با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
علت چشمک زدن درجه یخچال فریزر سامسونگ - آموزشگاه برق و الکترونیک

در ساخت یخچال های جدید، صفحه نمایشگری روی بدنه آن ها اضافه شده است. یخچال های سامسونگ نیز از چنین قابلیتی بهره‌مند هستند. این صفحه، جهت نمایش هشدار ها و انجام تنظیمات یخچال به کار گرفته شده است. این هشدار ها به صورت چراغ های چشمک زن روی صفحه نمایان می شوند. از جمله این هشدار ها، چشمک زدن درجه یخچال فریزر سامسونگ است. در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیشتری درباره این موضوع در اختیار شما قرار دهیم:

بررسی دلایل چشمک زدن درجه یخچال فریزر سامسونگ

به طور کلی دلایل مختلفی برای چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ وجود دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شوند:

  • خرابی سنسور فریزر

سنسور یک المان حس کننده ای است که کمیت های فیزیکی مانند فشار، رطوبت، دما را به کمیت های الکتریکی آنالوگ (پیوسته) یا دیجیتال (غیر پیوسته) تبدیل می کند. سنسور وسیله الکتریکی است که اندازه گیری تغییرات شیمیایی و فیزیکی را بر عهده دارد.

دلایل چشمک زدن درجه یخچال فریزر سامسونگ - آموزشگاه برق و الکترونیک

حال ممکن است در عملکرد این بخش اختلالاتی به وجود آید. از جمله این اختلالات می توان به خرابی سوکت سنسور فریزر، اتصال کوتاه، خرابی اتصال یا قطع مدار برق اشاره کرد. در صورت مواجه شدن با این اختلالات، بهترین کار مراجعه به متخصصان این رشته است.

  • بسته نشدن کامل درب فریزر

بسته نشدن درب یخچال به صورت کامل از شایع ترین علل چشمک زدن درجه یخچال فریزر سامسونگ است. درب به علت های مختلف امکان دارد بسته نشود. این عوامل همراه با راه حل های آن شامل موارد زیر می شود:

۱. تراز نبودن یخچال: توصیه می شود غلطک های زیر یخچال را محکم کنید.

۲. چیدمان نادرست مواد غذایی: بطری های خیلی سنگین را داخل یخچال نگذارید و به چیدمان خوراکی ها دقت کنید تا مانع بستن درب نشوند.

۳. دفرمه شدن درب یخچال: لازم است درب یخچال تعویض شود.

۴. خراب شدن لاستیک دور درب: اگر لاستیک دور درب کثیف باشد، موجب کم شدن چسبندگی می شود. برای تمیز کردن آن توصیه می کنیم  با استفاده از محلول جوش شیرین یا سرکه با آب گرم، لاستیک آن را تمیز کنید. در صورت پارگی و خراش لاستیک باید آن را تعویض نمایید. همچنین اگر آهن ربای لاستیک خاصیت خود را از دست داده باشد، لازم است تعویض شود.

۵. ایجاد مشکل در لولای درب: لولای درب را روغن بزنید، در صورت خرابی اقدام به تعویض لولا کنید.

به شما علاقه مندان پیشنهاد میکنیم برای یادگیری مهارت پولساز تعمیر یخچال، در دوره آموزش تعمیرات یخچال ما شرکت کنید. همچنین با ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، بصورت کلی لوازم خانگی را یاد بگیرید و بعد از متخصص شدن در این زمینه

شما علاقه مندان به رشته تعمیر یخچال پیشنهاد میکنیم تا در دوره آموزش تعمیرات یخچال ما شرکت بکنید. همچنین برای یادگیری پک کامل لوازم خانگی می‌توانید در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی ما شرکت کنید.

  • ریست کردن یخچال

هنگامی که تنظیمات یخچال را ریست می کنید، تنظیم دمای آن هم با اختلالاتی مواجه می شود. در این صورت  لازم است دوباره آن را تنظیم کنید تا مشکل چشمک زدن درجه حل شود. اما گاهی اوقات دمای یخچال به حالت استاندارد بر می گردد، اما همچنان چشمک زدن درجه ادامه می یابد.

آشنایی با کدهای ارور های یخچال فریزر سامسونگ - آموزشگاه برق و الکترونیک

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، بهتر است، یخچال را از برق بکشید، سپس اجازه دهید به مدت نیم ساعت استراحت کند. سپس دوباره دستگاه را به پریز وصل نمایید. پس از این کار، به احتمال زیاد چشمک زدن درجه یخچال فریزر متوقف خواهد شد.

  • خراب شدن برد الکتریکی

برد الکتریکی یخچال، مغز آن محسوب می‌ شود. برد، تمامی دستورات لازم اعم از روشن شدن و یا خاموش شدن خودکار موتور، فن ها و کمپرسور یخچال را صادر می کند. اگر این قطعه که وظایف مهمی را عهده دار است، به درستی کار نکند یا خراب شود، دیگر یخچال قابل استفاده نخواهد بود. اگر برد الکتریکی دچار مشکلی شود، ارور های c1, F1 یا F10g  روی صفحه نمایشگر یخچال سامسونگ ظاهر می شوند. تعمیر این قسمت یخچال کار بسیار تخصصی است و باید توسط متخصصان انجام شود.

  • خرابی فن کندانسور

در یخچال فریزرهای جدید، از یک فن برای خنک کردن کندانسور استفاده می شود. این فن، فن کندانسور نامیده می شود. فن کندانسور در قسمت زیرین یخچال فریزر قرار دارد. این فن در نزدیکی کمپرسور است و وظیفه آن این است که هوا را از میان سیم پیچ های کندانسور عبور دهد و مانع گرم شدن آن شود. در نهایت این فن موجب می شود فضای اطراف کندانسور خنک نگه داشته شود.

اگر علت چشمک زدن درجه یخچال فریزر مربوط به این قسمت باشد، در ابتدا باید یخچال فریزر را خاموش کرد و دوشاخه را از برق بکشید. سپس باید پنل پشت یخچال را جابه جا کنید و فن کندانسور را پیدا کنید. گرد و خاک روی فن را تمیز کنید و شکل ظاهری موتور آن و تیغه های آن را بررسی نمایید. اگر در این کار توانایی ندارید بهتر است از افراد توانمند در این کار کمک بگیرید.

آشنایی با کدهای ارور های یخچال فریزر سامسونگ

به طور کلی کدهای ارور مختلفی در یخچال فریزر سامسونگ وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • ارور 4e در یخچال سامسونگ

این خطا خرابی و کار افتادگی سنسور دیفراست را نشان می دهد. اگر سیم ها را چک کردید و این مشکل برطرف نشد، باید این قطعه را عوض کنید.

  • ارور 5e یخچال فریزر سامسونگ

قطع برق ممکن است عامل این ارور باشد. در این صورت باید دکمه های انرژی energy save و lightning را به مدت ۱۵ دقیقه فشار دهید. اگر مشکل حل نشد و ارور برطرف نشد، مشکل از سنسور یخ زدایی دستگاه است که می ‌توانید آن را تعویض کنید.

  • ارور 6e در یخچال سامسونگ

این ارور مربوط به سنسور دما است. معمولا این خطا پس از قطعی برق بروز می کند. در این صورت باید دکمه power freeze یا power cool را به طور همزمان به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید تا مشکل برطرف شود.

  • ارور 8e در یخچال فریزر سامسونگ

این خطا نشانگر خراب شدن سنسور یخ سازی است. ابتدا سیم کشی را بررسی نمایید، سپس اقدامات لازم را جهت تعویض این قطعه انجام دهید.

علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ - آموزشگاه برق و الکترونیک

  • ارور 3e فریزر سامسونگ

این ارور به کندانسور مربوط می شود. در این صورت، برای حل مشکل باید از تعمیر کار حرفه ای کمک بخواهید. زیرا برطرف کردن مشکل این قسمت کار سختی است و می تواند به سایر قطعات آسیب وارد کند.

  • ارور 23e یخچال سامسونگ

این ارور مربوط به فن کندانسور است. در این جا ابتدا لازم است اتصال برق بررسی شود. اگر مشکل از اتصال نبود، قطعه را باید عوض کنید.

  • ارور 24e در یخچال فریزر سامسونگ

نقص یخ زدایی در فریزر موجب به وجود آمدن این ارور می شود. در صورت بروز این ارور لازم است تمامی مواد غذایی را از فریزر خارج کنید. سپس برای یخ زدایی از سشوار استفاده نمایید. در آخر باید دکمه های بالایی از چپ و راست را به طور همزمان چند ثانیه نگه دارید، تا فریزر ریست شود.

  • ارور 39e یخچال های سامسونگ

این ارور مربوط به یخ ساز است. ممکن است یخ ساز یخچال خراب شود و از کار افتاده باشد. در این صورت لازم است آن را تعمیر کنید.

  • ارور 40e یخچال سامسونگ

این ارور مربوط به فن فریزر است. در این ارور فن فریزر به علت قطعی ارتباط کار نمی کند، در این صورت توصیه می شود سیم کشی ها و برد مدار اصلی را بررسی کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که درب یخچال را نباید مدت زمان طولانی باز نگه دارید. این مورد نیز می تواند یکی از عوامل چشمک زدن درجه یخچال فریزر باشد.

با درجه تنظیم دما در یخچال سامسونگ آشنا شوید

تنظیم دمای یخچال اقدامی بسیار مهم است. این کار یک امر موثر در عمر مواد غذایی درون یخچال است. اگر درجه خیلی کم باشد، موجب می ‌شود مواد غذایی یخ بزند و اما در صورت زیاد بودن همین دما، احتمال فاسد شدن و خرابی مواد غذایی وجود دارد. اگر دمای یخچال تنظیم نباشد، باعث سخت کار کردن کمپرسور یخچال می شود. این موضوع طی دراز مدت، موجب خرابی کمپرسور و پرداخت هزینه ناشی از تعمیر آن می شود.

تنظیم درجه دمای یخچال موجب جلوگیری از رشد باکتری ها و فاسد شدن مواد غذایی می شود. بهترین دما یخچال برای جلوگیری از فساد و رشد باکتری ها دمای بین ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد است. برای تنظیم درجه یخچال فریزر سامسونگ در ابتدا باید برای چند ثانیه دکمه fridge یا ref temp را نگه دارید تا فعال شود.

دمای یخچال سامسونگ باید روی ۳ یا ۴ درجه تنظیم شود. برای تنظیم فریزر ابتدا باید چند ثانیه دکمه freezer را نگه دارید تا فعال شود. در این بخش بازه دمایی بین منفی چهارده (۱۴-) تا منفی ۲۵ (۲۵-) درجه سانتیگراد قابل دسترس است.

برای انتخاب درجه دمای یخچال در تابستان توصیه می‌شود این دما روی ۵ درجه سانتیگراد و برای فریزر روی منفی ۱۹ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در زمستان بهتر است، دمای یخچال روی یک یا دو و دمای فریزر روی منفی ۱۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود. اگر تنظیمات یخچال فریزر به هم خورده باشد با چشمک زدن درجه دستگاه مواجه خواهید شد.

سخن پایانی

پس عوامل مختلفی موجب چشمک زدن درجه یخچال فریزر سامسونگ می شوند. با توجه به کدهایی که روی صفحه نمایشگر بدنه ظاهر می شود، به آسانی می توانید متوجه شوید که مشکل از کدام قسمت و کدام قطعه است. برای حل مشکل و برطرف کردن این ارورها یا تعویض قطعات، نمی توانید به تنهایی اقدام کنید باید به تکنسین‌ ها و افراد توانمند در این کار مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *