اتحادیه

درآمد تعمیر پکیج دیواری - آموزشگاه برق و الکترونیک

تعیین می شود متفاوت است، با این حال، متوسط درآمد ماهانه برای این شغل، از 20 تا 50 میلیون تومان متغیر است.

مهارت های لازم برای افزایش درآمد تعمیرات پکیج

به منظور افزایش درآمد تعمیرات پکیج، یک نصاب ماهر باید تمامی مهارت های لازم را آموزش دیده باشد تا بتواند رضایت مشتری را جلب کند. توانایی جسمی زیاد، توانایی فلزکاری، جوشکاری، لوله کشی آب و رسوب گیری از جمله مهارت هایی است که به یک تعمیرکار کمک می کند در کار خود بهترین خدمات را ارائه دهد. گذشته از آن، یک تعمیرکار ماهر باید بتواند قطعات مختلف پکیج را تعویض و تست کند. هواگیری پکیج، تشخیص ایراد پکیج و چگونگی سرویس پکیج نیز جزء مهارت های لازم برای یک تعمیرکار پکیج است.

علاوه بر این، یک تعمیرکار مجرب باید با نصب دودکش و محاسبات مربوط به آن نیز آشنایی کامل داشته باشد. تشخیص کدهای خطای پکیج و رفع آن، از دیگر مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در این کار است.

سرویس پکیج های دیواری

سرویس پکیج های دیواری نیز به اندازه تعمیرات، مهم تلقی می شود. پکیجی که به موقع سرویس نشود، دچار خرابی شده و به تعمیر نیاز خواهد داشت. اینگونه، هم عمر قطعات مختلف پکیج کاهش می یابد و هم هزینه های بیشتری گریبانگیر افراد می شود. سرویس سالانه ی پکیج ها به افزایش عمر و کارایی بیشتر این تجهیزات گرمایشی کمک می کند. درآمد سرویس نیز به اندازه درآمد تعمیرات پکیج، زیاد بوده و به مهارت سرویس‌کار بستگی دارد.

رسوب گیری پکیج یکی از مهمترین وظایف سرویس‌کار پکیج است. با رسوب گیری، لوله های پکیج باز شده و عمل گرم کردن آب به درستی انجام می شود. تست دودکش، یکی دیگر از کارهایی است که باید هنگام سرویس پکیج انجام شود. بررسی اینکه دودکش پکیج به درستی نصب شده و تکان نخورده، به عهده سرویس‌کار می باشد. زمانی که دودکش به درستی نصب شده باشد، گاز کربن دی اکسید به طور کامل به فضای بیرون از خانه هدایت شده و احتراق کامل در پکیج صورت می گیرد.

زمانی که پکیج روشن و خاموش شده و یا به طور کامل روشن نمی شود، سرویس‌کار باید مشعل آن را کنترل کند. استاندارد بودن حرارت شعله نیز به مشعل مربوط می شود. علاوه بر این، رفع ایراد شیر پرکن و هواگیری پکیج از دیگر خدماتی است که توسط سرویس‌کار ارائه می شود.

درآمد سرویس پکیج دیواری - آموزشگاه برق و الکترونیک
درآمد سرویس پکیج دیواری – آموزشگاه برق و الکترونیک

عوامل موثر بر درآمد تعمیرات پکیج

هرچه مهارت یک فرد در عیب یابی و در نتیجه تعمیر پکیج بیشتر باشد، درآمد تعمیر پکیج نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، سرعت عمل بالای شما، مهمترین عامل در موفقیت شما در کسب و کار خواهد بود. اگر دوره های آموزشی را به طور کامل گذرانده باشید، مهارت و سرعت عمل مهمترین چیزی است که به آن دست خواهید یافت. تعمیرکاری که سریعا عیب سیستم را تشخیص داده و به تعمیر آن بپردازد، می تواند در مدت زمان کوتاهی، تعداد زیادی پکیج را تعمیر کرده و درآمد تعمیرات پکیج را افزایش دهد.

همچنین، برخورد مناسب با مشتری و خوش قول بودن، یکی دیگر از عواملی است که باعث افزایش درآمد تعمیرات پکیج می شود. زمانی که مشتری از کار شما رضایت کامل داشته باشد، شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کرده و نوعی تبلیغ برای کار شما صورت می گیرد. در نتیجه با افزایش تقاضا، درآمد شما نیز به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

مهاجرت به شهرهای بزرگتر و همچنین شهرهای سردسیر، یکی دیگر از عواملی است که باعث رونق این نوع کسب و کار می شود. شهرهای سردسیر در مدت زمان طولانی تری از پکیج ها استفاده کرده و در نتیجه بیشتر به سرویس و تعمیر این تجهیزات گرمایشی نیاز دارند. به طور مثال، به راحتی می توان حدس زد که درآمد تعمیرات پکیج در شهرهایی مانند تهران، کرج و تبریز بسیار زیاد است.

لازم به ذکر است که نرخ تعمیرات هر سال تغییر کرده و همین امر، یکی از عوامل تاثیرگذار بر درآمد تعمیرات پکیج است. افزایش میزان ساعت کاری تعمیرکار نیز، باعث افزایش درآمد او می شود.

نحوه درآمدزایی از مهارت تعمیر پکیج - آموزشگاه برق و الکترونیک
نحوه درآمدزایی از مهارت تعمیر پکیج – آموزشگاه برق و الکترونیک

دوره های آموزشی تعمیرات پکیج

در انجام هر کاری، مراجعه به افراد متخصص در آن کار، از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری می کند. تعمیرات پکیج نیز از این قاعده مستثنی نیست. سپردن کار به متخصصین و سرویس‌کاران حرفه ای پکیج، از آسیب جدی به قطعات و هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. گذشته از آن، اگر تعمیر و سرویس پکیج توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، احتمال تجمع گاز و انفجار این تجهیزات گرمایشی وجود دارد. پس برای به حداقل رساندن آسیب های مالی و جانی، کمک گرفتن از افراد خبره در این کار بسیار حائز اهمیت است.

لازمه ورود به این کسب و کار، یادگیری دانش فنی و مهارت های مربوط به آن است. آشنایی با قطعات مختلف، طرز کار آنها، محل قرارگیری و چگونگی تعویض و تست این قطعات، تنها در دوره های آموزشی امکان پذیر خواهد بود. افراد عادی بدون گذراندن دوره های آموزشی، قادر به انجام تعمیرات و سرویس پکیج نخواهند بود.

حتی جستجو در اینترنت و پیروی از دستورالعمل ها نمی تواند منجر به یک تعمیر و یا سرویس کامل شود و ایمن نیز نخواهد بود. تعمیر این تجهیزات با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شده که تنها در دوره های آموزشی به افراد آموزش داده می شود.

دوره آموزشی آموزشگاه برق الکترونیک

در همین راستا، آموزشگاه برق الکترونیک در نظر دارد تا با برگزاری دوره آموزش تعمیرات پکیج، علاقه‌مندان به این شغل را وارد بازار کار کند. اگر قصد دارید وارد بازار کار نصب و تعمیرات پکیج شده و از درآمد تعمیرات پکیج بهره مند شوید، با شرکت در دوره های آموزشگاه برق الکترونیک، با این حرفه به طور کامل آشنا شوید.

این آموزشگاه در دوره آموزش تعمیرات پکیج از اساتید متخصص در این زمینه برای آموزش و آشنایی افراد با این حرفه استفاده می کند. همچنین، زمانبندی متنوع دوره و دسترسی راحت به آموزشگاه برای شرکت در دوره، از دیگر مزایای این دوره آموزشی می باشد. در نهایت، آموزشگاه برق الکترونیک با صدور مدرکی معتبر برای هر دوره، به شما در حضور در بازار کسب و کار کمک می کند.

سایر دوره های مجتمع آموزشی برق و الکترونیک شامل آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی ، آموزش برق ساختمان ، آموزش طراحی و مونتاژ تابلو برق

درآمد تعمیرکار پکیج دیواری - آموزشگاه برق و الکترونیک
درآمد تعمیرکار پکیج دیواری – آموزشگاه برق و الکترونیک

با حضور در این دوره های آموزشی، یادگیری خود را تضمین کرده و با خیال راحت وارد بازار کار شده یا کسب و کار خود را به صورت مستقل راه اندازی کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *