با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
شاخص آموزش کار با لبتاب

لپتاپ وسیله ای بسیار قوی نسبت به دستگاه های موبایل است و برای انجام برخی کارها مثل کارهای گرافیکی سنگین و یا نیاز به طراحی کردن برای انجام برخی طراحی ها، لپتاپ می تواند وسیله ای قوی تر نسبت به دستگاه های موبایل باشد. با این حال اگر چندان به طرز کار با لپتاپ آشنا نیستید و نمی دانید که چگونه از امکانات آن استفاده کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بدون ترس و نگرانی در مورد این که نحوه کار با لپتاپ را نمی دانید، آموزش های لازم در زمینه کار با لپتاپ را دریافت نمایید.

بخش اول : کار با لپتاپ و راه اندازی سیستم

برای کار با لپتاپ کافی است که مراحل زیر را طی کنید:

1- برای کار با لپتاپ، دستگاه خود را راه اندازی کنید

اگر در خانه تان از لپتاپ استفاده می کنید، یک دو شاخه برق پیدا کنید تا با استفاده از آن شارژر لپتاپ خود را به آن متصل کنید. لپتاپ ها با باتری هایی کار می کنند که به سرعت شارژ آن ها خالی می شود؛ به خصوص اگر به طور دائم بخواهید از لپتاپ خود به منظور انجام پروژه های گوناگون در طول روز استفاده کنید.

بهتر است که لپتاپ شما متصل به برق باشد؛ مگر آن که مجبور باشید برای کار با لپتاپ، دستگاه خود را به مکان های دور افتاده ای ببرید که ممکن است در آن جا پریز برق برای شارژ لپتاپ شما وجود نداشته باشد و شما مجبور باشید بدون شارژر از لپتاپ خود استفاده کنید.

 

بنر آموزش کار با لبتاب

 

2- برای کار با لپتاپ بهتر است که قسمت پایینی دستگاه خود را بر روی میزی که روبروی آن نشسته اید قرار دهید

به این دستگاه ها لپتاپ می گویند؛ به این معنی که می توان در هنگام کار با لپتاپ، آن را بر روی پایتان قرار دهید؛ اما بدین معنی نیست که پاهای شما همیشه بهترین جا برای قرار دادن دستگاهتان است.

سعی کنید برای کار با لپتاپ، زاویه ای راحت را برای مچ دست و دستان خود پیدا کنید؛ به این معناست که شما ممکن است لپتاپ خود را منظور پیدا کردن مکان و زاویه مناسب، به اطراف حرکت دهید تا بهترین پوزیشن مکانی را پیدا کنید.

 

مقاله تخصصی پیشنهادی ما : آموزش تعمیرات موبایل

 

نکته مهم در رابطه با محل مناسب قرارگیری لپتاپ

  • به هیچ وجه لپتاپ خود را روی سطوح نرم، کدر و یا کرک دار قرار ندهید؛ به این دلیل لپ تاپ شما دارای دریچه هایی است که به علت قرار گرفتن در چنین مکان هایی، دریچه لپتاپ شما مسدود می شود.
  • بیشتر لپ تاپ ها دارای دریچه های فن هستند که در طرفین و قسمت پایین آن ها قرار گرفته اند و در هنگام کار با لپتاپ این دریچه ها نباید مسدود باشند تا عملکرد دستگاهتان مختل نشده و شما به راحتی بتوانید کار و یا پروژه خود را با آن انجام دهید.

3- برای باز کردن در لپ تاپ خود، درب دستگاه را بلند کنید

برای باز کردن در لپتاپ خود، درب دستگاه را بلند کنید تا به راحتی بتوانید درب دستگاه خود را باز کرده و از آن برای انجام کارهای روزمره خود استفاده کنید.

بیشتر لپتاپ ها دارای گیره و یا قفل هستند که به شما امکان می دهد تا صفحه نمایش لپتاپ خود را به راحتی باز کنید.

 

مقاله تخصصی پیشنهادی ما : آموزش سیم پیچی

 

نکات مهم در رابطه با عدم بازشدن در دستگاه برای کار با لپتاپ

  • اگر درب دستگاه برای کار با لپتاپ و انجام کارهای روزمره شما باز نمی شوند، از فشار آوردن به هر نحو خودداری کنید و به جای آن دنبال قفل دستگاه بگردید؛ شما نباید برای باز کردن درب لپتاپ خود بخواهید به زور متوسل شوید!
  • درب لپتاپ را خیلی به سمت عقب نبرید. بیشترین حد و اندازه باز کردن درب لپتاپ، زاویه مات 45 درجه است و بیشتر از این مقدار نباید درب لپتاپ شما باز باشد؛ زیرا اگر درب لپتاپ بیشتر عقب کشیده شود، مکانیسم درب یا لولا ممکن است آسیب زیادی ببیند.

 

کار با لپتاپ و راه اندازی سیستم

 

4- دکمه پاور را پیدا کنید و آن را روشن نمایید

در بیشتر لپتاپ ها دکمه پاور در قسمت پشت کیبورد قرار دارد. دکمه پاور معمولا با نماد جهانی “POWER ON” مشخص شده است؛ یک دایره با یک خط که از وسط دایره می گذرد و آن را نصف می کند.

5- برای کار با لپتاپ منتظر شوید تا دستگاهتان روشن شود

به دلیل آن که سیستم لپتاپ ها به صورت قابل حمل طراحی شده است و به علاوه این که لپتاپ ها نسبت به سایر سیستم هایی مثل گوشی های تلفن همراه هوشمند و دسکتاپ از قدرت محاسباتی بالا و سطح پردازنده بهتری برخوردار هستند، ممکن است که سیستم شما نسبت به سایر سیستم ها کمی دیرتر راه اندازی شده و برنامه های آن بالا بیاید؛ به همین خاطر برای کار با لپتاپ خود بهتر است در ابتدا کمی صبر به خرج دهید!

6- از سیستم اشاره گر لپتاپ استفاده کنید

در بیشتر کامپیوترها، این سیستم صاف و حساس به لمس، تاچ پد نامیده می شود که به شما این امکان را می دهد تا از انگشت خود به عنوان ماوس استفاده کنید. برای حرکت نما کافی است که یک انگشت خود را بر روی ناحیه تاچ پد بکشید.

 

مقاله تخصصی پیشنهادی ما : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 

نکات مهم در ارتباط با تاچ پدها

  • اگر در هنگام کار با لپتاپ خود متوجه شده باشید، بسیاری از تاچ پد ها دارای قابلیت چند لمسی هستند؛ شما می توانید چندین انگشت خود را بر روی تاچ پد قرار دهید که این امکان برای در هنگام کار با لپتاپ، عملکردهای رابط کاربری متفاوتی نسبت به استفاده از تنها یک انگشت برای شما ایجاد می کند. با کشیدن یک، دو و یا سه انگشت خود و  امتحان ژست ها و حرکات گوناگون با انگشتان خود، این قابلیت را آزمایش کنید.
  • اگر لپتاپ لنوو خریده اید، این نکته را نیز بد نیست در مورد کار با لپتاپ های برند لنوو بدانید که در این برندها ممکن است از یک دکمه کوچک و قرمز مانند اشاره گر به نام Trackpoint استفاده کنند که در وسط کیبورد و مابین دو حروف G  و H قرار دارد. از آن درست مانند یک اشاره گر بسیار حساس فقط با انگشتان خود استفاده کنید.
  • برخی لپتاپ های قدیمی ممکن است دارای یک توپک باشند؛ با چرخاندن توپک ماوس شما می توانید اشاره گر ماوس خود را به اطراف حرکت دهید.
  • برخی از لپتاپ ها به رابط قلم مجهز هستند؛ در این موارد، یک خودکار به لپتاپ وصل می شود. قلم را روی صفحه نمایش نگه دارید تا نشانه گر حرکت کند و برای کلیک کردن، قلم را روی صفحه نمایش فشار دهید.
  • آیا لپتاپی را پیدا می کنید که دارای سیستم اشاره گر کوچک باشد که استفاده از آن سخت باشد؟ شما همیشه می توانید برای کار با لپتاپ، یک ماوس را به دستگاه خود متصل کنید. پورت USB لپتاپ خود را پیدا کنید و ماوس خود را به آن متصل کنید. لپ تاپ شما می تواند به طور خودکار ماوس را شناسایی کند و آن را استفاده شما فعال سازی نماید.

7- در هنگام کار با لپتاپ، از دکمه چپ کلیک تاچ پد خود به عنوان دکمه اصلی استفاده کنید

در اکثر تاچ پدها شما می توانید با استفاده از دکمه ای که در سمت چپ پایین صفحه لمسی قرار دارد، کلیک کنید.

نکته مهم در ارتباط با تاچ پدها

  • برخی تاچ پدها ممکن است این امکان را برای شما فراهم کنند تا با ضربه آرام بر روی صفحه پد بتوانید کلیک کنید. امتحان کنید! شما ممکن است بسیاری از قابلیت هایی را در لپتاپ تان کشف کنید که تا به حال از آن خبر نداشته اید و با پی بردن به آن شگفت زده شوید!

8- از دکمه راست کلیک تاچ پد به عنوان دکمه ثانویه ماوس در هنگام کار با لپتاپ استفاده کنید

در هنگام کار با لپتاپ و با فشار دادن دکمه راست کلیک که در سمت راست پایین تاچ پد قرار دارد، خواهید توانست هر کاری شامل باز کردن منوی متنی و یا راست کلیک را انجام دهید.

 

نصب نرم افزار

 

9- درایو نوری لپتاپ را در صورتی که دستگاه شما دارای دارای این قابلیت است پیدا کنید

اگر لپتاپ شما نوت بوک باشد، دستگاه شما احتمالا دارای قابلیت درایو نوری است که با استفاده از آن می توانید نرم افزار نصب نمایید و یا موزیک پلی کنید. درایو نوری معمولا در سمت راست یا چپ لپتاپ قرار دارد.

نکته مهم در ارتباط با درایو نوری لپتاپ

در سیستم های ویندوز و یا Mac OS ، شما می توانید قابلیت درایو نوری را با فشار دادن دکمه کوچک روی آن و یا راست کلیک بر روی آیکون درایو نوری در سیستم عامل خود و انتخاب گزینه Eject، فعال کنید.

بخش دوم : نصب نرم افزار

10- نرم افزارهای لپتاپ خود را به روز نگه دارید

لپتاپ شما احتمالا دارای برخی نرم افزارهای ابتدایی مثل یک واژه پرداز ساده، یک ماشین حساب و  شاید برخی نرم افرارهای اولیه اشتراک گذاری تصویر عرضه شده است.

لپتاپ ها همچنین دارای نرم افزار های ویژه ای برای کنترل قدرت و گرافیک هستند. آن ها اغلب قبل از این که قابل استفاده شوند، به روز رسانی درایوهای زیادی را احتیاج دارند. با داشتن کمی دانش می توانید برای کار با لپتاپ خود، تعدادی نرم افزار نصب کنید و قابلیت های دستگاه خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید که در بسیاری از موارد این کار را می توانید به صورت رایگان انجام دهید.

نکات مهم در رابطه با آپدیت نرم افزارهای دستگاه

  • اگر لپتاپ شما بر بیس و پایه ویندوز است، شما باید لپتاپ خود را به روز کنید. لپتاپ شما ممکن است از  ویندوز آپدیت و یا نرم افزار خودسازنده برای به روز رسانی ویندوز استفاده کند.
  • اگر شما از لپتاپ مارک مک استفاده می کنید، برای کار با لپتاپ می توانید از گزینه آپدیت داخلی استفاده کنید که در لپتاپ های مک معمولا به آسانی می توان آن ها را پیدا کرد.

11- نرم افزار آفیس را نصب کنید

برای تهیه پیش نویس اولیه و یادداشت برداری، لوازم جانبی نرم افزار داخلی لپتاپ برای شما کافی است و می تواند کار شما را راه بیندازد؛ اما به منظور انجام کارهای مهم آکادمیک و  حرفه ای، مجموعه آفیس کامل تری مورد نیاز شما خواهد بود.

نکات مهم در رابطه با نرم افزارها

  • OpenOffice می تواند کارهایی مثل پردازش کلمه، صفحه گسنرده و ارائه ها را شبیه به نرم افزارهای اختصاصی مثل مایکروسافت ورد به صورت رایگان انجام دهد.
  • از Google Docs می توانید به عنوان یک جایگزین آنلاین به جای مجموعه نرم افزارهای آفیس استفاده کنید. Google Docs، یک نرم فزار آفیس مبتنی بر فضای ابری است که عملکرد مشابهی مثل OpenOffice و  یا مایکروسافت آفیس دارد. نرم افزار قدرتمندی است و استفاده از آن نیز رایگان می باشد؛ به ویژه اگر بخواهید اسناد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

کار با لبتاب

 

12- برای کار با لپتاپ به منظور  ادیت عکس، نرم افزار ویرایس تصویر را نصب کنید

لپتاپ شما از همان آغاز استفاده ممکن است یکسری نرم افزار در رابطه ویرایش عکس بر روی آن نصب شده باشد که استفاده از  این نرم افزارها به منظور ادیت عکس، بسیار سریع، آسان و یا برخی موارد هم می توانید به صورت رایگان نرم افزار خود را ارتقا دهید.

نکات مهم در رابطه با نرم افزار های ادیت عکس

  • اگر مارک لپتاپ شما مک و یا آیفون است می توانید از نرم افزار Photo Stream به منظور ادیت و ویرایش تصاویر  و یا اشتراک گذاری آن ها استفاده نمایید.
  • شما همچنین از نرم افزار Picasa می توانید به منظور ویرایش و اشتراک گذاری تصاویر داخل دستگاه خود استفاده نمایید. این نرم افزار توسط کمپانی گوگل ساخته شده است که امکانات مورد نیاز در رابطه با ادیت عکس ها مثل برش دادن، روتوش، تغییر رنگ عکس و ساخت پانوراما استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله با یکسری نکات در رابطه با نحوه کار با لپتاپ آشنا شدید. اگر به تازگی لپتاپ خریده اید و با نحوه استفاده و کار با دستگاه آشنایی ندارید، نکات گفته شده در مقاله می تواند به شما کمک کننده باشد.

همچنین برای دریافت مقالات آموزشی بیشتر و شرکت در کلاس های آموزشی می توانید به سایت آموزش برق و الکترونیک مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری را در رابطه با موضوعات مختلف کسب نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *