تا 11 فروردین فرصت داری که با قطعی کردن ثبت نام ، بتونی با شهریه سال 1402 در کلاسهای سال 1403 شرکت کنی .
بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید - آموزشگاه برق و الکترونیک

معمولا افراد به این باور رسیده‌ اند که استفاده از برنامه‌های امنیتی و آنتی ویروس‌ها بر روی گوشی های هوشمند، یک موضوع بسیار مهم و ضروری برای هر نوع گوشی محسوب می شود. از آنتی ویروس های اندروید برای پیشگیری و تشخیص بدافزارها و ویروس‌ ها استفاده می کنند. آنتی‌ ویروس‌ ها باعث می شوند که سرعت گوشی شما افزایش پیدا کند.

در این صورت می توانید از اطلاعات مهم و ضروری خود نگهداری کنید. اکثر این برنامه ها قادر هستند که امنیت شبکه اینترنت را فراهم کنند و در نهایت برنامه‌ های مخرب را مسدود نمایند. اگر قصد دارید با بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا استفاده از آنتی ویروس برای گوشی موبایل لازم است؟

قبل از معرفی بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید ابتدا باید بررسی کنیم که آیا استفاده از یک آنتی ویروس برای گوشی ما ضروری است؟ اکثر کاربران به دلایل شخصی خود قصد دارند که همیشه از یک دستگاه روت شده استفاده کنند. روت کردن دستگاه آزادی عمل افراد را افزایش می دهد.

بهترین آنتی ویروس اندروید - آموزشگاه برق و الکترونیک

اگرچه گوشی های اندرویدی از همه ویژگی‌ های ایمنی مورد نیاز برخوردار هستند، اما اقدامات پیشگیرانه در برابر خطرات بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که ایجاد امنیت معمولا به شیوه استفاده شما از دستگاه وابسته است. یکی از روش های ایجاد امنیت در گوشی، استفاده از آنتی ویروس ها است که ضرورت دارند. برخی از مواردی که نشان می دهد آنتی ویروس برای گوشی ضروری است، عبارتند از:

  • دانلود برنامه‌ها

اگر اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از Google Play دانلود کنید، امنیت دستگاه شما حفظ می شود. در عین حال، امکان دارد که منبع دانلود شما همیشه Google Play نباشد. به همین دلیل استفاده از آنتی ویروس اندروید یک فضای امنیتی را در داخل گوشی شما ایجاد می کند و خطرات را برای گوشی شما شناسایی می کند.

  • روت کردن گوشی

این فرایند موجب می شود که دستگاه شما با خطر حمله ویروس‌ها و کاهش امنیت مواجه نشود. امنیت در این مواقع می تواند با استفاده از اسکن ویروس اندروید فراهم شود.

  • استفاده از گوشی خود در محل کار

اگر موبایل خود را در محل کار خود استفاده کنید، امکان دارد که اطلاعات خصوصی بالایی مانند ایمیل‌ های خصوصی، رمزهای عبور و اطلاعات بانکی را در گوشی خود ذخیره کرده باشید.

در صورت هک شدن و از دست دادن آن ها هزینه و خطرات زیادی را متحمل می شوید. به همین دلیل در این شرایط نرم افزار آنتی ویروس اندروید قادر است که کمک فراوانی به شما بکند.

  • دستگاه‌ های دزدیده شده

اگر نگران هستید که دستگاه خود را گم کنید یا دزدیده شود، شما می‌ توانید با استفاده از آنتی ویروس اندروید از گوشی خود نگهداری کنید. این مدل برنامه‌ ها می‌ توانند موقعیت مکانی گوشی شما را بررسی کنند و در مواقع ضروری می توانند اطلاعات شخصی را از سوی شما حذف کنند.

بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید

در این بخش به معرفی انواع آنتی ویروس رایگان اندروید می پردازیم. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری، امروزه انواع برنامه‌های آنتی ویروس طراحی شده، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

عمدتا این آنتی ویروس ها کاملا رایگان هستند و به‌ راحتی بر روی گوشی‌ های اندروید نصب و راه‌اندازی می‌شوند. برخی از این آنتی ویروس‌های رایگان برای سیستم عامل اندروید عبارت است از:

  • آنتی ویروس Bitdefender

این آنتی ویروس جزو بهترین آنتی ویروس های رایگان برای سیستم عامل اندروید است که قابلیت نصب و اسکن سفارشی را فراهم می‌کند. آنتی ویروس Bitdefender به شما این امکان را می‌ دهد که گوشی خود را از خطرات مختلف محافظت کنید. همچنین این برنامه از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما محافظت می‌ کند.

بهترین آنتی ویروس اندروید - آموزشگاه برق و الکترونیک

  • آنتی ویروس نورتون

نورتون جزو بهترین آنتی ویروس‌ها برای اندروید است که سطح امنیت فوق‌العاده بالایی دارد. شما می‌توانید این برنامه را از سایت‌ های معتبر و همچنین سایت اصلی دانلود و نصب کنید. همچنین این برنامه در برابر حملات سایبری از اطلاعات شخصی افراد محافظت می‌کند.

  • Avira

این آنتی ویروس یکی از بروزترین برنامه‌های آنتی ویروس اندرویدی محسوب می‌شود که طی یک سال گذشته با پیشرفت‌های زیادی مواجه شده‌ است. این اپلیکیشن همراه با امکانات زیاد مانند اسکن دستگاه، محافظت از دستگاه، اسکن حافظه‌های خارجی SD و غیره، قابلیت های بسیار زیادی را برای افراد فراهم می کند. آنتی ویروس Avira، امکان تغییر آی‌ پی هم دارد و یک لایه امنیتی محسوب می شود.

  • DFNDR

این آنتی ویروس یک مدل رایگان برای سیستم عامل اندروید است که کارایی گوشی های هوشمند را تا حد زیادی بهبود می ‌بخشد. موسسه AV-TEST این آنتی ویروس را به عنوان یک اپلیکیشن ضد ویروس با رتبه برتر معرفی کرده ‌است. همچنین با استفاده از این آنتی ویروس، گوشی شما مجهز به ضد هک و ضد فیشینگ نیز می شود.

  • 360 Security

این آنتی ویروس جزو بهترین آنتی ویروس های سیستم عامل اندروید است. از خصوصیات مهم آن می توان محافظت از آنتی ویروس، بهبود سرعت، قفل صفحه، خنک کننده سی پی یو، امکانات ضد سرقت و غیره اشاره کرد.

  • آنتی ویروس Sophos Mobile Security

این نوع آنتی ویروس قادر است که از دستگاه شما نگهداری کند، همچنین کارایی و عمر باتری گوشی شما را افزایش دهد. شما می‌ توانید از این برنامه بر روی گوشی های خود استفاده کنید تا آن را در برابر خطرات آنلاین و بدافزارها محافظت نمایید. از طریق این برنامه، امکان مدیریت رمز عبور برای چند سایت مختلف بسیار راحت است.

  • آنتی ویروس AVG

این آنتی ویروس را شاید بتوان از جهاتی بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید دانست. این آنتی ویروس از گوشی های هوشمند یا کامپیوتر در زمان خاص خود نگهداری می کند. همچنین این آنتی ویروس به شما کمک می کند تا دستگاه خود را از راه دور مسیریابی کنید و در صورت سرقت امکان مسدود کردن برای شما فراهم می شود. شما همچنین با استفاده از این برنامه می توانید بدافزارها و ویروس ها را شناسایی کنید و در کمترین زمان ممکن آن ها را حذف می شوند.

آموزش تعمیرات موبایل | بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید

برای مشاهده بازار کار و درآمد رشته تعمیرات موبایل وارد صفحه درآمد تعمیرات موبایل بشوید.

مزیت‌های استفاده از بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید

در بخش قبل انواع مختلف آنتی ویروس رایگان اندروید را بررسی کردیم. امروزه گوشی های موبایل و سایر سیستم ها در معرض حملات هکری و ویروسی قرار دارند. در این صورت ممکن است که اطلاعات شخصی و حریم خصوصی هم مورد حمله قرار بگیرند. اما استفاده از آنتی ویروس ها مزیت های بسیار زیادی دارد که برخی از آن ها عبارت است از:

  • محافظت در برابر ویروس ها و حذف آن‌ها

نرم افزارهای آنتی ویروس معمولا عملکرد پیشگیرانه دارند. این برنامه ها هر ویروسی را شناسایی می‌کنند و در نهایت آن را حذف می کنند. البته توجه داشته باشید که حذف ویروس ها قبل از اینکه به سیستم آسیبی وارد شود، صورت می گیرد.

  • مسدود کردن هرزنامه ها و تبلیغات

تبلیغات ها و سایت‌ های هرزنامه، یکی از مهم ترین عواملی هستند که باعث می شود ویروس ها راهی به نرم افزارها پیدا کنند. اما اپلیکیشن آنتی ویروس، دسترسی مستقیم تبلیغات و سایت ها را به شبکه سیستم مسدود می کند و برای حذف آن ها اقداماتی را انجام می دهد.

  • محافظت از داده ها و فایل ها

نرم افزار آنتی ویروس همه فایل هایی که به سیستم شما وارد می شوند را بررسی می کند. سپس تمام فایل ها را اسکن می کنند تا هر گونه خطرات و آسیب های احتمالی تشخیص داده شوند. این ویروس ها در صورتی که از بین برده نشوند، ممکن است که فایل های مهم و اطلاعات آن را حذف کنند.

بهترین آنتی ویروس اندروید - آموزشگاه برق و الکترونیک

ویژگی های یک آنتی ویروس قوی

معمولا آنتی ویروس ها جزو مهم ترین برنامه هایی هستند که باید بر روی گوشی همراه خود نصب و راه اندازی کنید. حال سوال این است که معیارهای انتخاب یک آنتی ویروس رایگان اندروید چیست و چگونه از بین این نرم افزارهای متنوع یکی را انتخاب کنیم؟ پیش از اینکه برای نصب این برنامه ها اقدام کنید، در ابتدا باید با ویژگی های مهم آن آشنایی داشته باشید و سپس بهترین مورد را بر روی گوشی خود نصب کنید. مهم ترین ویژگی های یک آنتی ویروس قوی و مناسب عبارت است از:

  • موتور جستجوی قدرتمند و استفاده از موثرترین روش ها: یکی از نکات مهم در مورد قدرت یک آنتی ویروس و نحوه عملکرد آن، موتور جستجوی آن است. به همین دلیل یک آنتی ویروس قوی بایستی از یک موتور جستجوی قوی برخوردار باشد و بدافزارها را به روش درست تشخیص دهد.
  • بهره‌مندی از دیتابیس قوی و به روزرسانی منظم: یک آنتی ویروس خوب، بایستی بانک اطلاعاتی قوی داشته باشد و به طور منظم، دیتابیس خود را به روز رسانی کند تا بتواند در برابر بدافزارها مقابله کند.
  • سرعت اسکن مناسب و فشار کم بر روی سیستم: ممکن است شما چندین بار برای اسکن گوشی خود اقدام کرده باشید ولی به دلیل مدت زمان طولانی که برای اسکن نیاز دارید، از آن خسته شده باشید. به همین دلیل یک آنتی ویروس قوی، باید سرعت بالا برای اسکن سیستم را فراهم کند.
  • قدرت بالا در پاکسازی بد افزارها: یکی از ویژگی هایی که در نرم افزارهای آنتی ویروس بسیار حائز اهمیت است، قدرت حذف ویروس و بدافزار هایی است که به سیستم راه پیدا کرده اند. به همین دلیل یک آنتی ویروس قوی باید علاوه بر تشخیص ویروس ها، قابلیت حذف و پاکسازی آن ها را در مدت زمان بسیار کمی داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید را بررسی کردیم. امروزه گوشی های هوشمند و کامپیوترها در خطر حمله بدافزارها قرار دارند و ممکن است که اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد. در این مواقع برنامه های بسیار زیادی طراحی و تولید شده اند که از گوشی شما در برابر این خطرات محافظت می کند. شما با نصب و راه اندازی انواع آنتی ویروس های رایگان بر روی گوشی خود، بدافزارها را شناسایی کرده و می توانید در کمترین زمان ممکن آن ها را حذف کنید. پیش از اینکه یک آنتی ویروس را نصب کنید، در ابتدا با امکانات و قابلیت های آن آشنا شوید تا بعد از مصرف با مشکل مواجه نشوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *