با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
طریقه تعمیر برد لوازم خانگی - آموزشگاه برق و الکترونیک

بررسی طریقه تعمیر برد لوازم خانگی :

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از لوازم خانگی پیشرفت کرده و به یک کالای دیجیتال تبدیل شده اند. به همین دلیل شما می توانید قطعات الکترونیکی مختلفی را درون اغلب لوازم خانگی مشاهده فرمایید. برد یکی از اصلی ترین قطعات و تجهیزات به کار رفته در اغلب لوازم خانگی می باشد که ممکن است با مشکلات مختلف کوچک و بزرگی روبرو شود.

ایجاد خرابی در این قطعه می تواند تمام عملکرد وسیله را مختل کرده و در مواردی مانع فعالیت آن شود. به همین دلیل ما در این مقاله طریقه تعمیر برد لوازم خانگی مختلف را به طور کامل و جامع بررسی می کنیم. تا در هنگام به وجود آمدن مشکل فوق، بتوانید از نکات ارائه شده در این مقاله برای رفع آن استفاده نمایید.

تعمیرات برد لوازم خانگی - آموزشگاه برق الکترونیک
تعمیرات برد لوازم خانگی – آموزشگاه برق الکترونیک

علل خرابی برد جارو برقی :

برد الکترونیکی جارو برقی یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در آن می باشد که جایگزین بسیاری از قطعات مصرفی دیگر شده است. برد های الکترونیکی امروزه در تمام جاروبرقی های جدید تولید شده توسط اغلب برند های معروف دیده می شوند. این قطعات توان عمده ی بسیار زیادی دارند و کنترل بخش های مختلفی را بر عهده می گیرند. از مهم ترین دلایل خرابی برد جارو برقی می توان به نوسانات جریان برق، از برق کشیدن ناگهانی و … اشاره کرد.

از مهم ترین نشانه های خرابی برد جاروبرقی نیز می توان به سوختن نمایشگر، دیر روشن شدن جارو برقی، کار نکردن کلید تنظیم سرعت، خاموش شدن ناگهانی، عدم فعالیت موتور جارو برقی در زمان های خاص و … اشاره کرد.

نحوه تعمیر برد جارو برقی :‌

در هنگام تعمیر برد لوازم خانگی با دو راه حل کلی رو به رو هستید. در مرحله اول میزان آسیب دیدگی برد به قدری است که می توانید آن را تعمیر نمایید. اما در مواردی ممکن است که خسارت وارده به برد بیش از اندازه بوده باشد و باید آن را تعویض نمایید. در زمان هایی که میزان آسیب دیدگی برد نسبتا اندک می باشد، شما می توانید به سراغ تعویض قطعاتی مثل ترایاک، پتانسیومتر و … بروید.

هر یک از قطعات نام برده شده دارای وظایفی میباشند که میتوانند عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات آن را برطرف نمایند. به عنوان ترایاک وظیفه خنک سازی موتور را بر عهده داشته که با تعویض آن می توانید از داغ شدن موتور و خاموش شدن آن جلوگیری نمایید و ایرادات برد را تا حد قابل توجهی پوشش دهید.

همچنین اگر قصد یادگیری تخصصی تعمیرات برد الکترونیکی را دارید، تا بعد از آموزش و دریافت مدرک وارد بازار کار بشوید. به صفحه آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی سایت آموزشگاه برق الکترونیک مراجعه کنید. همچنین سایر دوره های ما را در صفحه شهریه دوره ها ببینید.

همچنین به شما علاقه مندان به تعمیرات برد پیشنهاد میکنیم مقاله درآمد تعمیرات بردهای الکترونیکی را حتما بخوانید.

بررسی دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی :

برد ماشین لباسشویی یکی از قطعاتی می باشد که همواره در حال پیشرفت بوده و قابل برنامه ریزی می باشد. این قطعه دارای خاصیت مکانیکی نمی باشد ولی می تواند بسیاری از قطعات مکانیکی ماشین لباسشویی را کنترل نماید. وظیفه اصلی برد ماشین لباسشویی انتقال فرمان های مصرف کننده به بخش های مختلف سیستم می باشد. به همین دلیل خرابی این قطعه می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.

از مهم ترین علل خرابی برد این دستگاه می توان به اتصالی خازن ها، نوسانات برق، نفوذ آب به داخل دستگاه، خرابی سیم پیچی داخلی، معیوب شدن قطعات برقی داخلی و … اشاره کرد. به شما توصیه می کنیم همواره از کنترل کننده های جریان برق در مسیر اتصالات ماشین لباسشویی استفاده نمایید تا با مشکلات فوق رو به رو نشده و بتوانید عمر مفید ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی برقی خود را افزایش دهید.

آموزش تعمیرات برد لوازم خانگی - آموزشگاه برق و الکترونیک
آموزش تعمیرات برد لوازم خانگی – موسسه آموزش برق الکترونیک

آموزش تعمیر بردهای الکترونیک ماشین لباسشویی :

در هنگام بررسی طریقه تعمیر برد لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی شما می توانید در ابتدا قطعه را تعویض نکرده و به سراغ راهکار های کمکی بروید. برای مثال شما می توانید از محافظ های برقی استفاده کرده یا حجم کمتری از لباس را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. اما زمانی که راهکار های فوق کارساز نبود، باید به سراغ تعمیر قطعه آسیب دیده بروید. نحوه و هزینه تعمیر هر ماشین لباسشویی نیز با توجه به برند و مدل آن متغیر می باشد.

برای مثال هزینه تعمیر و تعویض برد ماشین لباسشویی های تولید شده توسط برند های داخلی بسیار کمتر از هزینه تعمیر و تعویض ماشین های تولید شده توسط برند های مشهور خارجی می باشد.

علت از کار افتادگی و خرابی برد اجاق گاز خانگی :

اجاق گاز های برقی و صفحه ای امروزه جایگزین اجاق گاز های قدیمی و سنتی شده اند. این تجهیزات با این که توانسته اند بسیاری از نقاط ضعف اجاق های قدیمی را پوشش داده و خدمات مختلف گسترده را به مصرف کنندگان ارائه دهند. با این حال دارای مشکلات و ایرادات جدیدی نیز می باشند که در نسخه های قدیمی تر خبری از این مشکلات نبود. خرابی برد اجاق گاز یکی از مشکلاتی است که در نمونه های برقی جدید دیده می شود.

از مهم ترین دلایل خرابی برد اجاق گاز می توان به اتصالی کردن سیم پیچی درونی گاز، آسیب دیدن سیم ها و مخازن داخل گاز به دلیل حرارت بیش از اندازه، نصب ناصحیح اجاق، نوسانات بیش از اندازه برق و … اشاره کرد. نشانه های خرابی برد این لوازم نیز کار نکردن فندک، خاموش شدن صفحه نمایش، خاموش شدن نگهدارنده برقی شعله و … می باشند.

شیوه تعمیر برد الکترونیکی اجاق گاز خانگی :

هنگام بررسی آموزش تعمیر برد لوازم خانگی مثل اجاق گاز به شما توصیه می کنیم در مرحله اول سیم کشی زیر آن را به طور کامل بررسی نمایید. زیرا در مواردی ممکن است که حرارت بیش از اندازه سبب به وجود آمدن اختلال در سیم کشی داخلی شده باشد  مشکل قابل توجهی در برد وجود نداشته باشد. در صورتی که بعد از بررسی سیم کشی با مشکل جدی رو به رو نشدید، می توانید به سراغ برد وسیله بروید.

به شما توصیه می کنیم برای تعمیر برد اجاق گاز های خانگی حتما به سراغ نمایندگی های معتبر تعمیر بروید. زیرا برد های الکترونیکی به طور کلی قطعات بسیار حساسی می باشند که باید توسط افراد متخصص تعمیر یا تعویض شوند. در نتیجه به هیچ عنوان به سراغ تعمیر خودکار برق اجاق گاز خود نروید. زیرا ممکن است آسیب های جدی تر و پر هزینه تری را به آن وارد نمایید.

تعمیر برد ماشین لباسشویی - آموزشگاه برق و الکترونیک
تعمیر برد ماشین لباسشویی – آموزشگاه برق و الکترونیک

معرفی دلایل از کار افتادن برد ماشین ظرفشویی :

ماشین های ظرفشویی جزو لوازم خانگی بسیار کاربردی می باشند که امروزه در اغلب خانه های وجود دارند. این وسایل به دلیل برخورداری از سیستم آبپاش خودکار ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه مدت با مشکل سوختگی برد رو به رو شوند. از دلایل مهمی که سبب سوختن برد ماشین ظرفشویی می شوند می توان به وجود نشتی در اتصالات ماشین و نفوذ آب به داخل دستگاه، نوسانات برق سیستم و … اشاره کرد.

خراب شدن برد ماشین ظرفشویی دارای نشانه های مهم و قابل توجهی نیز می باشد. به عنوان مثال ممکن است سیستم آب پاش داخلی دستگاه به مشکل بخورد یا نمایشگر بیرون ماشین از کار بیفتد. در مواردی هم ممکن است که نمایشگر دارای ظاهری کاملا سالم باید اما دستورات مصرف کننده را به درستی به سایر بخش های منتقل نکند.

شیوه تعمیر برد ماشین ظرفشویی :

طریقه تعمیر برد لوازم خانگی همانند آموزش تعمیر بردهای الکترونیک دیگر تجهیزات می باشد. زیرا در اغلب لوازم خانگی در ابتدا شما می توانید از روش هایی برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر برد و استفاده از آن استفاده نمایید. به عنوان در ماشین های ظرفشویی نیز شما می توانید از محافظ های برق بر سر جریان سیستم استفاده نموده یا نشتی های موجود در روی بدنه را به طور کامل پوشش دهید. راهکار فوق می توانند به شما در استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی کمک کنند.

در مواقعی که آسیب دیدگی به برد بیش از اندازه باشد، تنها راه حل تعویض قطعه و جایگزین کردن آن با یک برد نو می باشد. به شما توصیه می کنیم در این مواقع حتما از قطعات اورجینال و متعلق به برند دستگاه استفاده نمایید.

نحوه تعمیر برد لوازم خانگی - آموزشگاه برق و الکترونیک
نحوه تعمیر برد لوازم خانگی – آموزشگاه برق و الکترونیک

نکات مهم مرتبط با آموزش تعمیر برد لوازم خانگی مختلف :

1- استفاده از قطعات اروجینال در صورت نیاز :

در مواردی ممکن است که آسیب دیدگی برد دستگاه زیاد باشد و نتوان آن را تعمیر کرد. در این مواقع برخی افراد به سراغ برد های دست دوم و تعمیر شده ی موجود در بازار می روند و در مواردی هم از قطعات متعلق به برند های نامرغوب استفاده می کنند. دقت داشته باشید که قطعات تقلبی و متعلق به برند های دیگر ممکن است عمر مفید بسیار کوتاه، بازدهی نامناسب و مشکلاتی از این قبیل داشته باشند. در نتیجه همواره از قطعات اصلی و اورجینال استفاده نمایید.

2- عدم استفاده از قطعه آسیب دیده :

در مواردی آسیب دیدگی برد لوازم خانگی به شکلی است که می توان از وسیله استفاده نمود. در این مواد اغلب افراد به سراغ تعمیر برد نرفته و از وسیله استفاده می کنند. این کار در بلند مدت می تواند آسیب های بسیار جدی و پر هزینه ای را برای شما به همراه داشته باشد. در نتیجه همواره بعد از مشاهده مشکلات جزئی در برد دستگاه به سراغ تعمیر با تعویض آن بروید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه طریقه تعمیر برد لوازم خانگی خود به دست اورده باشید. همانطور که گفته شد دوره تعمیرات برد ما یکی از پر مخاطب ترین دوره‌های ما می‌باشد. و سایر دوره های پرطرفدار آموزشگاه برق الکترونیک به شرح ذیل می‌باشد:

آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش برق ساختمان ، آمورش تعمیرات پکیج ، آموزش طراحی و مونتاژ تابلو برق ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *