با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
شاخص شکستن قفل گوشی

همه افراد باید چگونگی شکستن قفل گوشی خود را بلد باشند. چرا که یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای همه بیفتد فراموش کردن کد یا الگوی گوشی است و این شرایط حتی ممکن است برای کسانی که مدت طولانی یک الگو یا رمز داشته اند نیز پیش بیاید اما برای افرادی که مدام عادت به تعویض پسورد یا پترن گوشی خود دارند، فراموش کردن پسورد یا همان رمز جدید بسیار رایج و البته دردسر ساز است.

در گوشی های امروزی که سیستم امنیتی ارتقا یافته ای دارند دیگر به راحتی و با روش های پیش پا افتاده نمی توان قفل گوشی که رمز آن فراموش شده است را باز کرد و در بیشتر مواقع شخص مجبور به حذف تمام اطلاعات گوشی خود می شود تا بتواند دوباره رمز گوشی را باز کند.

در دنیای پر مشغله امروزی فراموش کردن رمز ها از جمله رمز گوشی و در نتیجه قفل شدن آن بسیار شایع است و ما نیز قصد داریم که در ادامه این مطلب به روش های مختلفی که به کمک آن ها می توانید شکستن رمز گوشی با  را عملی کنید بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

بنر شکستن قفل گوشی اندروید

 

 

شکستن قفل گوشی اندروید

بسیاری از گوشی های امروزی ازجمله گوشی های برند سامسونگ،‌شیائومی،‌سونی و…‌از سیستم عامل اندروید بهره مند هستند و شما می توانید از روش های زیر برای شکستن قفل گوشی اندروید استفاده کنید.

1- شکستن قفل گوشی اندروید با ریست فکتوری

ریست فکتوری کردن گوشی یکی از روش های نچندان محبوب شکستن قفل گوشی می باشد که در آن اطلاعات داخل گوشی شما حذف خواهد شد. اما در برخی شرایط ممکن است تنها راه حل ممکن باشد. البته می توانید پیش از رسیت کردن از اطلاعات خود یک بکاپ تهیه کنید.

برای اینکار ابتدا باید گوشی را خاموش کنید سپس همزمان کلید کاهش صدا و پاور را نگه دارید تا وارد منو بوت لودر شوید و برای جا بجا شدن در این صفحه باید از دکمه های کنترل صدا کمک بگیرید. در منو گزینه wipe data/factory reset را انتخاب کنید تا اطاعات گوشی حذف شود. پس از آن با انتخاب reboot system now گوشی خود را مجدد راه اندازی کنید.

 

دوره مرتبط : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 

2- شکستن قفل گوشی اندروید با روش safe mode

این روش در مورد گوشی های اندروید قدیمی معمولا به خوبی جواب می دهد و برای شکستن قفل گوشی از طریق safe mode کافی است که انگشت خود را برای لحظاتی رو دکمه پاور گوشی نگهدارید تا سه گزینه برای شما ظاهر شوید و سپس روی گزینه power off چند لحظه نگهدارید تا حالت safe mode به نمایش در بیاید و قفل گوشی شما باز شود.

 

شکستن قفل گوشی اندروید با روش safe mode

 

3- شکستن قفل گوشی اندروید با روش forgot pattern

در مورد گوشی های اندروید 4.4 یا پایین تر از آن روش forgot pattern یک گزینه مناسب برای شکستن قفل گوشی است و لازم است که شما چند بار الگوی گوشی خود را به اشتباه وارد کنید تا پیامی مبنی بر تلاش مجدد پس از گذشت 30  ثانیه برای شما ظاهر شود و سپس روی گزینه forgot pattern کلیک کنید.

پس از این مرحله لازم است که جیمیل اصلی و پسورد مربوط که اکانت خود در گوگول را وارد کنید تا به این طریق گوگل الگو یا پترن گوشی شما را از طریق ایمیل برای شما ارسال کند و پس از یاد آوری الگو شما می توانید به راحتی آن را به الگوی به یاد ماندنی تری تغییر دهید.

4- شکستن قفل گوشی اندروید به ADB

در این روش ابتدا باید گوشی خود را توسط یک کابل USB به سیستم وصل کنید و گزینه command prompt یا terminal را انتخاب کنید تا بتوانید به فایل هایی که بخش امنیت و قفل گوشی شما را بر عهده دارند دسترسی پیدا کنید. سپس باید متن adb shell rm /data/system/gesture.key را وارد کنید و گوشی را reboot کرده تا قفل آن باز شود.

 

دوره مرتبط : آموزش سیم پیچی

 

5- شکستن قفل گوشی اندروید با برنامه Dr.Fone – Screen Unlock

اگر گوشی اندروید شما با داشتن ‌پین،‌پسورد،‌الگو و یا حتی اثر انگشت قفل شده است و قادر به باز کردن آن نیستید می توانید به کمک برنامه فوق برای شکستن قفل خود اقدام کنید و این برنامه اطلاعات شما را پس از شکستن قفل حذف نخواهد کرد و باید طبق مراحل زیر عمل کنید.

۱- ابتدا این برنامه را روی کامپیوتر خود نصب و اجرا کنید و گوشی خود را به کمک کابل USB به سیستم وصل کنید.

۲- در مرحله دوم مدل گوشی خود را به شکل دقیق در لیست موجود انتخاب کنید.

۳- در مرحله سوم شما باید گوشی خود را به حالت دانلود ببرید به این منظور اول گوشی را خاموش کرده،‌سپس دکمه های پاور،‌هوم و ولوم را باهم فشار دهیدو لحظاتی نگه دارید و سپس دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا گوشی بر روی حالت دانلود قرار بگیرد.

۴- در قدم بعدی گوشی شما در حال دانلود بسته بازیابی است تا بدون حذف اطلاعات گوشی شما را به حالت تنظیمات کار خانه ببرد و امکان باز شدن قفل فراهم شود.

۵- در این مرحله باید صبر کنید تا متنRemove Password Complete بر روی گوشی ظاهر و به این ترتیب قفل گوشی شما شکسته خواهد شد.

 

شکستن قفل گوشی اندروید با روش Android Lock Screen Removal

 

6- شکستن قفل گوشی اندروید با روش Android Lock Screen Removal

برنامه فوق به شما در شکستن قفل گوشی اندروید خود کمک  می کند و برای پترن یا پسورد نیز قابل اجرا است و می توانید طبق مراحل زیر از آن استفاده کنید.

۱- ابتدا برنامه فوق را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب و اجرا کنید.

۲- گوشی خود را به کمک کابل USB به کامپیوتر وصل کنید تا گوشی در صفحه برنامه نمایش داده شود و سپس روی تب Move Tools کلیک کنید.

۳- در مرحله سوم باید روی دکمه start کلیک کنید تا برنامه به شکل خودکار پکیج های ریکاوری را برای شما دانلود کند.

۴- مرحله دانلود ممکن است مقداری طول بکشد که در تمام  مدت گوشی شما باید به کامپیوتر وصل باشد و پس از اتمام  دانلود رمز شما باز خواهد شد.

7- شکستن قفل گوشی اندروید با برنامه DroidKit

برای  شکستن قفل اندروید برنامه Droidkit نیز می تواند به شما کمک کند تا بدون حذف اطلاعات رمز گوشی خود را باز کنید و به این منظور باید ابتدا این برنامه بر روی کامپیوتر خود نصب و اجرا کرده و گوشی را توسط کابل به کامپیوتور وصل کنید.

در قدم بعدی شما باید بین گزینه هایی که روی برنامه نمایش داده می شود گزینه Unlock Screen را انتخاب کنید و پس از آن روی start کلیک کنید و اکنون روی Remove Now کلیک کنید و برند و مدل گوشی خود را دقیق انتخاب کنید تا قفل آن شکسته شود.

شکستن قفل گوشی آیفون

اگرچه گوشی های آیفون سیستم امنیتی سختی دارند اما اگر پین، پترن یا الگوی گوشی آیفون خود را فراموش کرده اید برای  شکستن قفل گوشی آیفون خود می توانید روش زیر را که توسط خود شرکت اپل برای کاربران ارائه شده است به کار برید.

از آن جایی که در این روش اطلاعات و داده های شما از گوشی حذف می شوند پس حتما پیش از اقدام به شکستن قفل گوشی از اطلاعات گوشی خود توسط برنامهiTunes یک نسخه بکاپ تهیه کنید و طبق مراحل زیر عمل کنید.

۱- در مرحله اول شما باید آخرین ورژن یا نسخه کامپیوتری برنامه iTunes را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب و اجرا کنید.

۲- گوشی آیفون یا آیپد خود را توسط کابل مخصوص به کامپیوتر وصل کنید.

۳- در مرحله سوم شما باید دکمه های قفل و کاهش صدا را به صورت همزمان فشار دهید تا گوشی وارد بخش Recovery Mode شود و دقت داشته باشید که این روش برای گوشی آیفون 8 به بالا که در طراحی آن ها دکمه فیزیکی هوم حذف شده است می باشد.

۴- برای دیگر گوشی های آیفون که دکمه فیزیکی هوم دارند این مرحله با فشار دادن همزمان دکمه هوم و پاور اجرا شده تا گوشی وارد مرحله ریکاوری مود شود.

۵- در این مرحله شما از طرف برنامه iTunes پیغامی را دریافت می کنید که باید بر روی گزینه Restore کلیک کنید.

۶- اکنون شما به تنظیمات کارخانه گوشی خود راه یافته اید و می توانید به راحتی با وارد کردن اپل آیدی مخصوص گوشی خود قفل صفحه گوشی خود را باز کنید.

دقت داشته باشید که گوشی های آیفون از حساسیت های خاص خود برخوردار هستند. بنا بر این اگر فکر می کنید که نمی توانید مراحل فوق را به تنهایی و به درستی پیش ببرید، بهتر است شکستن قفل گوشی آیفون خود را به تکنسین آن بسپارید و از به کار بردن راه حل های مختلف دیگران بپرهیزید.

 

شکستن قفل گوشی آیفون

 

جمع بندی

فراموش کردن پسورد، پین و یا الگو امری رایج است و روش های بسیار مختلفی نیز برای شکستن قفل وجود دارد و در این شرایط هر کس با توجه به دانش و تجربه خود روش خاصی را به شما ممکن است که پیشنهاد کند.

باید دقت داشته باشید که در مورد گوشی های مختلف با توجه به نوع سیستم عامل،‌جدید یا قدیمی بودن گوشی،‌مدل گوشی و…‌ممکن است که برخی روش ها کارآمد نباشند و تنها یک روش خاص به شکستن قفل گوشی شما کمک کند.

از آن جایی که همه ما بخشی از اطلاعات شخصی و مهم خود را در گوشی نگهداری می کنیم پس در جریان شکستن قفل گوشی حذف شدن یا نشدن اطلاعات یک اصل مهم است و باید حتما پیش از به کار بردن روش پیشنهادی از این مورد مطمئن شوید.

به عنوان سخن پایان در مورد هر نوع گوشی اگر احساس می کنید که تمرکز یا اطلاعات کافی را برای بازکردن قفل گوشی خود ندارید آن را به یک فرد متخصص در این زمینه بسپارید تا در کوتاه ترین زمان و با حداقل ریسک ممکن در مورد حذف اطلاعات بتوانید قفل خود را مجددا بازیابی کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *