با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL

امروزه از کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی استفاده بیشتری می شود؛ مخصوصا استفاده از کولرهای گازی برند اجنرال نوع اینورتر به دلیل آن که دوام و کارایی بالایی داشته و نسبت به انواع کولر های آبی مصرف انرژی کم تری دارد، میزان استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است. با ما همراه باشید تا با انواع ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL آشنا شوید.

مخصوصا در کشور ایران که میزان استاندارد مصرف آب و برق بالاست و با توجه به این که کشور ایران یک کشور عمدتا خشکسالی و گرمسیر است، استفاده از کولر گازی اجنرال به ویژه نوع اینورتر آن دارای استاندارد مصرف انرژی +++A است می تواند میزان مصرف انرژی را به حد استاندارد کشورهای پیشرفته نزدیک تر کند.

با وجود مزایای ذکر شده در مورد کولر گازی اجنرال و علت استفاده رو به افزایش از این برند کولر گازی، به مرور زمان و یا در استفاده غیر صحیح ممکن است هر یکی از قطعات کولر گازی دچار مشکل شوند و شما نیاز به خرج هزینه ای برای انجام تعمیرات داشته باشید.

 

آموزش تعمیرات کولر گازی | ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL

 

در گذشته و در مورد انواع قدیمی کولرهای گازی در صورت بروز ایراد و مشکل فنی در کولر گازی، تعمیر کار مجبور می شد که برای پیدا کردن آن قطعه از کولر گازی که دچار مشکل شده، کل دستگاه را باز کند تا به ایراد فنی دستگاه پی ببرد که این روند کاری بسیار زمانبر و هزینه بر بود.

اما خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت در تکنولوژی و برنامه نویسی برای انواع دستگاه ها، نوع طراحی کولرهای گازی امروزه اجنرال به نحوی است که بروز ایراد فنی در دستگاه را با یک ارور و یا کد خطا نشان می دهد و شما به راحتی و از روی نوع ارور کولر گازی OGENERAL که بر روی صفحه نمایشگر آن نشان داداه می شود، به راحتی متوجه خواهید شد که کدام قطعه از دستگاه دچار ایراد فنی شده است.

در ادامه مقاله در مورد نحوه کار کولر گازی، انواع قطعات به کار رفته در کولر گازی اجنرال، در مورد ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL و سایر مطالب مربوطه مطالبی را به شما ارائه خواهیم داد.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش سیم پیچی

 

نحوه کار و تکنولوژی به کار رفته در کولرهای گازی اجنرال

در ابتدا قبل از پرداختن به مطالب مرتبط با انواع ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL که بر روی صفحه نمایشگر کولر گازی نمایش داده شوند، می خواهیم مطالبی مختصر را در رابطه با نحوه کار کولر گازی به شما ارائه دهیم.

دو کاره بودن کولرهای گازی اجنرال

به طور کلی و صرف نظر از ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL در این بخش از مقاله، نحوه کار کولر گازی این طور است که هوای گرم را از محیطی که کولر در آن جا نصب شده می گیرد و آن را تبدیل به هوای سرد می کند؛ اما کارکرد کولرهای گازی مخصوصا برخی مدل های کولر گازی منحصرا به خنک کردن محیط  در فصل گرم تابستان منتهی نمی شود و از آن می توان در فصول سرد زمستانی به عنوان یک وسیله گرمایشی و جایگزینی برای بخاری استفاده کرد.

بهترین بخش ماجرا در مورد خصوصیت گرمایشی این دستگاه ها این است که مانند بخاری های معمولی از عنصر گرما برای گرم کردن محیط استفاده نمی کند؛ این بدان معناست که آن ها نسبت به بخاری های معمولی که انرژی گرمایشی بیشتری تولید می کنند نیستند؛ اما خطر کمبود انرژی را که یک مشکل عمده در بخاری های معمولی است را ندارد.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات موبایل

 

سنسور انسانی ( Human Sensor)

همچنین در مورد نحوه عملکرد کولرهای گازی نسل جدید اجنرال می توان گفت که کولرهای گازی اجنرال دارای فناوری سنسور انسانی هستند و نحوه عملکرد این سنسورها به نحوی است که بر اساس تعداد افرادی را که در محل نصب کولر گازی حضور دارند و همچنین حرکت افراد در اتاق و موقعی که از اتاق خارج می شوند، دمای اتاق را به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی تنظیم می کند.

همچنین به طور مشابه، زمانی که تعداد افراد زیادی در اتاق حضور دارند، عملکرد خود را به منظور تقویت حداکثر قدرت خنک کنندگی تقویت می کند.

 

مبدل حرارتی چند مسیره با چگالی بالا

 

 

مبدل حرارتی چند مسیره با چگالی بالا

برای خنک سازی سریع، از نظر فنی تبادل حرارتی سریع تر مورد نیاز است که این کار در سیستم های اینورتر مدرن اجنرال انجام می شود؛ زیرا آن ها دارای مبدل حرارتی با چگالی بالا نوع لامبدا ( Lambda) با راندمان چند مسیره هستند.

نحوه طراحی کولرهای اجنرال صرف نظر از ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL با لوله های شیار دار با عملکرد بالا طراحی شده که فرآیند تبادل حرارت را تسریع می کند.

دارای قابلیت ری استارت و خواب خودکار

همچنین کولرهای گازی اجنرال دارای قابلیت ری استارت و خواب خودکار هستند و عملکرد آن به این صورت است که تنظیمات قابل اجرا را قبل از قطع برق نگه می دارد و پس از قطع برق، تنظیمات قبلی را بازیابی می کند؛ بنابراین شما می توانید تمام شب را با آرامش و بدون نگرانی در مورد تغییر تنظیمات AC به هنگام قطع برق به روز برسانید.

قطعات به کار رفته در کولر گازی اجنرال

در این بخش از مقاله و قبل از پرداختن به موضوع ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL می خواهم شما را با قطعات به کار رفته در کولرهای گازی اوجنرال آشنا کنم.

در مجموع، به تمام فطعاتی که منجر به ایجاد و ساخت ساختاری به نام کولر گازی می شود، قطعات کولر گازی گفته می شود. انواع قطعات به کار رفته در کولر گازی را می توان به دو دسته قطعات الکتریکی و قطعات مکانیکی تقسیم بندی کرد.

قطعات مکانیکی به آن دسته از قطعاتی در کولر گازی می گویند که با قرار گرفتن در کنار هم منجر به ایجاد کولر گازی می شود و قطعات الکتریکی نیز همان طور که از  نام آن مشخص است به آن دسته از قطعاتی می گویند که نقش الکترونیکی و تامین برق مورد نیاز کولر گازی ایفا می کنند.

قطعات مکانیکی متشکل از 5 قطعه و قطعات الکتریکی نیز متشکل از 6 قطعه می باشند که در ادامه مقاله به طور خلاصه توضیحی درباره آن ها خواهیم داد؛ زیرا قبل از آن که با ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL و یا کد خطاهایی که بر روی صفحه نمایشگر کولر گازی نمایس داده می شود آشنا شوید، در ابتدا باید بدانید که چه نوع قطعاتی در کولر گازی به کار رفته است.

قطعات مکانیکی کولر گازی

  • کمپرسور: مهم ترین قطعه از قطعات کولر گازی است که وسیله ارسال گاز به کندانسور را بر عهده دارد.
  • اوپراتور: این قطعه نوعی برد فلزی مشبک است که با تولید گرما و یا سرما به طور مستقیم ارتباط دارد.
  • کندانسور: نوعی قطعه فلزی بوده که در تمام قطعات سرمایشی مشترک است و با گاز مبرد همکاری می کند.
  • اکسپنشن: رابطه تنگاتنگی با گار مبرد و کندانسور دارد و با افت فشار زمینه تبخیر مبرد را فراهم می کند.
  • گاز مبرد: گرمای محیط را می گیرد و به صورت گاز در می آورد و با بازگشت به کندانسور گرمای خود را از دست می دهد.

قطعات الکتریکی کولر گازی اجنرال

الکتروموتور فن: با فن کولر گازی در ارتباط بوده و سرعت چرخش فن در دقیقه را تنظیم می کند.

سنسور کنترل دما: جهت کنترل برون رفت میزان سرما از آن استفاده می کنند و بدون وجود این قطعه کنترل میزان برودت کولر گازی با مشکل مواجه خواهد شد.

برد الکتریکی: نقش مدیر را ایفا کرده و فرمان های لازم جهت چگونگی عملکرد دستگاه را به بخش های مختلف ارسال می نماید.

فیوز حرارتی اتوماتیک: این قطعه از دستگاه در مواردی مانند نوسانات برق و یا حرارت بیش از حد، دستگاه را غیر فعال می کند.

تابلو برق: وظیفه تامین برق مورد نیاز قطعات الکترونیکی را بر عهده دارد.

خازن: یکی از قطعات الکترونیکی پر کاربرد است که وظیفه آن افزایش گشتاور است.

تا این بخش از مقاله با مطالبی مثل انواع قطعات به کار رفته در کولر گازی، کارکرد و تکنولوژی به کار رفته در کولر و… آشنا شدبد. در این بخش از مقاله در ابتدا با دلایل بروز خطا در سیستم و سپس با انواع ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL آشنا خواهید شد.

 

قطعات به کار رفته در کولر گازی اجنرال

 

دلایل بروز ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL

دلایل مختلفی برای بروز خطا و یا ارور در کولر گازی اجنرال وجود دارد که عبارتند از :

  • خطا در سیستم تهویه هوا
  • یخ زدگی کولر
  • تاخیر در شروع به کار فن
  • تاخیر کمپرسور
  • مشکل در سیم کشی
  • فرسودگی کولر
  • نیاز به شارژ گاز مجدد
  • و…

حالا که با دلایل بروز خطا در سیستم های کولر گازی آشنا شدید، در این بخش از مقاله می خواهیم انواع ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 

انواع ارورهای رایج در کولر گازی اجنرال را می توان به دو بخش E و F تقسیم بندی کرد که در ادامه مقاله آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انواع ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL ؛ ارور E

E0 : حفاظت در برابر جریان بیش از حد داخلی

E1 : خطای سنسور اتاق واحد داخلی

 E2 : خطای سنسور واحد بیرونی کندانسور

E3 : خطای سنسور تبخیر واحد داخلی

E4 : خطای AC یا DC موتور

E5 : ارور واحد بیرونی و داخلی

E8 : خطای ارتباط بین صفحه نمایش و برد PCB

Eb : ارور واحد داخلی PCB

 

انواع ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL

 

انواع ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL ؛ ارور F

  • F0 : ارور فن موتور واحد بیرونی
  • F1 : خطای حفاظت از ماژول واحد بیرونی
  •  F2: خطای محافظت از PFC واحد بیرونی
  • F3 : خطای شروع کمپرسور و یا خطای خارج از مرحله
  • F4 : خطای سنسور تخلیه واحد خارجی
  • ّF5 : خطای سنسور اتاق واحد بیرونی
  •  F6 : خطای ارتباط واحد بیرونی بین برد ماژول و PCB
  •  F8 : خطای PCB واحد بیرونی

در این قسمت از مقاله با برخی از رایج ترین خطاهایی که ممکن است در سیستم کولرگازی اجنرال رخ دهد آشنا شدید؛ در ادامه مقاله و در بخش پایانی مقاله قصد دارم تا در مورد راهنمای خرید کولر گازی چند نکته را به شما یادآور شوم.

راهنمای خرید کولر گازی

  • موقع خرید کولر گازی حتما به اقلیم محل سکونت و یا کارتان را مدنظر داشته باشید.
  • قبل از خرید کولر گازی در مورد شرکت و یا فروشگاهی که از آن جا می خواهید کولر گازی خود را خریداری کنید داشته باشید تا اطمینان حاصل نمایید که محصولی اورجینال با گارانتی معتبر در اختیارتان قرار می گیرد.
  • در هنگام خرید کولر گازی و قبل از اقدام به خرید کولر حتما متراژ محل مورد نظر برای نصب کولر و تعداد افراد حاضر در آن جا را در نظر داشته باشید تا با توجه به این موارد، به اندازه ظرفیت مورد نیاز خود کولر گازی مدنظرتان را خریداری کرده تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.
  •  در حین خرید کولر گازی حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که آیا کولر گازی بو و یا صدای ناخوشایند از خود منتشر  می کند یا خیر.
  • آیا کولر گازی که می خواهید خریداری کنید از گاز فریون به عنوان خنک کننده و  تهویه مطبوع استفاده می کند؟ مدل های قدیمی کولر گازی از گاز فریون برای خنک کنندگی محیط استفاده می کنند که می تواند برای لایه ازن و همچنین محیط زیست زیان بار باشد؛ به این نکته در هنگام خرید کولر گازی حتما دقت داشته باشید.
  • کولر گازی را خریداری کنید که مصرف انرژی کم تری داشته باشد؛ ترجیحا کولرهای گازی مدل اینورتر را خریداری نمایید.

سخن آخر

در این مقاله با ارور کولر گازی اجنرال OGENERAL و سایر مطالب مرتبط آشنا شدید. همچنین برای دریافت مقالات آموزشی بیشتر و اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در کلاس های فنی حرفه ای آموزشگاه برق الکترونیک می توانید به سایت اصلی آموزشگاه مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *