تا 11 فروردین فرصت داری که با قطعی کردن ثبت نام ، بتونی با شهریه سال 1402 در کلاسهای سال 1403 شرکت کنی .
درآمد تعمیرات بردهای الکترونیکی - آموزشگاه برق و الکترونیک

درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چگونه است؟

شغل تعمیرات برد الکترونیکی در حال حاضر یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیا است. افراد مشغول در این حرفه کار تعمیرات انواع بردهای الکترونیکی را انجام می‌دهند. جوامع بشری هر روز از لوازم الکترونیک مختلفی استفاده می‌کنند که در همه آنها یک قطعه به نام برد الکترونیکی وجود دارد. این قطعه وظیفه پشتیبانی از قطعات مختلف را بر عهده دارد، به بیان دیگر با استفاده از این قطعه جریان بین قطعات مختلف پردازش می‌شود. به همین دلیل بازار کار و درآمد تعمیرات برد الکترونیکی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و می‌توان آن را یک شغل آینده دار در نظر گرفت.
اگر قصد کسب مهارت و فعالیت در این زمینه را دارید، این نوید را به شما خواهیم داد که آینده شغلی شما تضمین شده است. درآمد تعمیرات برد الکترونیکی و بازار کار عالی آن نمایانگر این موضوع است. در ادامه این مطلب از سایت آموزشگاه برق و الکترونیک به بررسی نحوه کسب درآمد در این شغل و چگونگی بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی می‌پردازیم.

درآمد تعمیر برد الکترونیکی - آموزشگاه برق و الکترونیک

درآمد متوسط تعمیرکار بردهای الکترونیکی چقدر است؟

درآمد تعمیرات برد الکترونیکی به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مهمترین نکته در کسب درآمد مطلوب داشتن مهارت و دانش کافی در این زمینه است. در صورتی که مشتری های شما از کارتان رضایت داشته باشند، روز به روز تعدادشان بیشتر و زمینه کاری شما تخصصی تر می‌شود و درآمدتان افزایش پیدا می‌کند. طبق چیزی که برآورد شده است، یک تعمیرکار بردهای الکترونیکی به طور متوسط ماهیانه بین 7 تا 15 میلیون درآمد دارد. اما عوامل مختلفی بر میزان درآمد هر کسب و کاری تاثیر دارند که عبارتند از:
• میزان تبلیغات انجام شده در زمینه کاری خود
• مهارت و تسلط کافی
• مشتری مداری و توانایی جذب مشتری
• سرعت عمل و پایبندی به قول های داده شده به مشتری
• ارائه کار با کیفیت و دقیق
• تعیین قیمت منصفانه و رقابتی
• کسب مهارت در سایر زمینه های مربوط به این شغل
• ایجاد ارتباط خوب با فروشندگان جهت معرفی شما به مشتریان
معرفی شغل تعمیرات برد الکترونیکی
شغل تعمیرات برد الکترونیکی یک شغل حرفه‌ای و نیازمند تخصص است، به همین دلیل فقط آشنایی سطحی با تعمیرات برد های الکترونیکی برای این کار کافی نیست. شخصی که قصد فعالیت به صورت تخصصی در این زمینه را دارد، باید در دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی شرکت کند.
افراد مشغول به شغل تعمیرات برد الکترونیکی باید از مهارت کافی برای تعمیر انواع بردهای الکترونیکی برخوردار باشند. بردهای الکترونیکی به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل:

  • PCB تک لایه
  • Pcb دو لایه
  • Pcb چند لایه

شغل تعمیرات برد الکترونیکی در تمام زمینه هایی که بردهای الکترونیکی در آن وجود دارند کاربرد دارد. بنابراین مهمترین اصل در این حرفه یادگیری اصولی مهارت ها است. در واقع فردی که این مهارت ها را به شکل اصولی یاد گرفته باشد، می‌تواند در هر زمینه ای که بردهای الکترونیکی در آن به کار برده می‌شوند فعالیت کند.
به عنوان مثال اکثر اسباب بازی ها، لوازمی مانند تلفن همراه ها، تلفن های ثابت، تلویزیون، رادیوها، لوازم خانگی مثل یخچال، جاروبرقی، کولرهای گازی، تلویزیون، کامپیوتر و قطعات آن در داخل خود بردهای الکترونیکی دارند. بروز هرگونه مشکل در بردهای الکترونیکی می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه داشته باشد، در این صورت باید تعمیرکار برد دستگاه را عیب یابی کند و مشکل آن را رفع کند تا عملکرد دستگاه به حالت عادی برگردد.

برای مشاهده درآمد و بازار کار سایر رشته های آموزشی ما به صفحه درآمد تعمیرات موبایل ، درآمد تعمیرات کولر گازی ، درآمد تعمیرات پکیج ، درآمد تعمیرات لوازم خانگی و… بشوید.

درآمد شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی - آموزشگاه برق و الکترونیک

درآمد تعمیرات برد الکترونیکی به شیوه های مختلف

یکی از ویژگی های شغل تعمیرات برد الکترونیکی این است که با پیچیده تر شدن لوازم الکترونیکی و برد های به کار رفته در آن ها، دستمزد عیب یابی و تعمیر آن ها بیشتر می‌شود. درآمد تعمیرات برد الکترونیکی بسته به میزان خرابی و تعداد قطعه هایی که نیاز به تعویض دارند متفاوت است. اما به طور کلی اگر فرد تعمیرکار به کار خود مسلط باشد و مهارت های لازم را کسب کرده باشد، می‌تواند به طور متوسط ماهیانه 10 میلیون تومان درآمد داشته باشد.
برای ورود به بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی فرد بعد از گذراندن دوره آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی می‌تواند به صورت مستقل برای خود مغازه باز کند. هزینه رهن و اجاره مغازه به شهر و خیابانی که قصد باز کردن مغازه در آنجا را دارید بستگی دارد. همچنین به تمامی دستگاه ها و ابزارهایی که برای تست و تعمیر بردهای الکترونیکی استفاده می‌شود، نیاز دارید. یکی دیگر از هزینه هایی که برای شروع این شغل باید پرداخت کنید، هزینه دوره های آموزشی برای یادگیری مهارت لازم در این زمینه است.
اگر علاقه ای به باز کردن مغازه و کار کردن به صورت مستقل ندارید می‌توانید، برای شرکت ها و سازمان هایی که نیروی تعمیرکار برد نیاز دارند رزومه بفرستید و استخدام شوید. یک روش دیگر این است که با افراد فعال در این حوزه شبکه سازی کنید. به عنوان مثال با فروشندگان قطعات الکترونیکی، مهندسان و تکنسین های برق ارتباط برقرار کنید. آن ها می‌توانند شما را به شرکت ها یا افرادی که به تعمیرکار برد های الکترونیکی نیاز دارند، معرفی کنند.
درآمد تعمیر برد الکترونیکی می‌تواند از راه آموزش هم به دست بیابید. در واقع یک تعمیرکار مسلط می‌تواند در آموزشگاه های فنی به صورت خصوصی یا عمومی، دانش و مهارت خود را به کارآموزان آموزش دهد. البته امکان دارد درآمد آموزش پایین تر از کار تعمیرات بردها باشد، اما یک روش کسب درآمد خوب و لذتبخش محسوب می‌شود.
یک تعمیرکار بردهای الکترونیکی می‌تواند برای افزایش درآمد خود، کارش را در شبکه های اجتماعی و صفحات پر بازدید و یا در سایت هایی ماند دیوار تبلیغ کند. در هر کسب و کاری می‌توان با در نظر گرفتن تخفیف و قیمت های رقابتی برای خدمات و محصولات مشتریان را جذب کرده و با گذشت زمان به درآمد و موفقیت بیشتری دست پیدا کرد.

بازار کار تعمیرات بردهای الکترونیکی - آموزشگاه برق و الکترونیک

بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی در ایران چگونه است؟

بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی در حال حاضر با کمبود شدید نیروهای متخصص و حرفه ای مواجه است. دلیل این امر این است که تعمیرات بردهای الکترونیکی یکی از مشاغل مدرن و با اهمیتی است که زمان زیادی از پا گرفتن آن در ایران نمی‌گذرد. به این ترتیب قطعا کسانی که این مهارت را فرا می‌گیرند می‌توانند با کمترین دغدغه به بازار کار ورود پیدا کنند.
شغل تعمیرات برد الکترونیکی از این جهت در ایران دارای اهمیت است که به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی موجود در ایران، لوازم الکترونیکی دارای قیمت بالایی هستند. به همین دلیل در صورتی که این لوازم خراب شوند، بهترین و به صرفه ترین راه تعمیر آنها است. علاوه بر این ورود برخی از مدل های لوازم الکترونیکی به بازار ایران بسیار محدود است، در نتیجه با یادگیری تعمیر آن ها می‎توانید این مدل های کمیاب را تعمیر و در اختیار علاقه مندان به آن ها قرار دهید.
مهارت های لازم برای یک تعمیرکار بردهای الکترونیکی
همانطور که گفتیم درآمد تعمیرات برد الکترونیکی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهارت های تعمیرکار یکی از آن ها است. در واقع در تمامی مشاغل فنی اگر فرد مهارت و تسلط کافی را داشته باشد قطعا به موفقیت دست پیدا می‌کند. فردی که علاقه مند به شغل تعمیرات برد الکترونیکی است و قصد ورود در این حوزه را دارد، در ابتدا باید در زمینه الکترونیک آموزش های لازم را ببیند. به همین دلیل فرد باید دوره های تخصصی لازم را بگذراند.
یکی از مباحث مهمی که در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی به کارآموز آموزش داده می‌شود، نحوه باز کردن بردهای الکترونیکی است. این مرحله بسیار مهم و حساس است و باید به شکل عملی آموزش داده شود. طبیعتا اگر فرد تعمیرکار مهارت باز کردن صحیح برد را نداشته باشد، نمی‌تواند آن را عیب یابی یا تعمیر کند. همچنین اگر برد به درستی باز نشود ممکن است به قطعات دیگر آسیب وارد شود و مشکلات بیشتری به وجود بیاید.
برای ورود به بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی مهارت های دیگری نیز نیاز دارید که شناخت انواع برد های الکترونیکی، شناخت انواع قطعات الکترونیکی، مهارت درست تست کردن برد های الکترونیکی، شناخت انواع ابزار های مورد نیاز برای تعمیر و عیب یابی برد های الکترونیکی، آشنایی با قطعات اس ام دی و همچنین دستگاه هیتر و لحیم و کسب مهارت کار کردن با آن ها، عیب یابی تمامی مدارهای پردازشگر، توانایی پیدا کردن مشخصات فنی قطعات و پیدا کردن قطعه مشابه برای تعویض با آن ها، شناخت منبع سوئیچینگ و تشخیص تفاوت آن با منابع تغذیه خطی و بسیاری مباحث دیگر همگی مواردی هستند که یک تعمیرکار برد های الکترونیکی باید در آن ها مهارت و تسلط کافی داشته باشد.

درآمد تعمیرات برد در ایران - آموزشگاه برق و الکترونیک

تعمیرات بردهای الکترونیکی را چگونه یاد بگیریم؟

شغل تعمیرات برد الکترونیکی یک شغل جدید و به روز است، به همین دلیل بهترین راه یادگیری آن شرکت در دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی است. این دوره در آموزشگاه برق و الکترونیک برگذار می‌شود که افراد می‌توانند با شرکت در آن با جدیدترین و کاربردی ترین شیوه های تعمیر انواع بردهای الکترونیکی آشنا شوند و تخصص پیدا کنند. در این دوره آموزشی کارآموزان به صورت علمی با بردهای الکترونیکی آشنا می‌شوند و سپس بر اساس دانشی که کسب کرده اند کار تعمیرات بردهای الکترونیکی را انجام می‌دهند و تجربه کسب می‌کنند.
دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی در آموزشگاه برق و الکترونیک کاملا جامع است و شما نیاز به هیچ پیش نیازی ندارید. دوره آموزشی با مباحث الکترونیک پایه شروع می‌شود و در ادامه انواع قطعات بردهای های الکترونیکی، تست، عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات به طور کامل آموزش داده می‌شوند. این مباحث توسط اساتید با تجربه که سال ها در بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی مشغول به کار بوده اند آموزش داده می‌شوند. در پایان دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی از آموزشگاه برق و الکترونیک یک مدرک رسمی و بین المللی دریافت می‌کنید.

مراحل تعمیرات بردهای الکترونیکی

قطعه برد الکترونیکی از صفحه ای تشکیل شده است که خود شامل قطعات بسیاری مانند مقاومت، خازن، ترانزیستور و غیره می‌شود. قطعات مختلف روی برد الکترونیکی به وسیله سیم های اتصال به همدیگر متصل شده اند. دلایل مختلف برای اختلال در عملکرد برد های الکترونیکی وجود دارند، به عنوان مثال افزایش جریان برق، آب خوردگی و یا کثیف شدن از جمله این موارد هستند. قبل از تعمیر فرد تعمیرکار باید برد را عیب یابی کند که نیازمند بررسی دقیق است، اگر مرحله عیب یابی به درستی انجام نشود امکان وارد شدن آسیب های جبران ناپذیر به برد الکترونیکی وجود دارد. به همین دلیل افراد باید تعمیرات برد های الکترونیکی را به صورت حرفه ای آموزش ببینند.

درآمد شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی - آموزشگاه برق و الکترونیک

هنگام تعمیر برد های الکترونیکی، فرد تعمیرکار باید در مرحله اول دستگاه مورد نظر را باز کند و سپس برد را از آن جدا کند. همه ی قطعات روی برد باید با دقت بررسی شوند تا از اتصال محکم آن ها به برد مطمئن شوید. برخی از قطعات دارای سوکت هستند پایه های آن ها باید بررسی شوند که کثیف نباشند. همچنین خود برد باید بررسی شود که هیچ قطعه خارجی اضافی رو آن نباشد. بعد از آن باید اتصال سیم ها و ظاهر قطعات مختلف روی برد را بررسی کرد. بعضی از قطعات اگر سوخته باشند، تغییر رنگ یا تغییر شکل می‌دهند و تعمیرکار می‌تواند بفهمد نیاز به تعمیر دارند.
در نهایت فرد دارای شغل تعمیرات برد الکترونیکی اگر از سالم بودن ظاهر و اتصال همه سیم ها و پایه ها مطمئن شد، باید با استفاده از یک مولتی متر سلامت قطعات الکترونیکی مختلف را بررسی کند. بعد از تشخیص قطعه معیوب، یک قطعه مشابه آن را پیدا می‌کنند و جایگزین قطعه معیوب می‌کنند.
مواردی که ذکر کردیم، برخی از مهمترین مراحلی هستند که هنگام تعمیرات بردهای الکترونیکی باید مد نظر قرار دهید. برای انجام هر کدام از این مراحل شما نیازمند ابزارهای خاصی هستید. در دوره آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی در کنار دیگر مراحل تعمیرات برد، نحوه کار با ابزارها هم به شما آموزش داده می‌شود.

سایر دوره های آموزشگاه برق و الکترونیک، موارد زیر را شامل می‌شود:

آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی ، آموزش طراحی و مونتاژ تابلو برق ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش برق ساختمان درجه 1

برای مشاهده ساعات دوره و هزینه آن به صفحه شهریه دوره ها مراجعه کنید.

نکاتی در رابطه با شغل تعمیرات برد الکترونیکی

• یکی از مهمترین مراحل در شغل تعمیرات برد الکترونیکی، باز کردن برد است. تعمیر کار باید مواظب باشد در حین انجام این کار بدنه و یا خود برد آسیب نبیند.
• یکی دیگر از نکات مهم در هنگام تعمیر برد های الکترونیکی این است که از عملکرد و وظیفه کلی آن دستگاه آگاه باشید. باید بدانید قسمت های مختلف مدار چه نقشی دارند و چه مقدار جریان و ولتاژ نیاز دارند.
• با پیشرفت تکنولوژی تعمیر برد های الکترونیکی روز به روز سخت می‌شود، چون مدارها در هم آمیخته و قطعات کوچک تر می‌شوند. به عنوان مثال برخی از آی سی ها، در داخل خود پردازشگر، وای فای، بلوتوث و جی اس ام دارند. به طور کلی می‌توان گفت یک موبایل کامل را روی یک تراشه ارائه می‌دهند.
• با پیشرفت روز افزون لوازم الکترونیکی، امکان دارد بردهای آن ها نیز تغییر کند. به همین دلیل یک تعمیرکار برد های الکترونیکی باید همگام با تکنولوژی مهارت های خود را به روز کند. دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی در آموزشگاه برق و الکترونیک بر اساس جدیدترین بردهای الکترونیکی و آخرین متدها ارائه شده است.
جمع بندی:
به طور کلی می‌توان گفت در هر رشته‌ای که فعالیت کنید، به خصوص رشته های فنی، اگر به صورت تخصصی و عمیق روی یکی از شاخه تمرکز داشته باشید به درآمد خوبی دست خواهید یافت. درآمد تعمیرات برد الکترونیکی هم دقیقا از این قانون تبعیت می‌کند. کارآموز اگر مهارت و تسلط کامل را به دست آورد روز به روز درآمدش افزایش پیدا می‌کند.
شما می‌توانید با شرکت در یکی از دوره های آموزشگاه برق و الکترونیک و خرید ابزارهای اولیه به راحتی وارد بازار کار شوید. حتی می‌توانید با فعالیت در یکی از زمینه های فنی به عنوان شغل دوم درآمد خود را افزایش دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *