با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
چگونه در آیفون مکالمات تلفنی را ضبط کنیم؟

ضبط مکالمه آیفون؛ چگونه در  گوشی آیفون می توانیم مکالمات تلفنی خود را ضبط کنیم؟ عده ای از افراد دوست دارند که هنگام صحبت با تلفن مکالمات تلفنی خود را ضبط نمایند و شاید هزاران دلیل برای این کار وجود داشته باشد؛ از جمله این که شایدفردی دلش می خواهد با کسی که صحبت کرده و احتمالا نسبت به او کشش عاطفی دارد، مجددا صدایش را بشنود و یا این که بالعکس می خواهد مکالمات تلفنی خود با فرد پشت خط را به عنوان سند و مدرک ضبط کند و….

از سایر دلایل که بگذریم، افراد به هر یک از ایمخن دلایل گفته شده و یا سایر دلایل می خواهند که مکالمات تلفنی خود را ضبط نمایند. در این مقاله نیز این موضوع را بررسی خواهیم کرد که کار ضبط مکالمه آیفون را چگونه می توان انجام داد.

 

تفاوت گوشی آیفون با گوشی های عادی در ضبط مکالمات تلفنی

 

تفاوت گوشی آیفون با گوشی های عادی در ضبط مکالمات تلفنی

در گوشی های تلفن عادی عادی به راحتی می توان مکالمات عادی را ضبط کرد و این کار با استفاده از نرم افزارهای مختلف نصب شده در گوشی تلفن همراه و یا سایر نرم افزارهایی که بعدا در گوشی تلفن همراه خود ضبط می کنیم انجام می شود؛ اما در گوشی های iOS به دلایل امنیتی انجام ضبط  مکالمه آیفون به راحتی امکان پذیر نیست؛ اما لازم نیست نگران باشید؛ شما می توانید با استفاده از چند راهکار ساده ای که در ادامه مقاله در مورد آن ها صحبت خواهم کرد این کار را انجام دهید.

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات موبایل

دشواری های ضبط تماس تلفنی با استفاده از گوشی آیفون

همان طور که گفتیم، برخلاف گوشی های عادی که شما با استفاده از آن به راحتی می توانید مکالمات تلفنی خود را ضبط کنید، این کار در گوشی های آیفون به دلایل امنیتی کمی مشکل است و اپلیکیشن های شخص ثالث در حالت همزمان نمی توانند به سیستم میکروفون گوشی آیفون دسترسی پیدا کنند.

برای سیستم عامل iOS و به منظور آن که بتوانید به ضبط مکالمه آیفون بپردازید، یکسری اپلیکیشن طراحی شده است که البته بعد از طی مراحل طاقت فرسا و سختی خواهید توانست این کار را انجام دهید.

همچنین ضبط مکالمات تلفنی در هر زمانی قانونی نیست و  به همین خاطر شرکت اپل نیز چنین قابلیتی را بر روی سیستم iOS گوشی های آیفون راه اندازی نکرده است.؛ با این حال در برخی مواقع ضبط مکالمه تلفنی می تواند بسیار کارا و مفید نیز باشد؛ به عنوان مثال همان طور که گفتم برخی افراد به این خاطر می خواهند با استفاده از گوشی اپل خود به ضبط مکالمه آیفون بپردازند که از فرد پشت خطی خود سند مدرک داشته باشند و یا این که برای ضبط تماس های ورودی و خروجی نیز می توان از روش ضبط مکالمه استفاده کرد.

در ادامه مقاله در مورد روش های ضبط مکالمه آیفون و این که چگونه می شود این کار را انجام داد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روش های ضبط مکالمه آیفون

برای ضبط مکالمه آیفون از دو روش می توان برای ضبط مکالمه بهره برد: 1- بدون استفاده از برنامه این کار را انجام دهیم.2- با استفاده از برنامه کار ضبط مکالمه را انجام دهیم.

در ادامه مقاله هر یک از این روش های ضبط مکالمه و این هر  یک از این دو روش چگونه انجام می شوند با یکدیگر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

طریقه ضبط تماس بدون استفاده از برنامه

استفاده از دستگاه های ضبط جانبی

همان طور که گفتیم، بدون استفاده از برنامه نیز می توان به ضبط مکالمات تلفنی آیفون پرداخت. شما برای انجام این کار نیاز به یک سیستم قابل حمل و مجهز به میکروفون دارید که کار ضبط مکالمه را برای شما انجام دهد و بتواند صدا را ضبط نماید ( به عنوان مثال رایانه و یا سایر دستگاه هایی که کار ضبط مکالمه را انجام دهند).

البته انجام این کار به شرطی می باشد که شما در یک محیط کاملا بی سر و صدا قرار داشته باشید تا بتوانید از بلندگوی آیفون برای ضبط مکالمه با استفاده از دستگاه ضبط جداگانه ای که به همراه دارید انجام شود.

 استفاده از گوشی همراه ثانویه

شما همچنین با استفاده از گوشی تلفن ثانویه ای که به همراه خود دارید می توانید بدون آن که نیازی باشد برنامه خاصی را به منظور ضبط مکالمه بر روی گوشی خود نصب کنید، با استفاده از گوشی تلفن همراه ثانویه ای که به همراه خود دارید این کار را انجام دهید.

برای ضبط مکالمات تلفنی با گوشی ثانویه کافی است که گوشی آیفون خود را روی حالت بلندگو قرار دهید و سپس با استفاده از گوشی ثانویه ای که در اختیار دارید ضبط مکالمات تلفنی را انجام دهید.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش سیم پیچی

 

استفاده از اپ ریکوردر و آی پد

شما با استفاده از اپ رکوردر ویندوز و آی پد نیز می توانید این کار را انجام دهید و برای انجام این کار نیز  همانند کاری که با دستگاه های مخصوص ضبط صدا و یا با گوشی تلفن خود انجام می دادید کار ضبط مکالمه آیفون را بدون نیاز به هیچ گونه برنامه خاصی انجام دهید.

ضبط تماس به کمک نصب برنامه

علاوه بر روش های ذکر شده در بخش بالایی مقاله می توانید با کمک نصب یکسری برنامه ها نیز به ضبط مکالمه بپردازید. در ادامه مقاله اپ هایی را به شما معرفی خواهم کرد که با استفاده از هر یک از آن ها می توانید به به ضبط مکالمه با گوشی خود بپردازید.

 

ضبط تماس به کمک نصب برنامه

 

Google Voice

سرویس Google Voice یکی از برنامه هایی است که به شما امکان ضبط مکالمه در گوشی اپل را می دهد؛ این برنامه به صورت رایگان است که یکی از امکانات آن علاوه بر سایر امکاناتی که دارد، ضبط مکالمات تلفنی است که برای دو گوشی اندروید و آیفون می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

البته به دلیل آن که این سرویس به دلیلی تحریم های اعمال شده در کشور ما ارائه نمی شود، برای استفاده از امکانات و سروبس های آن نیاز به تغییر  آی پی گوشی خود را که با استفاده از آن می خواهید ضبط مکالمه آیفون انجام دهید دارید.

برای استفاده از امکانات این سرویس علاوه بر نصب خود برنامه، حتما باید اکانت Gmail داشته باشید و  در قسمت تنظیمات دستگاه، به بخش calls رفته و سپس گزینه incoming call options را فعال نمایید و بدین ترتیب، گفتگوی شما در هنگام مکالمه ضبط خواهد شد.

Rev Call Recorder

برای استفاده از امکانات این برنامه جهت ضبط مکالمه کافی است که شماره آمریکا را برای ثبت نام داشته باشید و سپس با استفاده از این برنامه که به صورت رایگان است، تماس های ورودی و خروجی و سایر مکالمات خود را ضبط نمایید.

شما با استفاده از این برنامه بدون آن که نیاز به پرداخت حق اشتراک و یا محدودیت دامنه ضبط مکالمه باشد می توانیید مکالمات خود را ضبط نمایید. این برنامه همچنین از کیفیت خوبی برخوردار  بوده و دارای یک جریان تماس خروجی جدید است و ضبط صدا را آسان تر می کند.

برای استفاده از این برنامه کافی است بعد از نصب برنامه، شماره تلفن شخص مورد نظر را وارد کرده و سپس فایل صوتی را با استفاده از این برنامه ضبط و بارگیری نمایید.

TapACall

با استفاده از برنامه TapACall نیز می توانید به ضبط مکالمه آیفون بپردازید. این برنامه دارای دو نسخه لایت و پرو است که نسخه لایت این برنامه محدودیت هایی دارد؛ از جمله این که تنها یک دقیقه ابتدایی مکالمات شما را ضبط خواهد کرد و برای استفاده بدون محدودیت از امکانات این برنامه باید حق اشتراک پرداخت نمایید که به صورت سالیانه و به مبلغ 9.99 دلار می باشد.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 

IntCall Call Recorder

این برنامه به شما کمک خواهد کرد که تماس های ملی یا بین المللی خود را شماره گیری و ضبط نمایید و بعد از آن ها این ضبط ها را در گوشی تلفن خود ضبط نمایید.

برای استفاده از امکانات این برنامه جهت ضبط مکالمه آیفون نیز نیز باید حق اشتراک پرداخت کنید. شما باید از شرکت مخابراتی GSM استفاده نمایید و از تماس های نگه دارنده و کنفرانسی پشتیبانی نمایید. این برنامه با اعتبار پیش پرداخت کار کرده و از طریق VoIP تماس می گیرد.

برنامه IntCall Call Recorder محدودیت ضبط مکالمه دارد؛ اما شما می توانید دقیقه های اضافی را با پرداخت مبالغ 5، 10 و یا 20 دلاری دریافت نمایید. در مورد ویژگی های به روز شده این برنامه می توان به پشتیبابی از iOS 14، امکان ارسال خودکار ضبط از طریق ایمیل و همچنین امکان نشان دادن شماره تلفن و تماس های خروجی و تاریخچه ضبط اشاره کرد.

 

طریقه ضبط تماس بدون استفاده از برنامه

 

Call Recorder

یکی دیگر از برنامه ها برای ضبط مکالمه آیفون، Call Recorder است؛ با استفاده از این برنامه می توانید مکالمات ورودی و خروجی را ضبط نمایید؛ اما در ابتدا باید یک تماس سه طرفه را تنظیم نمایید، از طریق برنامه در ضبط کننده تماس گرفته و سپس تماس ها را با یکدیگر ادغام نمایید که به این معناست که شما می توانید تماس های در حال انجام را ضبط نمایید.

همچنین این برنامه پولی بوده و برای استفاده از امکانات آن باید مبلغ اشتراک پرداخت کنید که با پرداخت حق اشتراک 10 دلاری می توانید تا 300 دقیقه مکالمه را با استفاده از این برنامه ضبط نمایید و با پرداخت نصف این مبلغ یعنی 5 دلار، 150 دقیقه مکالمه را ضبط کنید و با پرداخت 1 دلار نیز می توانید 30 دقیقه از مکالمات خود را ضبط نمایید.

سخن آخر

در این مقاله با نحوه ضبط مکالمه آیفون آشنا شدید؛ همچنین برای دریافت مقالات آموزشی بیشتر و اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در کلاس های آموزشی آموزشگاه فنی حرفه ای آموزش برق الکترونیک می توانید به سایت اصلی مراجعه نمایید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *