با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
مشکل فیس آیدی

رفع مشکل فیس آیدی آیفون؛ فیس آیدی یک نرم افزار در گوشی های اپل است که قابلیت تشخیص چهره دارد. کارایی و عملکرد آن بی نظیر است؛ اما گاهی ممکن است مشکلاتی برای آن رخ دهد. در این مقاله به بیان مشکلات رایج در فیس آیفون و بررسی راهکارهای رفع مشکل خواهیم پرداخت.

مشکلات رایج فیس آیدی آیفون

گوشی های آیفون، گوشی های بسیار قدرتمند و پیشرفته ای هستند که همان طور که می دانید این گوشی توسط شرکت اپل به مخاطبان خود عرضه شده است؛ اما با این حال و با وجود قی و پیشرفته بودن این گوشی باز هم ممکن است مشکلاتی برای آن به وجود بیاید.

حتما برایتان پیش آمده است که به دلایل گوناگون از جمله سهل انگاری، گوشی از دستتان رها شده است؛ گاهی اوقات ممکن است بر اثر این سهل انگاری، فیس آیدی آیفون نتواند به درستی کار کند و عملکرد صحیحی داشته باشد و یا این که برای رفع مشکل فیس آیدی گوشی خود به مراکز تعمیر موبایل مزاجعه کرده باشید و به خاطر آن که مرکز تعمیر موبایل، صفحه نمایش گوشی شما را به درستی تعویض نکرده است، فیس آیدی گوشی آیفون شما کارایی خود را از دست بدهد.

از جمله مشکلات رایج فیس آیدی گوشی آیفون که به هر دلیل ممکن است کارایی خود را از دست بدهد می توان به بروز خطا و عدم تشخیص چهره کاربران اشاره کرد.

در ادامه مقاله، نحوه عملکرد گوشی آیفون، رفع مشکل فیس آیدی آیفون و سایر مطالب مرتبط را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات موبایل

نحوه عملکرد فیس آیدی آیفون

قبل از پرداختن به مبحث رفع مشکل فیس آیدی آیفون، در ابتدا می خواهیم نحوه عملکرد گوشی آیفون را مورد بررسی قرار دهیم. فناوری فیس آیدی آیفون برای تشخیص چهره انسان ها از اشعه مادون قرمز استفاده می کند؛ این اشعه توسط چشم های غیر مسلح قابل دیدن نیست.

این فناوری قادر است تا بر روی جزییات اطراف بینی، چشم و دهان شما متمرکز شود و بروز هر گونه مانع و یا مشکل مانع از آن می شود که اسکن چهره به درستی انجام گیرد و در صورت بروز مشکل در عملکرد فیس آیدی گوشی آیفون، برای رفع مشکل فیس آیدی باید به یک مرکز تعمیر مجاز و معتبر موبایل مراجعه کرد.

مراجعه به مراکز نا معتبر برای رفع مشکل فیس آیدی مشکل، تنها به عیوب گوشی شما افزوده می شود و همان طور که در سطرهای بالای مقاله نیز به آن اشاره کردم، عدم تعویض صحیح صفحه نمایش گوشی نیز می تواند یکی از دلایل بروز مشکلات رایج فیس آیدی آیفون مثل ایجاد خطا و عدم تشخیص صحیح چهره منجر شود.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش سیم پیچی

 

هنگام اسکن چهره، چشمان شما باید کاملا باز باشد

هنگام اسکن چهره، چشمان شما باید کاملا باز باشد؛ زیرا فیس آیدی گوشی های آیفون نمی توانند چشمان پف کرده از خواب و یا چهره گریم کرده شما تشخیص دهد و اگر به تازگی گوشی آیفون خود را خریداری کرده باشید و از این موضوع بی خبر باشید، گمان می کنید که برای گوشی شما مشکلی پیش آمده و برای رفع این مشکل حتما باید به مرکز تعمیر موبایل مراجعه کنید.

 

هنگام اسکن چهره

 

رفع مشکل فیس آیدی آیفون ؛ استفاده از عینک آفتابی در هنگام اسکن چهره

استفاده از برخی عینک آفتابی های خاص در هنگام اسکن چهره می تواند منجر به آن شود که فیس آیدی گوشی شما نتواند به درستی چهره شما را اسکن کرده و آن را تشخیص دهد؛ ممکن است بروز این مشکل را جزو یکی از مشکلات رایج برای فیس آیدی گوشی مبایل خود تلقی کنید و بخواهید برای رفع مشکل گوشی خود اقدامی انجام دهید؛ در حالی که تنها با برداشتن عینک آفتابی خود در هنگام تشخیص چهره به راحتی می توانید برای فیس آیدی گوشی خود، امکان تشخیص چهره را فراهم نمایید.

البته طراحان عینک نیز برای رفع این مشکل فکرهایی دارند و ممکن است در آینده ای نه چندان دور این امکان برای شما فراهم شود که بدون آن که نیازی باشد عینک آفتابی خاصو دلخواهتان را از چهره بردارید، تنها با قرار دادن چهره خود مقابل فیس آیدی گوشی آیفون، چهره شما تشخیص داده شود.

رفع مشکل فیس آیدی آیفون ؛ اهمیت میزان نور در تشخیص چهره با فیس آیدی

همان طور که گفتیم، این فناوری از نور مادون قرمز برای تشخیص چهره افراد استفاده می کند و به همین دلیل در داخل و یا خارج از منزل، تاریکی و یا روشنایی محیطی که در آن قرار دارید نمی تواند چندان تاثیرگذار باشد؛ البته اگر لنز دوربین در معرض تابش مستقیم و شدید نور آفتاب و… قرار گیرد ممکن است قابلیت تشخیص چهره فیس آیدی گوشی دچار مشکل شود و اگر این موضع را ندانید ممکن است فکر کنید که برای فیس آیدی گوشی موبایل شما مشکل پیش آمده و برای رفع مشکل فیس آیدی گوشی موبایل خود حتما باید به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید؛ در صورتی که این طور نیست و تنها با فاصله گرفتن از منبع نور می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 

رفع مشکل فیس آیدی آیفون ؛ تغییر رمز عبور سنسور تشخیص چهره

گاهی اوقات امکان دارد که چهره خود را به گونه ای در برابر فیس آیدی گوشی موبایتان قرار دهید که چهره تان قابلیت تشخیص توسط سنسور تشخیص چهره را نداشته باشد؛ در صورتی که سنسور تشخیص چهره 5 بار چهره شما را اسکن کند اما مطابق نباشد و یا این که به مدت 48 ساعت باشد که گوشی موبایل خود را باز نکرده باشید، فرمان از راه دور توسط شما در گوشی دریافت شده باشد، شارژ گوشی تان کمتر از 10 درصد باشد، بر چهره تان ماسک زده باشید و یا این که چهره خود را به عنوان مثال با زدن ریس و سیبیل و… تغییر داده باشید. در این مواقع برای رفع مشکل فیس آیدی و استفاده از قابلیت فیس آیدی گوشی خود به رمز عبور نیاز دارید.

رفع مشکل فیس آیدی آیفون؛ رفع ارور Face ID Is Not Available

در برخی موارد ممکن است مشکل از سیستم عامل گوشی باشد و گوشی شما با ارور Face ID Is Not Available مواجه شود؛ برای رفع مشکل فیس آیدی گوشی خود در این موارد کافی است گوشی آیفون خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

رفع مشکل فیس آیدی آیفون؛ استفاده نکردن از قاب گوشی و… در قسمت فیس آیدی گوشی

گاهی اوقات نیز ممکن است مشکل فیس آیدی گوشی شما به خاطر آن باشد که شما با استفاده از قاب گوشی و یا محافظ صفحه قسمت دوربین موبایل خود را کاور کرده اید؛ به دلیل آن که فناوری فیس آیدی با استفاده از دوربین موبایل کار می کند برای رفع مشکل گوشی موبایل خود در این گونه مواقع کافی است که کاور گوشی خود را جدا کنید.

رفع مشکل فیس آیدی آیفون؛ تمیز کردن دوربین و صفحه نمایش

گاهی امکان دارد به این دلیل فیس آیدی گوشی موبایل شما کار نکند که قسمت دوربین و صفحه نمایش گوشی موبایل شما کثیف باشد؛ در هنگام استفاده از قابلیت فیس آیدی گوشی موبایل خود حتما حواستان به ای موضوع باشد.

 

 

تمیز کردن دوربین و صفحه نمایش

 

 گوشی خود را در جهت عمودی نگه دارید

گاهی اوقات فیس آیدی گوشی موبایل شما به این دلیل کار نمی کند که گوشی تان در جهت افقی نگه داشته اید. برای رفع این مشکل گوشی آیفون خود تنها کافی است که گوشی خود را در جهت عمودی نگه دارید.

تعمیر برد گوشی موبایل

برخی مواقع ممکن است فیس آیدی گوشی موبایل شما به این دلیل کار نکند که برد گوشی خراب بوده و نیاز به تعمیرات داشته باشد؛ البته امکان بروز این مشکل در گوشی های آیفون کم تر است که در این صورت کافی است برای رفع مشکل به یکی از مراکز مجاز برای تعمیرات گوشی موبایل خود مراجعه نمایید.

ریست کردن گوشی

گاهی اوقات نیز برای رفع مشکل فیس آیدی گوشی موبایل خود می توانید از شیوه ریست کردن گوشی موبایل استفاده کنید؛ یک بار گوشی خود را ریست کنید، سپس رمز عبور خود را وارد نموده و بعد از آن از فیس آیدی گوشی موبایل خود استفاده نمایید.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش برق ساختمان

 

ریستور کردن بکاپ قدیمی

اگر بعد از انجام یکسری تغییرات در گوشی همراه خود و یا نصب آپدیت های جدید، فیس آیدی گوشی شما دچار مشکل شد برای رفع مشکل فیس آیدی گوشی موبایل خود کافی است تا با ریستور کردن بکاپ قدیمی و بازگرداندن دستگاه به حالت و تنظیمات قبل، این مشکل را برطرف نمایید.

شما از طریق نرم افزار آیتونز و یا آیکلود می توانید ریستور بکاپ انجام دهید؛ اما چون آیتونز محبوبیت بیشتری دارد، به مراحل ریستور بکاپ کردن از طریق آیتوز می پردازیم:

  • برای رفع مشکل با ریستور بکاپ کردن در ابتدا باید گوشی آیفون خود را با استفاده یک کابل مناسب به کامپیوتر وصل کنید که بکاپ آیتونز در آن ذخیره شده است.
  • سپس برنامه آیتونز را اجرا کنید و منتظر شوید تا گوشی آیفون شما توسط برنامه آیتونز شناسایی شود.
  • روی آیکون مربوط به گوشی آیفون خود کلیک کرده و روی گزینه Restore بزنید.
  • یکی از فایل های بکاپ را به منظور ریستور کردن ( رفع مشکل فیس آیدی گوشی آیفون) انتخاب نمایید و سپس روی گزینه Restore کلیک کنید.
  • سپس کافی است تا کمی منتظر بمانید تا ریستور اطلاعات گوشی تان به طور کامل انجام گیرد.

 

ریستور کردن بکاپ قدیمی

 

گزینه Require Attention را غیر فعال نمایید

یک گزینه در فیس آیدی وجود دارد به نام Require Attention؛ در صورتی که این گزینه فعال باشد، فیس آیدی گوشی شما تنها زمانی به درستی کار می کند و چهره شما را تشخیص می دهد که دقیقا به دوربین نگاه کنید؛ برای رفع مشکل فیس آیدی گوشی موبایل خود که ناشی از فعال کردن این گزینه است کافی است وارد قسمت Face ID & Passcode شده و  گزینه Require Attention را غیر فعال نمایید.

برنامه فیس آیدی را پاک کنید

در صورتی که با استفاده از روش هایی مثل آپدیت کردن، ریست کردن، در جهت عمودی نگه داشتن گوشی و…. مشکل فیس آیدی آیفون شما برطرف نشد، برای رفع مشکل شاید مجبور باشید که به طور کل برنامه فیس آیدی را از گوشی خود پاک کرده و از ابتدا تمام تنطیمات آن را انجام دهید.

در قسمت تنظیمات بر روی Face ID & Passcode ضربه بزنید و سپس روی گزینه Reset Face ID. بعد از انجام این مرحله نیز باید تمام کارهایی که برای اسکن صورت خود توسط فیس آیدی انجام داده بودید را انجام دهید و مجددا ببینید آیا فیس آیدی گوشی موبایل شما کار می کند یا نه.

تماس با مرکز خدمات اپل

اگر برای رفع مشکل از روش های گفته شده مثل ریست کردن، پاک کردن فیس آیدی، در جهت عمودی نگه داشتن گوشی، غیر فعال کردن گزینه Require Attention و… استفاده کردید و نتیجه ای حاصل نشد، می توانید با مرکز خدمات اپل تماس گرفته و شکل خود را مطرح کنید.

در صورتی که در کشوری غیر از ایران اقامت دارید می توانید مشکلات پیش آمد برای گوشی آیفون خود را اب مرکز خدمات اپل در میان گذاشته و اقدام به رفع مشکل فیس آید گوشی موبایل خود از طریق مرکز خدمات اپل نمایید.

سخن آخر

در این مقاله با فناوری فیس آیدی گوشی های آیفون، نحوه عملکرد و رفع مشکلات فیس آیدی گوشی های اپل آشنا شدید. همچنین برای دریافت مقالات آموزشی بیشتر و یا اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در آموزشگاه فنی حرفه ای موسسه برق الکترونیک می توانید به سایت اصلی مراجعه نمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *