با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
دلایل خرابی پکیج دیواری - آموزشگاه برق و الکترونیک

دلایل خرابی پکیج می تواند بسیار متنوع باشد که برای هر کدام از آن ها راه حل هایی نیز وجود دارد. پکیج های دیواری یکی از تجهیزات رایج برای گرمایش خانه هستند که امروزه در بسیاری از منازل از آنها استفاده می شود. با این وجود، هر وسیله ای بعد از مدتی استفاده ممکن است دچار خرابی شود و عملکرد اولیه خود را نداشته باشد.

علت خراب شدن پکیج در برخی از مواقع می تواند بسیار ساده باشد و با کارهایی مثل تمیز کردن فیلتر یا تمیز کردن دودکش مشکل شما رفع شود. در برخی از مواقع نیز ممکن است مشکلات جدی وجود داشته باشد که برای رفع آن نیاز به کمک گرفتن از متخصص وجود دارد. در مقاله حاضر قصد داریم تا به بررسی علت خرابی پکیج دیواری بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنا شدن با دلایل خرابی پکیج و تعمیر آن در خانه

همان طور که گفته شد، دلایل خرابی پکیج موارد مختلفی هستند. در برخی از مواقع علت خراب شدن پکیج موضوع ساده ای است که می توانید خودتان به سادگی آن را در خانه خود حل کنید. البته برای تعمیر پکیج باید حتما اقدامات ایمنی را رعایت کنید چرا که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، مشکلات زیادی می تواند برای شما ایجاد شود. همچنین باید کاملا در باز و بسته کردن قطعات دقت کنید که قطعه را دقیقا در جای قبلی خود جایگزین کنید.

 

دلایل خرابی پکیج - آموزشگاه برق و الکترونیک

 

اکثر دلایل خرابی پکیج معمولا دلایل ساده ای است که با انجام چند کار ساده در خانه می توانید مشکلات پکیج خود را رفع نمایید. اولین کاری که باید انجام دهید، تمیز کردن دودکش است. دودکش می تواند به دلایل مختلف مسدود شده باشد و همین علت خراب شدن پکیج شما باشد. نکته ی بعدی که باید بررسی شود، اتصالات آب و گاز است. اگر گارانتی محصول برای شما مهم نیست، می توانید برخی کارهای دیگر را نیز انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید نازل گاز را بررسی و تمیز کنید. به صورت کلی، نازل گاز باید به صورت دوره ای با استفاده از سنباده ریز تمیز شود تا آلودگی های شیمیایی از بین برود. همچنین می توانید بخش های مختلف پکیج را روغن کاری کنید.

شناسایی علت خراب شدن پکیج

اولین کار برای تعمیر پکیج، شناسایی دلایل خرابی پکیج است. بدین ترتیب شما در گام اول باید بدانید پکیج شما به چه دلیل دچار خرابی شده است. پیش از انجام تعمیرات پکیج، باید آن را به صورت کامل از گاز قطع کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر بخشی که دچار خرابی شده است به قسمت های مربوط به گاز ربطی ندارد، باز هم بهتر است گاز را قطع کنید تا اصول ایمنی را رعایت کرده باشید. همچنین قبل از شروع کردن به تعمیر پکیج، باید مدت زمانی را صبر کنید تا دمای قطعات کاهش یابد. چرا که برخی از قطعات پکیج حین کار بسیار گرم می شوند و ممکن است باعث آسیب زدن به دست شما شود. بنابراین بهتر است که چند ساعتی صبر کنید تا پکیج کاملا خنک شده و سپس شروع به تعمیر آن کنید.

 

دلیل خرابی پکیج - آموزشگاه برق و الکترونیک

روشن نشدن شعله پکیج

یکی از دلایل خرابی پکیج و عدم کارکرد صحیح آن، روشن نشدن شعله پکیج است. برای بررسی این مشکل، اول از همه مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل است یا خیر. سپس بررسی کنید که آیا سوئیچ در دیسپنسر روشن است یا خیر. اگر مطمئن شدید که برق دستگاه مشکلی ندارد ولی همچنان پکیج روشن نمی شود، باید آن را از شبکه جدا کنید و پوشش محافظ را با دقت خارج کنید. قطعات داخلی پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید اتصال کوتاه درون قطعات رخ نداده است. نشانه ی اتصال کوتاه شامل بوی دود و دوده روی قطعات داخلی است.

اگر هیچ نشانه ای از اتصال کوتاه وجود نداشت، فیوز و برد مدار الکتریکی را بررسی کنید. در صورت سوخته بودن فیوز لازم است تا آن را با یک فیوز جدید تعویض نمایید. البته دقت کنید که گاهی اوقات بعد از تعویض فیوز مجددا فیوز دچار سوختگی می شود که این موضوع نشان دهنده مشکلات در سیم پیچی است.

از سایر دلایل خرابی پکیج دیواری ، مشکل در برد الکترونیک آن است. اصلی ترین دلیلی که باعث می شود تا برد الکترونیک خراب شود، خیس شدن آن است. به همین دلیل بهتر است بعد از باز کردن آن را با سشوار خشک کنید و برای مدتی در محیط بیرون بگذارید تا کاملا رطوبت از آن خارج شود. اگر مطمئن شدید که فیوز به درستی کار می کند، در گام بعد باید وریستور را مورد بررسی قرار دهید. وریستور از دستگاه در برابر نوسانات برق حفاظت می کند. اما گاهی اوقات این قطعه در اثر نوسان برق خراب می شود و به خوبی کار نمی کند. برای حل این موضوع می توانید وریستور را با مواد مناسب لحیم کاری کنید.

 

 

مشکلات مرتبط با برق دستگاه می توانند مشکلات پیچیده ای باشند و در صورت عدم تخصص ممکن است نه تنها مشکل را حل نکنید، بلکه به سایر قطعات نیز آسیب های جدی برسانید. به همین دلیل در صورت اینکه مراحل بالا را انجام دادید و باز هم در برق دستگاه مشکل وجود داشت، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. متخصص می تواند به سرعت مشکل را شناسایی کرده و آن را رفع نماید.

مشکل در فیلتر ها

یکی دیگر از دلایل خرابی پکیج دیواری و عدم کارکرد صحیح آن، مشکل در فیلتر ها و پمپ است. گاهی اوقات پکیج به دلیل گرفتگی فیلتر آب به خوبی کار نمی کند. برای حل این مشکل باید در ابتدا آب را قطع کنید و صفحه فیلتر را خارج نمایید. سپس فیلتر را با استفاده از آب کاملا شسته و مجددا درون دستگاه قرار دهید. البته اگر زمان زیادی از استفاده از فیلتر گذشته، بهتر است تا آن را با یک فیلتر جدید جایگزین نمایید.

مشکل در پمپ پکیج

علت خراب شدن پکیج دیواری می تواند مشکل در پمپ نیز باشد. در صورت خرابی پمپ، پمپاژ آب به خوبی انجام نمی شود. برای این کار باید در ابتدا پمپ را از دستگاه بیرون آورده و آب را تخلیه کنید. سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی مسطح، محور را مجبور به حرکت کنید. اگر هوا در پمپ جمع شده باشد، لازم است تا خروجی هوا را باز کرده تا هوای اضافی خارج شود. در صورتی که کارهای فوق را انجام دادید و باز هم پمپ دستگاه مشکل داشت، لازم است تا آن را تعمیر کرده یا جایگزین نمایید.

تعویض قطعات و رفع نشتی

از جمله دلایل خرابی پکیج، نشتی آب است. در صورتی که نشتی آب را مشاهده کردید باید در گام اول آب را قطع کنید. سپس با استفاده از یک آچار، اتصالات را باز کنید. سپس با استفاده از نوار تفلون قسمتی که نشتی می دهد را محکم کنید. اگر آسیب دیدگی لوله زیاد باشد، لازم است تا لوله را تعویض نمایید. در صورتی که تخصصی در زمینه لوله کشی ندارید، بهتر است از یک لوله کش کمک بگیرید.

 

علت خرابی پکیج دیواری - آموزشگاه برق و الکترونیک

 

اگر در نزدیکی پکیج بوی گاز حس کردید، باید فورا همه قطعات آتش زا را خاموش کنید و پنجره را باز کنید. سپس لوله های گاز را با استفاده از کف صابون مورد بررسی قرار دهید. نشت گاز را نیز می توانید درست مانند نشتی آب رفع نمایید. در صورتی که مشعل پکیج دچار خرابی شده است، بهترین راه حل، تعویض آن است. فقط باید توجه داشته باشید که دقیقا از همان مدل مشعل استفاده کنید و تمام قطعات متصل به مشعل را به خاطر داشته باشید. به جز دلایل ذکر شده، دلایل دیگر نیز می تواند باعث خرابی پکیج شود. البته بهتر است در صورتی که با انجام کارهای بالا مشکل حل نشد، از یک متخصص کمک بگیرید تا بتوانید به سرعت مشکل پکیج خود را عیب یابی کنید و آن را رفع نمایید.

جلوگیری از دلایل خرابی پکیج

پکیج های دیواری دستگاه هایی با تکنولوژی پیشرفته هستند. اما مانند همه دستگاه ها، این وسایل نیز عمر مشخصی دارند و بعد از گذشت زمان ممکن است قطعات مختلف آنها دچار خرابی شود. اگر پکیج شما دچار خرابی شده باشد، بهتر است سریعا مشکل آن را رفع کنید. این کار باعث می شود تا آسیب دیدن پکیج جدی نشود و راحت تر تعمیر آن انجام شود. به صورت کلی برخی از کارها را مثل تمیز کردن فیلتر یا تمیز کردن دودکش را در خانه انجام دهید. انجام این کارها سبب می شود تا پکیج شما دچار خرابی نشود. اما برای تعمیرات بیشتر، توصیه ما این است که حتما از یک متخصص کمک بگیرید. همان طور که گفته شد، پکیج های دیواری دستگاه هایی به نسبت حساس و پیچیده هستند. به همین دلیل در صورتی که با آنها آشنایی نداشته باشید، ممکن است علاوه بر خسارت به پکیج به منزل یا خودتان نیز آسیب وارد کنید.

 

آموزش تعمیرات پکیج دیواری | دلایل خرابی پکیج

 

جمع بندی

به توضیحاتی در خصوص دلایل خرابی پکیج دیواری پرداختیم. ما در آموزشگاه برق و الکترونیک بک دوره آموزش تصب و تعمیرات پکیج دیواری داریم، پیشنهاد میکنیم برای یادگیری این رشته پولساز در دوره عملی ما شرکت کنید، همچنین پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار کار مقاله درآمد تعمیرات پکیج ما را بخوانید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *