با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
نحوه تبدیل جریان الکتریسیته در دوربین های مداربسته

جریان الکتریسیته در دوربین مداربسته اهمیت ویژه ای دارد و به صورت مستقیم بر فرایند نصب آنها تاثیرگذار است. در حال حاضر در بسیاری از اماکن عمومی و همچنین خصوصی استفاده از دوربین های مداربسته به دلیل افزایش امنیت فضا نسبت به گذشته بسیار گسترده تر شده است. همین عامل شرایطی را فراهم آورده است که تولید کنندگان فعال در این حوزه هر روزه محصولات بهتر و کاربردی تری را روانه بازار کنند.

به همین دلیل کسانی که در حوزه نصب دوربین های مداربسته فعالیت می کنند باید قبل از هر چیزی فرایند انجام این کار را به صورت تخصصی آموزش دیده باشند. به عبارت دیگر آموزش نصب و تعمیرات دوربین مداربسته از جمله مقوله های مهم مرتبط با دوربین های به شمار می روند و کسانی که در این زمینه آموزش ندیده باشند گزینه مناسبی برای ارائه خدمات مرتبط با تعمیر و نصب دوربین مدار بسته به شمار نمی روند.

در این مطلب تصمیم داریم به صورت مفصل در رابطه با نحوه تبدیل  جریان الکتریسیته در دوربین مداربسته صحبت کنیم. بنابراین اگر جزو کسانی هستید که می خواهید در این رابطه اطلاعات بیشتری را به دست آورید، پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

بنر نحوه تبدیل جریان الکتریسیته در دوربین های مداربسته

 

نحوه تبدیل جریان الکتریسیته در دوربین های مدار بسته چگونه است؟

در حال حاضر استفاده از دوربین های مداربسته نسبت به گذشته بسیار گسترده تر شده و این دسته از لوازم الکترونیکی در بسیاری از اماکن مخصوصا اماکن تجاری نظیر فروشگاه ها و مغازه ها به چشم می خورند.

ناگفته نماند که دوربین های مداربسته نیز هم مانند تمامی لوازم الکترونیکی به مرور زمان دچار تغییر و تحولات زیادی شده اند و در حال حاضر نمونه های جدید و به روز آنها در مقایسه با موارد قدیمی تر از قابلیت های بیشتری برخوردار هستند.

در واقع به دوربین های مداربسته آپشن ها و لوازم الکترونیکی جدیدتری نسبت به گذشته اضافه شده و همین عامل مراحل نصب آنها را تخصصی تر کرده است.

یکی از مهمترین نکاتی که در نحوه تبدیل جریان الکتریسیته در دوربین های مدار بسته باید همواره به آن توجه داشته باشید این است که در دوربین های مداربسته بر خلاف برق شهری که برق متناوب می باشد برق دی سی یا ثابت استفاده می شود. از این رو باید این دستگاه ها به نحوی نصب شوند که در آنها برق متناوب به برق ثابت تبدیل گردد.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات موبایل

 

برای تبدیل برق متناوب شهری به برق ثابت در دوربین های مدار بسته معمولاً از یک وسیله دیگری به عنوان آداپتور استفاده می شود. به عبارت دیگر با کمک آداپتور برق متناوب شهری برای دوربین های مداربسته تبدیل به برق دی سی می شود.

در واقع بین ولتاژ برق متناوب شهری و ولتاژ برق دوربین های مداربسته اختلاف وجود دارد که این اختلاف با وصل کردن دوربین مداربسته به واسطه آداپتور یا زگیل دیوار به برق متناوب شهری از بین می رود.

شاید شما نیز متوجه شده باشید که آداپتور دوربین های مداربسته در حین روشن بودن دوربین داغ می شوند. بهتر است بدانید که این داغی آداپتور کاملاً طبیعی بوده و به دلیل گرمایی است که در جریان تبدیل برق متناوب  به برق ثابت ایجاد می شود.

ناگفته نماند که استفاده از آداپتور جداگانه برای دوربین های مداربسته یک امر مهم و ضروری به شمار می رود. زیرا اگر آداپتور جداگانه ای وجود نداشته باشد و فرایند تبدیل برق متناوب به برقی ثابت در درون خود دوربین صورت بگیرید، گرمای حاصل از این فرایند به دوربین مداربسته آسیب خواهد زد. در واقع تبدیل جریان الکتریسیته در دوربین های مدار بسته فقط با استفاده از اتصال یک آداپتور مخصوص به برق شهری و دوربین مداربسته امکان پذیر می باشد و از این طریق خیلی راحت امکان تغذیه دوربین مداربسته از برق شهری برای شما و تمامی کاربران دیگر فراهم می شود.

اهمیت دوربین های مدار بسته

در حال حاضر دوربین های مداربسته جزو کاربردی ترین ابزارهای امنیتی دولتی و خصوصی به شمار می روند  و بسیاری از ارگان های دولتی برای حفظ نظم عمومی جامعه و حقوق شهروندان و همچنین مردم برای حفاظت از اموال و دارایی های خود از  این ابزار که به وسیله برق و الکترونیک کار می کند، کمک بگیرند.

همین عامل سبب شده است که در حال حاضر شرایط دزدها برای رسیدن به اهداف پلید خود نسبت به گذشته سخت تر شود. زیر آنها در گذشته فقط یک درب قفل شده در مقابل خود داشتند و گذشتن از آن در نیز برایشان چندان کار پیچیده و سختی نبود. اما در حال حاضر به جرات می توان گفت که در هر یک قدمی یک دوربین مداربسته به وسیله مردم و دولت نصب شده است. همین امر شرایطی را فراهم کرده که دزدان به صورت ذره بینی در زیر نظر قرار بگیرند و دیگر هم مانند گذشته نتوانند به اموال مردم دست درازی کرده و حقوق دیگران را پایمال کنند.

از این رو می توان گفت که دوربین های مداربسته بهترین و کاربردی ترین ابزارهای امنیتی برای مردم و دولت به شمار می روند که شرایط انجام اقدامات بزهکارانه را برای همه خلافکاران علی الخصوص دزدها سخت تر کرده است. همچنین این دسته از محصولات شرایطی را فراهم کرده اند که افراد خلافکار راحت تر به دام قانون بیفتند و تاوان کار خود را پس بدهند.

خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی این دسته از محصولات نیز پیشرفت کرده و هر روز قابلیت و کارایی آنها بیشتر می شود. به نحوی که در حال حاضر تقریبا تمامی دوربین های مداربسته مدرن به سنسورهای بسیار پیشرفته مجهز شده اند و همین سنسورها قدرت تشخیص هر حرکت ضد اخلاقی و غیرقانونی را بسیار بالاتر برده اند.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش سیم پیچی

 

همچنین برخی از دوربین های مداربسته مدرن دیگر نیز به قابلیت کنترل از راه دور مجهز شده اند. عامل فوق شرایطی را فراهم آورده است که افراد بتوانند حتی در مواقعی که در منزل یا محل کار خود حضور ندارند از اموال و دارایی های خود به صورت نامحسوس مراقبت کنند. به نحوی که به راحتی می توانند فقط با استفاده از یک ریموت و با فشار دست دوربین ها را روشن کرده و ناحیه ای مورد نظر را مشاهده و بررسی کنند.

البته ناگفته نماند که دزدها و خلافکارها نیز به مرور حرفه ای تر می شوند و میانبرهای جدیدی برای انجام اقدام بزهکارانه و گریز از دید قانون به دست می آورند. منتهی هرچه تکنولوژی پیشرفته تر می شود آنها نیز در شرایط سخت تری قرار می گیرند.

 

اهمیت دوربین های مدار بسته

 

بررسی تفاوت دوربین های مداربسته جدید و قدیمی

جریان الکتریسیته در دوربین مداربسته مهمترین فاکتور مورد نیاز برای استفاده از آنها می باشد. در واقع این دسته از محصولات نیز همانند دیگر لوازم الکترونیکی برای آنکه مورد بهره برداری قرار بگیرند، نیاز به برق یا جریان الکتریسیته دارند.

دوربین های مداربسته قدیمی در گذشته نیاز به کلی کابل کشی داشتند که همین امر نصب و استفاده از آنها را هزینه بر می کرد. اما خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی دوربین ها نیز بسیار پیشرفته تر شده اند و نسبت به گذشته نیز دارای ابعاد کوچک تری هستند. ناگفته نماند که دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری شامل دو دسته هستند که به دسته اول بالت می گویند و  دسته دوم نیز دوربین های دایره ای شکل خوانده می شوند. دوربین های بالت دارای انواع مختلفی بوده و شبیه گلوله تفنگ هستند. اما دوربین های مداربسته دایره ای که نسبت به دوربین های مداربسته بالت کوچک تر هستند معمولا روی سقف قابل نصب می باشند.

در حال حاضر بسیاری از دوربین های مداربسته امکان نصب به صورت مستقیم بر روی پردازنده را دارند و همین عامل شرایطی را فراهم کرده است که به واسطه آنها امکان تحت نظر گرفتن اماکن مختلف برای کاربران فراهم شود. به عنوان مثال شما می توانید به عنوان یکی از کاربران دوربین های مداربسته مدرن در حالی که در پای کامپیوتر یا تلویزیون هوشمند خود نشسته اید و یا حتی در حال استفاده از تلفن همراه هوشمند خود هستید هر لحظه که بخواهید شرایط محلی که برای آن دوربین مداربسته نصب کرده اید را نیز مورد بررسی قرار دهید. این در حالی است که در گذشته برای دوربین های مداربسته اتاق های و مانیتورهای اختصاصی در نظر گرفته می شد و همچنین یک شخص نیز باید به صورت پیوسته در جلوی دوربین حضور داشت.

دیگر ویژگی مثبت قابل ذکر برای دوربین های مداربسته مدرن کیفیت تصاویر و صداهایی است که به واسطه آنها ثبت و ضبط می شود. همچنین در حال حاضر امکان جابجایی انتقال و اشتراک گذاری داده هایی که به واسطه این دوربین ها ثبت می شود نیز در مقایسه با گذشته بسیار بهتر و راحت تر شده است.

دیگر نکته قابل ذکر در رابطه با دوربین های مدرن برخورداری از کارت حافظه و یا هاردهای کوچک اما با حجم بالا است. همین عامل شرایطی را فراهم کرده است که کاربران فضای بیشتری برای ثبت تصاویر و صحنه های مختلف در اختیار داشته باشند. تکنولوژی دید در شب دوربین های مداربسته مدرن نیز در مقایسه با گذشته بسیار به روزتر و پیشرفته تر شده است.

 

قیمت دوربین های مداربسته

 

قیمت دوربین های مداربسته

خوشبختانه علی رغم افزایش کیفیت و قابلیت دوربین های مداربسته نسبت به گذشته قیمت آنها مناسب تر شده است. به عبارت دیگر در گذشته به دلیل بالا بودن قیمت این دسته از محصولات فقط افراد ثروتمند می توانستند برای افزایش ایمنی محل کار و همچنین زندگی خود از آنها استفاده کنند. اما در حال حاضر اقشار مختلف قدرت خرید و استفاده از آنها را دارند.

البته ناگفته نماند که دوربین های مداربسته با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که کیفیت همه آنها در یک سطح نیست. امکانات و کیفیت قطعاتی که در دوربین های مداربسته مختلف به کار رفته است نیز در یک سطح قرار ندارد. همین عوامل نیز به صورت مستقیم بر قیمت دوربین های مداربسته مختلف تاثیر می گذارد.

از این رو زمانی که می خواهید یک دوربین مداربسته با کیفیت و قیمت مناسب بخرید همواره باید سطح نیاز و اولویت های خود را در نظر گرفته و همچنین به مراجع فروش معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. از طرف دیگر برای نصب دوربین نیز باید به سراغ افرادی بروید که در این حوزه به طور کامل آموزش دیده و از تخصص کافی برخوردار هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *