با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
مشکلات رایج کولر گازی - آموزشگاه برق و الکترونیک

در این مقاله قصد داریم درباره مشکلات رایج کولر گازی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. کولر گازی یکی از مهم ترین وسایل خانه در فصل تابستان است که اگر به درستی کار نکند، هوای خانه به خوبی خنک نمی شود و ما از گرمای طاقت فرسا رنج می بریم. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید در رابطه با مشکلات رایج کولر گازی اطلاعاتی کسب کنید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید‌.

آشنایی با کولر گازی

کولر گازی یکی از مهمترین وسایل سرمایشی است که برای روزهای گرم تابستان به ویژه برای مناطق گرمسیری بهترین گزینه خواهد بود. برای خرید کولر گازی مناسب شما باید پارامترهای زیادی را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. ابتدا باید منطقه مسکونی خود را در نظر بگیرید و بعد کولری مناسب را که راندمان آن با منطقه زندگی شما مطابقت دارد را انتخاب نمایید.

مشکلات کولر گازی - آموزشگاه برق و الکترونیک

چنانچه شما در منطقه گرمسیر زندگی می کنید باید نوعی از کولر گازی را تهیه کنید که راندمان آن بالا باشد. کولر گازی ها در اشکال مختلفی ساخته شده اند که هم اکنون در بازار ایران چهار نوع از آن ها بسیار پرفروش هستند.  این کولر گازی ها عبارتند از:

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت یکی از پر طرفدارترین کولرهای گازی در بازار است که کاربردی ترین نوع کولر گازی بازار نیز شناخته می شود. این نوع کولر گازی در برندهای مختلفی ساخته شده است که هر یک سطح کیفیت و عملکرد متفاوتی با یکدیگر دارند. این کولر ها از دو یونیت خارجی و داخلی تشکیل شده است.

کولر گازی پنجره ای

از مدل های محبوب دیگر می توان به مدل پنجره ای اشاره کرد که طراحی خاصی دارد. قبل از خرید کولر گازی پنجره ای باید اول پنجره خانه یا اداره را اندازه گیری کرده و سپس کولر گازی مورد نظر را خریداری کنید. همانطور که از اسم این کولر پیداست متناسب با پنجره ساختمان شما طراحی شده و یک سیستم یک پارچه است که تمام قطعات آن در یک قاب جمع می گردد.

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده در اندازه های مختلفی تولید شده است و در تمامی ساختمان ها نظیر کتاب خانه ها، شرکت ها، کارخانه ها و یا سالن ها قابل استفاده خواهد بود. یکی از معایب این دستگاه مصرف زیاد برق است که هزینه های برق را به شدت افزایش خواهد داد.

ایرادات کولر گازی - آموزشگاه برق و الکترونیک

کولر گازی پرتابل

کولر گازی های پرتابل یکی از پر فروش ترین و کاربردی ترین کولرهای گازی هستند که در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده می شوند. یکی از مزایای این نوع کولر گازی جا به جایی راحت آن است که به راحتی می توان آن را به مکان های مختلف منتقل کرد.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش سیم پیچی

 

مشکلات رایج کولر گازی

کولرهای گازی با وجود اینکه یکی از بهترین وسیله ها برای خنک کردن خانه های مسکونی، صنعتی، تجاری و… در روز گرم تابستان هستند، ولی در بعضی از مواقع دچار مشکلات زیادی می شوند. حال اگر در این صورت به موقع تعمیر نشوند دردسرهای زیادی را برای شما ایجاد می کنند. پس بهتر است تا در صورت دیدن هر نوع مشکل و خرابی حتما با نمایندگی تعمیر کولر گازی تماس بگیرید و آنها را در جریان خرابی کولر گازی خود قرار بدهید تا در اولین فرصت مشکل کولر گازی شما را بر طرف نمایند.

اکثر کولر گازی ها به خاطر استفاده زیاد از حد مجاز از آن ها دچار مشکلات و خرابی می شوند. به همین منظور برای بهتر کار کردن کولر گازی خود باید از آن به اندازه استفاده کنید تا عمر طولانی تری داشته باشد و با بهره وری بهتری کار کند. همچنین برای یادگیری تعمیرات و نصب کولر گازی می‌توانید در دوره آموزش نصب کولر گازی ما شرکت کنید.

عمده وسایل برقی بعد از گذشت زمان دچار مشکل می شوند که کولر گازی هم جزء این وسایل است. این مشکلات در صورت عدم بازدید به موقع و عدم نگهداری صحیح به وجود می آید. اگر این مشکلات را هرچه زودتر برطرف کنید از خرابی بیشتر کولر گازی جلو گیری می کنید. چند نوع از مهم ترین مشکلات رایج کولر گازی عبارتند از :

روشن نشدن سیستم تهویه مرکزی

اگر زمانی کولر گازی شما روشن نشد، بهتر است اول ترموستات کولر گازی خود را تنظیم کنید. پایین بودن سرمایشی کولر گازی از دیگر مشکلات رایج کولر گازی پایین بودن قدرت سرمایشی کولر است. اگر زمانی کولر شما به جای تولید باد سرد یا خنک، فقط باد گرم منتشر کرد، حتما کولر شما دچار کمبود گاز یا نشتی می باشد. در این گونه مواقع کولر گازی احتیاج به تعمیر دارد.

ایرادات رایج کولر گازی - آموزشگاه برق و الکترونیک

مشکل برد الکتریکی

اگر زمانی کولر گازی شما خود به خود خاموش شد یا حتی اگر به هیچ‌ وجه روشن نشد؛ عوامل مختلفی می توانند باعث این مشکل باشند. اتصال در برق کشی خانه یا برد الکترونیکی مهمترین عوامل به وجود آمدن این مشکل به شمار می روند. در چنین مواقعی باید حتما برد الکترونیکی تعویض شود تا کولر گازی آسیب جدی تری نبیند.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات موبایل

 

لرزش یا صدای گوش خراش کولر گازی

شاید شما هم در بعضی مواقع شاهد لرزش یا صدای ناهنجار کولر گازی خود شده باشید. معمولا دلیل این صداها به یونیت خارجی و یا یونیت داخلی کندانسور مربوط است. حتی شاید به دلیل بالانس نبودن فن یونیت داخلی یا بالانس نبودن فن یونیت خارجی این مشکل به وجود آید. از دیگر دلایل مهم چنین مشکلاتی می توان به شل شدن پایه های کمپرسور و یا لق شدن پایه های کمپرسور نیز اشاره کرد. در این زمان اگر با ابزار های تعمیرات آشنایی داشته باشید، می توانید با یک آچار کشی این مشکل را برطرف کنید.

مشکل رایج کولر گازی - آموزشگاه برق و الکترونیک

فیلتر هوای کثیف

فیلترهای کولر گازی یکی از مهمترین بخش های آن به شمار می روند که باید همیشه به موقع تعویض یا تمیز شوند. کاربرد فیلترها جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل کولر است. چنانچه فیلتر به موقع تعویض یا تمیز نشود، فیلترهای کثیف باعث می شوند تا کولر گازی شما باد گرم پخش کند.

برف زدن لوله های کولر گازی

یکی دیگر از مشکلات کولر گازی برف زدن لوله های آن است. در زمانی که فیلترها آلوده باشند یا کمپرسور کولر گازی پایین نصب شود، لوله های کندانسور آن برفک می زنند و این مشکل چرخه سرمایشی کولر گازی را به هم می ریزد. در این مواقع باید لوله ها تمیز شوند یا آن ها را تعویض کنید که تعویض این لوله ها باید حتما به دست تعمیرکار کولر گازی انجام شود.

نشت آب کولر گازی

یکی دیگر از مشکلات رایج کولر گازی نشت آب آن است. اگر زمانی راه آب خروجی کولر بسته بشود آب از پنل کولر گازی خارج می شود که این کار باعث اتصالی یا مشکلات دیگر در کولر گازی خواهد شد. برای رفع این مشکل باید مسیر آب کولر را بررسی کنید و در صورت بسته بودن مسیر آن را باز نمایید.

خرابی کندانسور یا فن بیرونی

وظیفه فن در کولر گازی انتقال گرما از داخل محیط خانه به خارج از خانه است. اگر زمانی این فن دچار مشکلی شود هوای گرم داخل خانه می ماند و این گرما بر عملکرد کمپرسور کولر گازی تاثیر منفی می گذارد.

مشکلات کولر گازی - آموزشگاه برق و الکترونیک

 خرابی ترموستات

گاهی اوقات کولر گازی خاموش نمی شود. در این مواقع ترموستات کولر گازی دچار مشکل شده است. ترموستات برای فن و میزان دمای ولتاژ کمپرسور و کنترل میزان دمای کولر گازی به کار می رود. در صورت ایجاد مشکل در ترموستات، کولر گازی خاموش نمی شود.

از کار افتادن ریموت کولر گازی

ریموت ها با باتری ساعت یا باتری قلمی کار می کنند. اگر زمانی ریموت کار نکند در مرحله اول باتری های آن را با باتری تازه تعویض می کنیم. اگر با انجام  این کار بازهم ریموت کار نکند، به احتمال زیاد کریستال روی برد ریموت مشکل پیدا کرده است که باید در اولین فرصت تعویض شود.

برطرف کردن مشکلات رایج کولر گازی

برای برطرف کردن مشکلات رایج کولر گازی باید کولر باز شده و قطعات داخل آن بررسی شوند. این کار باید حتما توسط یک تعمیر کار ماهر انجام گردد؛ چرا که ممکن است با یک اشتباه کوچک کولر گازی شما برای همیشه از کار بیفتد. ما به شما سایت برق و الکترونیک را پیشنهاد می دهیم. تعمیرکار با توجه به مشکل به وجود آمده آن را بررسی می کند و در صورت لزوم، قطعه خراب شده را تعویض می کند.

جمع بندی

همه ما خوب می دانیم که کولر گازی ها یکی از کاربردی ترین وسایل خانگی در روزهای زیبای تابستان هستند که در بیشتر خانه ها مخصوصا در مناطق گرمسیری از آنها استفاده می شود. اما یادمان باشد تمام وسایل برقی به مرور زمان نیاز به تعمیر و رفع مشکلات دارند و کولر گازی هم جزء این وسایل به حساب می آید. اگر مشکلات رایج کولر گازی به موقع برطرف شوند، راندمان کاری و طول عمر کولر گازی افزایش می یابد و هزینه نگهداری آن نیز کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *