تا 11 فروردین فرصت داری که با قطعی کردن ثبت نام ، بتونی با شهریه سال 1402 در کلاسهای سال 1403 شرکت کنی .
آموزش فلش کردن گوشی های اندروید - آموزشگاه برق و الکترونیک

آیا می دانید چرا بعضی وقت ها گوشی موبایل شما داغ می شود؟ آیا می دانید گوشی اندروید شما چگونه باید فلش شود؟ نیاز به فلش کردن گوشی های اندروید عمدتا برای هر فردی که از گوشی های هوشمند استفاده می کند اتفاق می افتد. گوشی های موبایل امروزه یکی از مهمترین وسایل ارتباطی محسوب می شوند که کاملا شخصی هستند. حال اینکه این وسیله در مدل، رنگ، قیمت و نسخه های اندروید مختلف طراحی می گردند. گوشی اندروید امروزه وسیله کسب درآمد برای عده زیادی از مردم است و از پرکاربرترین دستگاه ها در زندگی عموم مردم به شمار می رود.

اما به دلایل مختلفی بعضی از گوشی های اندروید بعد از استفاده طولانی مدت نیاز به فلش کردن دارند که این کار باید توسط افراد ماهر و قابل اعتماد انجام شود. ما در این مقاله قصد داریم درباره آموزش فلش کردن گوشی های اندروید نکات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

فلش کردن گوشی های اندروید چگونه فرآیندی است؟

حتما همه شما برای یک بار هم که شده است در زندگی اسم فلش کردن گوشی های اندروید را شنیده اید یا حتی گوشی خود را فلش کرده اید. در بعضی از مواقع به جای فلش کردن تلفن همراه، آن را ریست فکتوری می کنند. اگر گوشی فلش شود به حالت کارخانه بر می گردد و تمام برنامه های گوشی حذف می شود و این عملیات طوری انجام می شود که انگار گوشی را تازه خریداری کرده اید.

آموزش فلش گوشی های اندروید - آموزشگاه برق و الکترونیک

اما با انجام ریست فکتوری، گوشی امکان بازیابی اطلاعات را خواهد داشت. اگر زمانی شما قصد فروش گوشی را داشته باشید فرد خریدار به راحتی با استفاده از برنامه های مخصوص ریکاوری گوشی برنامه های حذف شده گوشی را باز یابی می کند.

اما فلش کردن موبایل یک برنامه قابل اعتماد است که فرآیند مختلفی نسبت به حالت بازگشت به کارخانه دارد. با برنامه فلش کردن گوشی و انجام آن به هیچ عنوان برنامه های حذف شده گوشی بازیابی نمی شود. فلش کردن موبایل برای بعضی از افراد سخت و دشوار است و به همین منظور ما به شما توصیه می کنیم برای فلش گوشی های اندروید خود به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کرده و از افراد متخصص و کاربلد کمک بگیرید.

البته چنین افرادی باید کاملا قابل اعتماد باشند و تمام اطلاعات گوشی شما را به صورت محرمانه در نزد خود به امانت نگه دارند.

دلیل فلش کردن گوشی اندروید

برای فلش کردن گوشی اندروید دلایل مختلفی وجود دارد که در دو روش یعنی فلش کردن کامل و فلش کردن جزئی انجام می شود. دلایل فلش گوشی‌ اندروید عبارتند از :

آموزش فلش گوشی اندروید - آموزشگاه برق و الکترونیک

پاک کردن حافظه گوشی اندروید

بیشتر مردم فلش کردن گوشی خود را به معنای پاک کردن حافظه گوشی یا پاک کردن حافظه پنهان می شناسند. با فلش کردن موبایل می توانید حافظه گوشی اندروید خود را پاک کنید و آن را به تنظیمات کارخانه بر گردانید. برای فلش کردن و پاک کردن حافظه بعضی از گوشی ها به دانستن کد امنیتی دستگاه احتیاج خواهید داشت که این کد یک عدد ۶ رقمی می باشد. این کد را شرکت مخابرات آن را به شما می دهد.

قفل شدن گوشی

یکی دیگر از دلایل فلش گوشی های اندروید قفل شدن گوشی است. در بعضی از مواقع به دلیل فراموش کردن رمز ورودی گوشی اندروید مجبور به فلش کردن موبایل می شوید. در بعضی مواقع که قصد مهاجرت به کشور های خارجی دارید گوشی شما در یک شبکه خاص قفل می گردد.

در این زمان شما باید گوشی خود را فلش کنید تا بتوانید در شبکه های دیگر از آن استفاده کنید. به این نوع فلش کردن فلش جزئی می گویند.

پاک کردن سیستم عامل گوشی اندروید

شاید یکی از مهم ترین دلایل فلش کردن گوشی های اندروید پاک کردن سیستم عامل باشد. بعضی مواقع نیز یک نرم افزار ناقص باعث می شود تا سیستم گوشی شما به هم بریزد یا عملکرد گوشی پایین آید، به همین دلیل گوشی اندروید خود را فلش می کنید تا آن برنامه از گوشی شما پاک شود.

آموزش تعمیرات موبایل | فلش گوشی اندروید

اگر علاقه مند به تعمیرات موبایل هستید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره تعمیرات موبایل ما شرکت کنید. همچنین برای کسب آگاهی از بازار کار این مهارت به صفحه درآمد تعمیرات موبایل آموزشگاه برق و الکترونیک مراجعه کنید.

ارتقا دادن به نرم افزار

یکی دیگر از دلایل فلش گوشی های اندروید ارتقاء گوشی دسترسی به آخرین نسخه منتشر شده است. برای استفاده از برنامه جدید در بیشتر گوشی های قدیمی به خاطر نداشتن سیستم آپدیت مجبور به فلش کردن تلفن همراه می شوند.

اما بهتر است بدانید امروزه بیشتر گوشی های هوشمند نسل جدید مجهز به یک فرآیند خودکار هستند که از طریق آن گوشی هوشمند به طور خودکار ارتقا داده می شود.

چگونگی فلش کردن گوشی اندروید

فلش کردن گوشی های اندروید در دو نوع انجام می شود. شما می توانید گوشی خود را هم با کمک کامپیوتر و هم توسط گوشی اندروید فلش کنید.

نرم افزارهای مخصوص فلش کردن گوشی اندروید در کامپیوتر

همانطور که مستحضر هستید، تنوع گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، بسیار است.‌ برای بهتر فلش کردن های اندروید هر کدام از این گوشی ها از نرم افزار های مورد نظر خود استفاده می کنند که این نرم افزار ها عبارتند از :

MIRACLE BOX

نرم افزار MIRACLE box یک نرم افزار فراتر از یک فلش کردن ساده گوشی است. با انتخاب این نوع  اپلیکیشن شما می توانید پردازنده های مختلفی را فلش کنید. به طور کلی می توان گفت این اپلیکیشن برای فلش کردن گوشی های چینی استفاده می شود.

Odin

این برنامه یکی از بهترین برنامه های فلش کردن موبایل در میان کاربران شناخته شده است و برای فلش گوشی های اندروید در انواع مختلف استفاده می شود.

Kies

این نوع نرم افزار نیز به عنوان یکی از پرکاربردترین ها، بیشتر برای فلش کردن گوشی های سامسونگ استفاده می شود.

فلش موبایل اندرویدی - آموزشگاه برق و الکترونیک

SP Flash Tool

اگر به دنبال یکی از اصلی ترین و قوی ترین نرم افزارهای فلش کردن موبایل های اندروید هستید، این گزینه انتخاب خوبی است‌. با استفاده از این نرم افزار می توانید فلش کردن ROM اصلی را روی گوشی های اندروید با تراشه های مدیاتک انجام دهید.

فلش کردن گوشی اندروید با کامپیوتر

فلش کردن گوشی های اندروید دارای مراحل مختلفی است که در زیر بررسی می کنیم:

مرحله اول

برای فلش کردن با کامپیوتر باید اول مدل موبایل اندروید خود را پیدا کنید. برای پیدا کردن مدل گوشی اندروید باید قاب پشت آن را باز کنید و در قسمت داخلی گوشی اندروید مدل گوشی را مشاهده خواهید کرد.

مرحله دوم

اکنون برنامه ویندوز SP FIASH TOOL را دانلود کرده و بعد از آن مدل گوشی اندروید خود را که پیدا کرده بودید را در اینترنت جستجو کنید.

مرحله سوم

اکنون وارد وبسایت جستجوگر گوگل شوید و فایل مورد نظر را جستجو کنید. به خاطر حجم بالای این فایل کمی باید صبر کنید تا برنامه مورد نظر دانلود گردد.

مرحله چهارم

اکنون که فایل SP FIASH TOOL کاملا دانلود شده است برنامه را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود بریزید.

مرحله پنجم

اکنون هم فایل فلش مدل گوشی اندروید دانلود شده است که به صورت زیپ می باشد. شما باید این فایل را باید extract کنید و آن را اجرا کنید.

مرحله ششم

اکنون روی سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ خود را نگاه کنید SCATTER LOADING, FILE در قسمت راست، گزینه CHOOSE نمایان است. شما باید این گزینه را انتخاب کنید.

فلش گوشی اندرویدی - آموزشگاه برق الکترونیک

مرحله هفتم

اکنون وارد فایل آزادسازی مدل شوید که در مرحله های قبلی اکسترکت کرده اید. حال باید فایل مدل گوشی اندروید خود را که قسمت آخر آن scatter است را انتخاب کنید.

مرحله ای هشتم

الان باید گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید این کار باید با کابل انجام شود.

مرحله نهم

اگر گوشی به کامپیوتر وصل شد بعد از اتصال در قسمت بالایی برنامه SP FIASH TOOL گزینه DOWNLOAD را مشاهده می کنید. آن را انتخاب نمایید.

مرحله آخر

پیام مورد نظر را تائید کنید و دوباره گزینه DIWNLOAD را فشار دهید تا گوشی اندروید شما توسط این برنامه فلش شود.

فلش کردن گوشی به صورت دستی

در این مرحله اول فش کردن گوشی های اندروید به صورت دستی، گوشی خود را خاموش کنید و بعد از آن دکمه ی VumeUp و دکمه ی Home را به طور همزمان نگه دارید و به از آن دکمه power را نیز فشار دهید و آن را نگه دارید تا گوشی روشن شود.

حالا به منوی سیستم عامل گوشی خود بروید.

البته در این حالت لمس صفحه گوشی اندروید شما کار نمی کند و شما باید از دکمه های کم و زیاد کردن صدای گوشی اندروید برای بالا و پایین کردن استفاده کنید و از دکمه ی HOME برای انتخاب کردن برنامه های مورد نظر استفاده نمایید.

اکنون روی برنامه wipe data /factory rese بروید و دکمه HOME را انتخاب کنید. سپس برای پاک کردن اطلاعات تمامی کاربران گزینه ی TES را لمس نمایید.

اکنون نوبت فلش شدن گوشی اندروید است. باید کمی منتظر بمانید تا گوشی اندروید شما فلش شود. گوشی شما بعد اتمام برنامه فلش به طور خودکار ریستارت خواهد شد.

معایب فلش کردن گوشی

انجام هر نوع تعمیری مزایا و معایب خود را دارد. معایب فلش گوشی شامل موارد زیر است.

  • حذف شدن همیشگی تمام اطلاعات شخصی و برنامه های گوشی اندروید.
  • دیگر به هیچ وجه نمی توانید اندرویدی پایین تر از اندروید پیشفرض گوشی نصب کنید.
  • باطل شدن کارت گارانتی گوشی اندروید شما از مهمترین معایب فلش گوشی به شمار می رود.

مزایای فلش کردن گوشی

از جمله مزایای فلش کردن موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف ویروس های گوشی اندروید
  • داغ نشدن خود به خود گوشی اندروید
  • بهینه شدن نرم افزار و بالا رفتن طول عمر باتری گوشی اندروید
  • عملکرد بالا و روان شدن و افزایش سرعت بالای گوشی

نتیجه گیری

در این مقاله فلش گوشی های اندروید را به طور کامل بررسی کردیم. گوشی اندروید یکی از پرکاربردترین دستگاه های ارتباطی در زندگی روزمره ما انسان ها است. حال اینکه گاهی بنابر دلایل مختلفی باید این گوشی فلش گردد تا اطلاعات داخلی آن به طور کامل و همیشگی حذف گردد. اگر به تعمیرات موبایل علاقه مند هستید توصیه می کنیم حتما در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه برق و الکترونیک شرکت کنید تا به طور کاملا روی مجموعه تمامی مهارت های تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل مسلط شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *