با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
تعمیر گوشی های آب خورده - آموزشگاه برق الکترونیک

آموزش تعمیرات موبایل آب خورده:

آب خوردگی یکی از اصلی ترین عوامل آسیب دیدن تلفن های همراه می باشد. امروزه برند های مختلف تولید کننده این تجهیزات تلاش می کنند تا محصولات مقاومی در برابر نفوذ رطوبت تولید نمایند. با این حال اکثر تلفن های همراه موجود در بازار در مقابل آب نفوذ پذیری بوده یا مقاومت اندکی از خود به نمایش می گذارند. ما در این مقاله روش های تعمیر گوشی آب خورده و تمامی نکات مهم و مرتبط با این آسیب دیدگی را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. در نتیجه برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

اقدامات اولیه برای تعمیر موبایل آب خورده :  

برای حفظ سلامت موبایل های آب خورده و جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر آن ها، قبل از مراجعه به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل با اقدامات ساده و در عین حال مهم و تاثیر گذاری را انجام دهید. خاموش کردن تلفن همراه از جمله مهم ترین اقدامات ضروری بعد از آب خوردگی می باشد. به شما توصیه می کنیم بعد از خاموش کردن موبایل در صورت امکان باتری ان را خارج کرده و به طور کامل خشک نمایید. همچنین شما می توانید از دستمال های مناسب که به بدنه و اجزای موبایل آسیب نمی رسانند برای خشک کردن استفاده نمایید.

تعمیر گوشی آب خورده - آموزشگاه برق الکترونیک
تعمیر گوشی آب خورده – آموزشگاه برق الکترونیک

نباید های مهم در زمان تعمیر گوشی آب خورده :

امروزه از روش های مختلف و متعددی برای تعمیر گوشی آب خورده نام برده می شود. برخی از این روش های نه تنها سبب رفع مشکل تلفن همراه شما نخواهند شد بلکه می توانند آسیب های بسیار جدی تر و پر هزینه تری را به وسیله ی شما وارد نمایند. در ادامه تعدادی از روش های تعمیر و باور های غلط و شایع موجود در جامعه برای تعمیر موبایل های آب خورده را بررسی خواهیم کرد.

  قرار ندادن گوشی در فریزر برای خشک کردن :

استفاده از فریزر و قرار دادن موبایل آب خورده درون آن یکی از روش های بسیار اشتباهی می باشد که توسط برخی افراد نا آگاه به سایرین توصیه می شود. این روش یکی از عجیب ترین راه حل های تعمیر موبایل های آب خورده می باشد که امروزه توسط وب سایت ها و افراد بسیار زیادی توصیه می شوند. استفاده از فریزر نه تنها به تعمیر موبایل آب خورده شما کمک نمی کند بلکه سبب می شود که مایع درون LCD موبایل نیز یخ بزنید. در این شرایط شما ضمن پرداخت هزینه برای تعمیر آب خوردگی باید به فکر تعمیر ال سی دی موبایل خود هم باشید.

تعمیر گوشی آب خورده - آموزش تعمیرات موبایل
تعمیر گوشی آب خورده – آموزش تعمیرات موبایل

  عدم استفاده از وسایلی مثل سشوار :

استفاده از وسایلی مثل سشوار و جاروبرقی یکی از رایج ترین روش های موجود در بین اغلب افراد جامعه است که از آن برای خشک کردن موبایل استفاده می کنند. حرارت حاصل از فعالیت سشوار می تواند آسیب های بسیار جدی و قابل توجهی را به آی سی های موبایل شما وارد نماید. آسیب دیدگی آی سی جزء مواردی می باشد که هزینه های بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. در نتیجه به شما توصیه می کنیم به هیچ عنوان به سراغ استفاده از تجهیزات فوق نروید.

  عدم استفاده از برنج نپخته :

قرار دادن تلفن موبایل آب خورده در کیسه برنج خشک یا نپخته یکی دیگر از راهکار هایی می باشد که برای خشک کردن موبایل به افراد توصیه می شود. این روش آسیب کمتری نسبت به روش های فوق به سیستم شما وارد خواهد کرد. حتی در مواردی این روش می تواند کارساز باشد و رطوبت داخلی گوشی را خشک نماید. اما دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از این روش گرد و غبار برنج به راحتی وارد موبایل می شوند و به مرور زمان سبب اختلال در عملکرد بخش های مختلف آن می گردند.

  روشن نکردن گوشی و عدم فشردن دکمه های آن :

در صورتی که موبایل شما بعد از خیس شدن خاموش شد، به هیچ عنوان آن را روشن نکنید. کارشناسان و متخصصان فعال در این عرصه توصیه می کنند حتی اگر تلفن همراه شما بعد از خیس شدن روشن ماند، به سرعت آن را خاموش نمایید. علاوه بر خاموش کردن تلفن همراه بهتر است که بعد از خیس شدن، هیچ یک از دکمه های تلفن همراه مثل دکمه پاور و … را فشرده نسازید. زیرا فشرده سازی دکمه می تواند به نفوذ بیشتر آب به بخش های داخلی موبایل کمک کند.

تعمیر موبایل آب خورده - موسسه آموزش برق الکترونیک
تعمیر موبایل آب خورده – موسسه آموزش برق الکترونیک

  وارد کردن وسایل جانبی در درز های موبایل :

برای تعمیر گوشی آب خورده به هیچ عنوان به سراغ وسایل جانبی نظیر سوزن، چاقو، تیغ و … نرفته و از ان ها برای خشک کردن درز های تلفن همراه استفاده نکنید. درون تلفن همراه بخش های بسیار حساسی وجود دارند که با کمترین فشار دچار آسیب دیدگی های جدی و در مواردی غیر قابل جبران می شوند. در نتیجه به شما توصیه می کنیم از وسایل فوق برای خشک کردن تمام درز ها و بخش مختلف موبایل استفاده نکنید. مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر موبایل یکی از بهترین روش هایی می باشد که می توانید برای تعمیر اصولی موبایل های آب خورده از آن استفاده نمایید.

در صورت علاقه مندی به تعمیرات موبایل و همچنین کسب اطلاعات برای آینده شغلی و بازار کار آن وارد صفحه درآمد تعمیرات موبایل بشوید.

بررسی انواع آب خوردگی موبایل :‌

میزان آب خوردگی موبایل دارای درجات مختلفی می باشد. به عنوان مثال در هنگام آب خوردگی موضعی موبایل شما با مشکلات ادنکی رو به رو می شوید. این نوع آب خوردگی ها گوشی را خاموش نکرده و از کار نخواهند انداخت. در آب خوردگی های موضعی تنها بلوک های خاصی از موبایل مثل بلوک بلوتوث و … از کار خواهند افتاد و سایر بخش های موبایل به فعالیت خود ادامه می دهند. اما در مواردی ممکن از که شدت آب خوردگی موبایل بیش از حد بوده باشد و با آب خوردگی مدار اصلی رو به رو شوید. در این شرایط تلفن همراه شما خاموش شده و از کار خواهد افتاد. تعمیر گوشی آب خورده با درجه فوق باید به سراغ تعمیرکاران تخصصی فعال در این عرصه بروید.

مراحل تعمیر تخصصی گوشی های آبخورده :

  اگاهی از زمان آب خوردگی گوشی و بررسی سنسور ها :

آگاهی از زمان خیس شدن گوشی یکی از نکات بسیار مهمی می باشد که می تواند به تعمیرکاران تخصصی موبایل کمک کند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. به عنوان مثال در صورتی که مدت زمان آب خوردگی گوشی کم باشد می توان برخی از آی سی های موبایل را تعویض نمود و امید بیشتری به تعمیر کلی تلفن همراه داشت. بررسی سنسور های آب خوردگی گام دومی می باشد که تعمیرکاران تخصصی موبایل به سراغ آن میروند. در اغلب تلفن های همراه سنسور هایی وجود دارد که برای تشخیص میزان آب خوردگی تعبیه شده اند. این سنسور ها می توانند سطح رطوبت نفوذی به تلفن همراه و میزان آسیب دیدگی آن را حدودا مشخص نمایند.

تعمیرات گوشی آب خورده - آموزش برق الکترونیک
تعمیرات گوشی آب خورده – آموزش برق الکترونیک

  تعیین محل آسیب دیده بر روی برد موبایل :

بعد از بررسی سنسور ها در هنگام تعمیر گوشی آب خورده، نوبت به بازدید نقاط آسیب دیده آن می رسد. در این مرحله اجزا مختلف موبایل از هم جدا شده و به صورت تخصصی بررسی می شوند. مهم ترین قسمتی از موبایل که در هنگام آب خوردگی بررسی می شود، برد می باشد. سولفاته شدن برد یکی از مشکلاتی جدی بعد از آب خوردگی موبایل می باشد. به همین دلیل در مرحله اول باید تمامی بخش های برد بررسی و سولفاته های آن پاک شوند.

  پاکسازی برد با مواد مورد نیاز :

پاکسازی و خشک کردن موبایل در هنگام تعمیر موبایل آب خورده به صورت تخصصی، کار بسیار دقیق و مهمی می باشد. برای خشک کردن و پاکسازی بخش های مختلف تلفن همراه شما نمی توانید از پارچه های عادی، آب و … استفاده نمایید. به عنوان مثال در مواردی به استفاده از تینر فوری، مسواک و … نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که استفاده از مواد و تجهیزات نامناسب در هنگام تمیز کردن بخش های مختلف موبایل می تواند آسیب های بسیار جدی را برای آن به همراه داشته باشید. به همین دلیل توصیه می شود افراد غیر متخصص به سراغ باز کردن موبایل و خشک کردن قطعات داخلی ان نروند.

  خارج کردن قطعات آسیب دیده و تست نهایی :

آخرین مرحله از تعمیر گوشی آب خورده به صورت تخصصی، خارج کردن قطعات آسیب دیده و جایگزین کردن ان ها با قطعات جدید می باشد. در هنگام تعمیر موبایل های آسیب دیده شما میتوانید برخی از قطعات را تعمیر نمایید. اما در مواردی تنها شیوه راه اندازی مجدد موبایل، تعویض برخی از قطعات آن می باشد. بعد از خارج کردن قطعات آسیب دیده از مدار و استفاده از قطعات جدید نوبت به تست موبایل تعمیر شده می رسد. در این مرحله از تجهیزات مختلفی برای اهم گیری و تست جریان در بخش های مختلف موبایل استفاده می شود.

انواع آب خوردگی موبایل - آموزشگاه برق و الکترونیک
انواع آب خوردگی موبایل – آموزشگاه برق و الکترونیک

هزینه تعمیر موبایل آب خورده :

هزینه تعمیر موبایل آب خورده وابسته به عوامل مختلفی می باشد. از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه تعمیر موبایل آب خورده می توان به برند موبایل آسیب دیده، میزان آسیب دیدگی، محل تعمیر موبایل و … اشاره کرد. به عنوان مثال هزینه تعمیر موبایل های بروز و گران قیمت بسیار بیشتر از هزینه تعمیر موبایل های با تکنولوژی قدیمی تر می باشد.  هر یک از موارد فوق می توانند نوسانات قابل توجهی را بر روی هزینه تعمیر موبایل شما ایجاد نمایند.

برای مشاهده لیست دوره های ما در آموزشگاه برق الکترونیک به صفحه شهریه دوره‌ها مراجعه نمایید. همچنین یکی از دوره های محبوب ما تعمیرات موبایل می باشد برای ثبت نام و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

کلیه دوره های ما در آموزشگاه برق الکترونیک به شرح ذیل می‌باشد:

دوره های تعمیرات ما:

آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی ، آموزش تعمیرات ماشین های اداری ، آموزش تعمیرات ساعت ، آموزش برق ساختمان ، آموزش تعمیرات پکیج دیواری ، آموزش لوله کشی ساختمان ، آموزش تعمیرات یخچال و فریزر ، آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی ، آموزش تعمیرات ماکروفر ، آموزش تعمیر لپتاپ ، آموزش تعمیرات برد درب اتوماتیک

دوره های برق:

آموزش هوشمند سازی ساختمان ، آموزش طراحی و مونتاژ تابلو برق ، آموزش نصب درب اتوماتیک ، آموزش نصب دوربین مدار بسته ، آموزش نصب سانترال ، آموزش نصب دزدگیر اماکن ، آموزش نصب اعلام حریق ، آموزش نصب تعمیر نگهداری آسانسور ، آموزش نصب کرکره برقی ، آموزش نصب درب شیشه ای اتوماتیک ، آموزش سیم پیچی

و در نهایت دوره های تاسیسات:
آموزش لوله کشی ساختمان ، آموزش لوله کشی گاز ساختمان ، آموزش نصب کولر گازی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *