با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
بهترین رشته ها برای مهاجرت

بهترین رشته ها برای مهاجرت کدامند؟ آیا تابحال فکر کرده اید با تحصیل در کدام رشته می توانید به کشورهای پیشرفته مهاجرت کنید و اقامت بگیرید؟ در قرن 21 پیشرفت جوامع بیش از پیش به چشم می خورد. تمامی تجهیزات مورد استفاده در قرن حاضر از سیستم های الکترونیکی نشات می گیرد. بنابراین نیاز به مهندسین برق و الکترونیک در هر کشوری احساس می شود. رشته برق و مهندسی یک رشته گسترده و عظیم است که به طور کلی زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. بر همین اساس در این مطلب به بررسی رشته های مختلف در حوزه برق و الکترونیک و تاثیر آن برای مهاجرت پرداختیم.

مدرک فنی الکترونیک برای مهاجرت چه اندازه اعتبار دارد؟

در صورتی که شرایط لازم و قوانین مربوط به کشور مقصد را بدانید، می توانید رشته های متناسب با نیاز آن کشور را انتخاب کنید و در آن رشته تخصص مهارت لازم را کسب نمایید. از آنجایی که مدرک برق و الکترونیک دارای اعتبار بین المللی است، می توانید با استفاده از آن درخواست اقامت بدهید. البته صرف داشتن مدرک به تنهایی کافی نیست. بلکه باید سایر عوامل و شرایط را نیز بررسی کنید. بنابراین در صورتی که قصد مهاجرت با استفاده از مدرک فنی الکترونیک را دارید، لازم است با بهترین رشته ها برای مهاجرت آشنا شوید.

آموزش سیم پیچی

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش سیم پیچی

امروزه به جهت ایجاد مشکلات معیشتی و افزایش بیکاری در کشور ما عمدتا جوانان به دنبال راهی برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته هستند به همین خاطر لازم است در رشته هایی مدرک بگیرند که بتوانند از طریق آن مهاجرت کنند و در کشور مقصد بیکار نمانند. از جمله بهترین رشته ها برای مهاجرت می توان به سیم پیچی اشاره کرد. سیم پیچی در واقع یکی از مشاغل مورد نیاز تمامی کشورهاست. پس چه بهتر که به کشوری پیشرفته همچون کانادا مهاجرت کنید. کانادا کشوری است که همواره به دنبال متخصصان رشته های مختلف برق و الکترونیک می باشد و امکان پذیرش این افراد را در کشور خود آسان نموده است.

اولین شغلی که برای مهاجرت به کشور کانادا و دیگر کشورهای پیشرفته اروپایی مناسب است، سیم پیچی الکتروموتورها می باشد. تمامی وسایل برقی دارای موتور هستند و موتور دارای سیم پیچی هایی است که باید در صورت خرابی تعمیر آن را بلد باشید. بنابراین آموزش سیم پیچی موتور لوازم برقی یکی از مواردی است که باید برای مهاجرت بدانید.

آموزش سیم پیچی علاوه بر اینکه به مهارت نیاز دارد لازم است کمی به انجام کارهای محاسباتی نیز وارد باشید. در صورتی که در دوره های آموزشی سیم پیچی شرکت کنید، می توانید به صورت تئوری و عملی این حرفه پولساز را یاد بگیرید. همان گونه که گفتیم، این رشته در کشورهای مختلف بازار کار خوبی دارد چرا که تمامی وسایل برقی در صورت خرابی نیاز به سیم پیچی دارند.

 

بهترین رشته ها برای مهاجرت | آموزش سیم پیچی

 

آموزش تعمیرات موبایل

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات موبایل

بین بهترین رشته ها برای مهاجرت تخصص دیگری که تقاضا برای آن زیاد است، تعمیرات موبایل می باشد. این رشته در میان جوانان محبوبیت زیادی دارد و افراد تمایل دارند در این حوزه فعالیت داشته باشند.  از جمله مزایای آموزش تعمیرات موبایل می توان به امکان مهاجرت آسان اشاره کرد. و در واقع می توان گفت یکی از راحت ترین و مطمئن ترین راه ها برای مهاجرت است. چرا که تقاضای کشورها جهت پذیرش متخصص در زمینه تعمیرات موبایل بسیار بالاست. البته لازم است برای این کار آموزش تعمیرات موبایل را به طور تخصصی دیده باشید.

برای اینکه به یک تعمیرکار موبایل با تخصص بالا تبدیل شوید، لازم است مراحل مختلف آن را از ابتدا طی کنید. ابتدا آموزش تعمیرات موبایل را به طور کامل ببینید. البته صرفا آموزش تئوری مدنظر نیست. باید  به صورت عملی آموزش لازم در این خصوص را دیده باشید. و در بازار کار به صورت عملی تجربه کسب نمایید. رشته تعمیرات موبایل یک رشته از زیرشاخه های فنی الکترونیک است که یادگیری آن به آموزش و تخصص بالایی نیاز دارد.

سپس باید ابزار و تجهیزات لازم را تهیه نمایید. این رشته به جهت ظرافت خاصی که دارد، به تجهیزات خاصی نیز نیاز دارد. و لازم است کیفیت ابزارها و تجهیزات نیز استاندارد باشند. از جمله تجهیزات مورد نیاز برای آموزش تعمیرات موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیتر
  • هویه
  • منبع تغذیه
  • مولتی متر
  • خمیر لحیم و فلاکسی
  • موچین
  • ست ابزار تعمیرات موبایل
  • شابلون
  • تستر

ورود به بازار کار تعمیرات موبایل و گوشی این امکان را برای شما فراهم می کند که درآمد زیادی را از این رشته کسب کنید و علاوه براین یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت محسوب می شود.  این رشته درامد بالایی خواهد داشت به شرط اینکه بتوانید یک بازار کار خوبی داشته باشید. علت این امر نیز این است که فرصت های شغلی این رشته در تمامی کشورها بالاست و امروزه از کودک سه ساله گرفته تا افراد مسن از گوشی موبایل استفاده می کنند. در واقع می توان گفت تعداد گوشی موبایل در بازار بیشتر از مصرف کنندگان آن است. گوشی های امروزی نیز همچون دیگر موبایل های قدیمی صرفا کارایی محدودی ندارند بلکه انواع کارها را می توان با استفاده از گوشی موبایل انجام داد.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

یکی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت تعمیرات لوازم خانگی است. این رشته به جهت تنوع گسترده ای که دارد، جزو حرفه های تخصصی محسوب می شود. از آنجایی که لوازم خانگی مخصوصا لوازم برقی سیستمی پیچیده دارند، تعمیرات آن نیز کار هر کسی نیست و یه فرد متخصص و باتجربه را می طلبد. همین مسئله باعث شده شغل تعمیرات لوازم خانگی یک حرفه پولساز محسوب شود و از سرتاسر جهان مخصوصا کشورهای اروپایی به این افراد اقامت داده شود. لوازم برقی از جمله وسایلی است که در محل کار و هم در خانه به وفور یافت می شود. حتی در پایین ترین شرایط مالی هم که باشید، حداقل سه قلم وسیله برقی در خانه دارید بنابراین بازار کاری گسترده دارد. بر همین اساس آموزش تعمیرات لوازم خانگی یکی از مهارت هایی است که همه به دنبال آن هستند.

از جمله کشورهایی که برای مهاجرت تکنسین تعمیرکار لوازم خانگی اقامت دائم می دهند، عبارتند از:

  • کانادا
  • استرالیا
  • آلمان

بنابراین امکان مهاجرت در بهترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا با استفاده از اخذ مدارک بین المللی تعمیرات لوازم خانگی به سادگی میسر است. اگر نخواهیم اغراق کنیم و بگوییم تعمیرات لوازم خانگی از بهترین مدارک جهت اخذ اقامت کشورهای اروپایی است، باید بگوییم جزو برترین هاست.

چرا که در کشورهایی همچون کانادا استفاده از کالاهای دسته دوم مرسوم است و افراد با خرید لوازم خانگی تعمیر شده مشکلی ندارند. و کالاهایی همچون یخچال، فریزر، تلویزیون، مخلوط کن، جاروبرقی و … در صورتی که سالم باشند و از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشند، همچنان در چرخه مصرف قرار می گیرند.

بنابراین می توان گفت مهاجرت از طریق آموزش تعمیرات لوازم خانگی یکی از بهترین راه هاست. البته ناگفته نماند که تکنسین تعمیرکار لوازم خانگی درآمد ثابتی ندارد. و با توجه به عوامل مختلفی درآمد وی نیز می تواند متفاوت باشد. یکی از این عوامل تجربه و مهارت تعمیرکار است. هر اندازه که تجربه و مهارت تکنسین بالاتر باشد، درآمد بیشتری نیز در درازمدت کسب خواهد کرد.

علاوه براین شلوغ بودن محل زندگی و نزدیک به شهر بودن نیز عامل موثر دیگر در کسب درآمد بیشتر است. به طور کلی می توان حقوق تکنسین تعمیرکار لوازم خانگی را بالاتر از دیگر مشاغل دانست.

 

بهترین رشته ها برای مهاجرت | آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 

آموزش تعمیرات برد

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات برد

امروزه تمامی وسایلی که با آن ها سروکار داریم، دارای برد الکترونیکی هستند. در واقع برد الکترونیکی هر وسیله ای همچون مغز آن عمل می کند و دستورات را از قطعات مختلف گرفته و به دیگر قطعات منتقل می نماید. در صورتی که این قطعه خراب شود، به طور کامل کارایی خود را از دست می دهد و نیاز به تعمیرات خواهد داشت.

تعمیر برد الکترونیک از جمله مشاغل فوق العاده درآمدزا در کشور ما و دیگر کشورها می باشد. دلیل این مسئله هم نقش اصلی و کاربردی بردهای الکترونیکی در تجهیزات الکتریکی و وسایل برقی و تخصصی بودن نحوه تعمیر آنهاست.

بنابراین اگر از مهارت های لازم جهت تعمیر پنل و برد برخوردار هستید، و یا به الکترونیک علاقه مند هستید و می خواهید در این زمینه فعالیت کنید، باید بگوییم که این شغل فنی یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت است.

تکنسین تعمیر برد الکترونیک فردی است که انواع بردهای الکترونیکی را می شناسد و قادر به تشخیص، عیب یابی و تعمیر انواع ایرادات موجود در آنها می باشد.

برای آموزش تعمیرات برد  لازم است در دوره های مختلف آن شرکت کنید. البته صرفا کسب آموزش تئوری و گرفتن مدرک ملاک نیست بلکه مدارک کشور ما چندان اعتباری در کشورهای اروپایی ندارد و با توجه به مهارت و تجربه شما پذیرش صورت می گیرد.

اما با شرکت در دوره های آموزشی می توانید صفر تا صد تعمیرات پنل و برد را فرا بگیرید و مطابق با آن گواهینامه بین المللی تعمیرات پنل را کسب کنید. و جهت ویزای کار اقدام کنید.

آموزش تعمیرات ساعت

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات ساعت

آلمان از جمله کشورهایی است که بهترین برندهای ساعت سازی را دارد در تولید و ساخت ساعت های کلاسیک رقابت تنگاتنگی با سوئیس دارد. این کشور به دلیل وجود برندهای ساعت سازی مانند Montblanc، Elangandson، Nomos  دارای موقعیت کاری زیادی در حوزه تعمیرات انواع ساعت، و ساخت و سرویس آن است.

تحولات فن آوری در حرفه ساعت سازی به شکل چشم گیری تغییر کرده است. به خصوص در سال های اخیر، فناوری ها بر صنعت ساعت سازی تأثیر گذاشته اند. به همین جهت عمدتا دوره های آموزش تعمیرات ساعت برای محصولات جدید برگزار می شود.

در حال حاضر برندهای مختلف ساعت سازی به سطوح مختلفی از گواهینامه و آموزش محصول نیاز دارند. در غیر این صورت نمی توان آن را به صورت تخصصی طبق مشخصات سازنده تعمیر کرد. بر اساس همین نیاز، لازم است در صورتی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله آلمان را دارید، اقدام به این کار از طریق ویزای کار نمایید.

بنابراین می توان گفت که یکی از بهترین رشته ها بری مهاجرت تعمیرات ساعت می باشد. با وارد شدن به بازار کار تعمیرات ساعت می توانید تا حد زیادی درآمد جهت زندگی در کشور غریب را داشته باشید.

در صورتی که بتوانید در این رشته بازار کار خوبی کسب کنید، درآمد بالایی خواهید داشت. چرا که ساعت یک اکسسوری جذاب است که همه افراد آن را به دست می کنند و تفاوتی ندارد در چه شرایط سنی  و چه موقعیت مالی قرار داشته باشند. در هر صورت ساعت چیزی است که مصرف آن به طور روزانه وجود دارد.

البته امروزه ساعت هایی که بیشتر در بازار رواج دارند، ساعت های هوشمند می باشند. بنابراین در صورتی که قصد مهاجرت از طریق آموزش تعمیرات ساعت را دارید، حتماً توجه داشته باشید که دوره تعمیرات ساعت های هوشمند را نیز بگذرانید.

 

بهترین رشته ها برای مهاجرت | آموزش تعمیرات ساعت

 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بیان کردیم یکی از پرطرفدار ترین روش ها جهت اخذ اقامت و مهاجرت دریافت ویزای کاری می باشد. در صورتی که بتوانید شغلی متناسب با نیاز کشور مقصد داشته باشید، امکان مهاجرت برای شما به سادگی فراهم است.

به طور کلی تقاضا برای استخدام افراد متخصص در مشاغل برق و الکترونیک در کشور های اروپایی بالاست. در نتیجه با توجه به قوانین کشور مقصد می توانید یکی از از بهترین رشته ها برای مهاجرت را انتخاب نمایید و با گذراندن دوران کارآموزی و آموزشی گواهینامه حرفه مدنظر خود را دریافت کنید و در آن رشته مشغول به کار شوید.

توجه داشته باشید در کشورهای اروپایی صرفا داشتن مدرک کافی نیست. بلکه طبق قوانین هر کشور تجربه و مهارت شما برای مهاجرت و ارائه اقامت ضروری است. در صورتی که شما نیز در یکی از شغل های گفته شده در این مقاله مهارت دارید و یا اینکه علاقه مند به آموزش یکی از رشته های بیان شده در این مطلب هستید، می توانید با شماره های مندرج در صفحه با کارشناسان گروه آموزشی پویا الکترونیک تماس بگیرید و از مشاوره های کارشناسان مجموعه بهره مند شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *