با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
آموزش تماس تلفنی با اپل واچ

آموزش تماس تلفنی با اپل واچ؛ اپل اولین محصول جدید سخت افزاری خود را با نام اپل واچ در سپتامپر سال 2014 معرفی و روانه بازار کرد که دارای سه  خصوصیت کلیدی است؛ اپل واچ یک ساعت دقیق و قابل تنظیم است، با آن می توان تماس برقرار و یا تماسی دریافت کرد و… در این مقاله می خواهیم در مورد خصوصیت برقراری و دریافت تماس تلفنی اپل واچ و همچنین نحوه برقراری تماس تلفنی با اپل واچ مطالبی را به شما آموزش دهیم.

برقراری تماس تلفنی با اپل واچ

یکی از ویژگی های اپل واچ، قابلیت برقراری تماس تلفنی با آن است؛ بعد از Pair کردن اپل واچ با گوشی تلفن همراه خود می توانید از آن برای برقراری و یا دریافت تماس تلفنی استفاده نمایید؛ بدون آن که نیازی باشد برای برقراری و یا دریافت تماس تلفنی چندین بار گوشی آیفون را از جیبتان خارج نمایید؛ مخصوصا اگر فرد پر مشغله ای هستید که دائما باید یا تماس تلفنی برقرار کرنید و یا این که مکررا به تعداد تماس تلفنی های زیادی پاسخگو باشید، استفاده از  این قابلیت اپل واچ می تواند کار شما را راحت تر کند!

 

 

برقراری تماس تلفنی با اپل واچ

 

آموزش برقراری تماس تلفنی با اپل واچ

برای برقراری تماس با اپل واچ دو روش وجود دارد که ادامه مقاله این دو روش را به شما آموزش خواهیم داد و در نهایت به دلخواه خود می توانید هر یک از دو روش را برای برقراری و یا دریافت تماس با اپل واچ استفاده نمایید.

1- استفاده از برنامه Siri  برای برقرای تماس تلفنی با اپل واچ

استفاده از Siri مشکلات مخصوص به خود را دارد؛ اما در مورد برقراری تماس تلفنی به خوبی عمل می کند؛ شما می توانید قابلیت Siri در اپل واچ را با گفتن Hi Siri و یا نگه داشتن دکمه چرخان کنار ساعت فعال سازی کنید.

شما برای برقراری تماس کافی است به Siri بگویید که با چه کسی تماس بگیرد؛ اگر احتمالا مخاطب های مشابهی در لیست مخاطبان شما وجود دارد می توانید مخاطب مورد نظر خود را از روی ساعت انتخاب کرده تا تماس شما با مخاطب مورد نظر برقرار شود.

2- استفاده از قابلیت برنامه Phone برای برقراری تماس تلفنی با اپل واچ

اگر ترجیح شما بر این است که از برنامه سیری برای برقراری تماس استفاده نکنید و تنها با استفاده از چند تب تماس تلفنی شما برقرار شود، می توانید از قابلیت برنامه Phone در اپل واچ خود استفاده نمایید.

برای استفاده از این برنامه برای برقراری تماس تلفنی با اپل واچ کافی است دکمه چرخان کنار اپل واچ را فشار دهید تا برنامه های اپل واچ ظاهر شوند؛ سپس روی برنامه Phone تب کنید؛ در مرحله بعد روی Contacts تب کزده و بعد از آن  اسامی مخاطبان را برای پیدا کردن مخاطب مورد نظر خود برای برقراری تماس پیدا کنید. همچنین شما می توانید روی Keypad تب کنید و شماره مخاطب مورد نظر خود را در این قسمت وارد نمایید.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات موبایل

 

سپس نام شخصی را که می خواهید با او تماس تلفنی برقرار کنید را تب نمایید؛ روی آیکون Phone تب کرده و شماره ای که می خواهید با آن تماس برقرار کنید را تب نمایید؛ همچنین از دکمه دیجیتال کنار اپل واچ می توانید برای تنظیم میزان صدای تماس استفاده کنید.

تا زمانی که گوشی آیفون در دسترس و نزدیکی شماست می توانید تماس هایتان را با استفاده از اپل واچ انجام دهید. در ادامه مقاله با سایر ویژگی ها و قابلیت های اپل واچ آشنا خواهید شد.

ویژگی های اپل واچ

علاوه بر قابلیت تماس تلفنی با اپل واچ که در قسمت بالا با طرز استفاده از آن آشنا شدید، در ادامه مقاله می خواهم به صورت خلاصه اشاره ای به سایر ویژگی های اپل واچ داشته باشم و شما را با سایر  قابلیت های منحصر به فرد اپل واچ آشنا کنم.

 

 

ویژگی های اپل واچ

 

1- از اپل واچ می توانید به عنوان سوییچ ماشین خود استفاده نمایید

علاوه بر تماس تلفنی با اپل واچ که در قسمت بالای مقاله در مورد این قابلیت و نحوه استفاده از آن مطالبی ذکر شد، می توان از این وسیله به عنوان سوییچ ماشینتان نیز استفاده نمایید. اگر احیانا سوییچ ماشین خود را به هر دلیلی از جمله داشتن مشغله کاری و فکری زیاد و… گم کرده اید، نگران نباشید؛ زیرا اپل واچ این قابلیت را دارد که به عنوان سوییچ ماشین نیز برای شما عمل کند.

2- اپل واچ؛ ماشین حساب شماست

یکی دیگر از ویژگی های اپل واچ علاوه بر استفاده از آن به عنوان سوییچ و یا قابلیت برقراری تماس تلفنی با اپل واچ این است که اپل واچ می تواند به عنوان ماشین حساب نیز برای شما عمل کند و شما همزمان ماشین حساب را نیز با خود به همراه دارید.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش سیم پیچی

 

3- اپل واچ؛ قطب نمای شما!

همچنین اپل واچ این قابلیت را دارد که به عنوان قطب نما نیز عمل کند؛ اگر احیانا در یک مسیر ناشناخته جنگلی و کوهستانی و… هستید و مسیر خود را گم کرده اید، اپل واچ همراه شما می تواند به عنوان قطب نما برای شما عمل کند و مسیرتان را به شما نشان دهد.

شما تنها کافی است به اپل واچ در مورد مکان جغرافیایی خود دسترسی دهید تا با تجزیه تحلیل داده های مرتبط با مکان جغرافیایی شما، به عنوان قطب نما نیز برای شما عمل نماید.

4- اپل واچ؛ یادداشت صوتی شماست| تماس تلفنی با اپل واچ

اپل واچ؛ یادداشت صوتی شماست! علاوه بر برقراری تماس تلفنی با اپل واچ و… شما با استفاده از اپل واچ می توانید یک یادداشت صوتی نیز ایجاد نمایید.فقط کافی است برنامه Voice Memo ( یادداشت صوتی) را باز کنید و به منظور آغاز فرآیند ضبط صوت بر روی گزینه قرمز رنگ Record کلیک نمایید و برای توقف فرآیند ضبط کردن صوت خود کافی است که یک بار دیگر  روی گزینه Record ضربه بزنید.

5- بررسی میزان سر و صدای محیطی | تماس تلفنی با اپل واچ

سیستم عامل WatchOS6 در اپل واچ به شما این امکان را می هد که علاوه بر برقراری تماس تلفنی با اپل واچ، عمل کردن به عنوان ماشین حساب، قطب نما و یادداشت صوتی برای شما، سطح و میزان سر و صدای محیطی را بررسی نماید؛ بخه این صورت که اپل واچ این قابلیت را دارد تا سطح سر و صدای موجود در محیط اطراف شما را کنترل کرده و در صورتی که سطح صدا برای مدت سه دقیقه و یا بیشتر از آن از سطح خاصی فراتر برود، برای شما اعلان ارسال نماید.

 

بررسی میزان سر و صدای محیطی اپل واچ

 

 

6- آیفون خود را با استفاده از اپل واچ پیدا نمایید!

در صورتی که گوشی اپل خود را گم کرده اید، جالب است بدانید که با استفاده از اپل واچ می توانید گوشی اپل خود را پیدا نمایید. برای دسترسی به این ویژگی از اپل واچ کافی است صفحه واچ را به سمت بالا کشیده تا Control Centre برای شما نمایان شود و سپس بعد از آن بر روی نماد آیفون ضربه بزنید.

بعد از انجام این کار، اپل واچ یکی صدای بلند و قابل شنیدن را پخش می کند و تا زمانی که گوشی تلفن همراه خود را پیدا نکرده اید، می توانید بر روی آیکون زنگ ضربه بزنید تا زمانی که گوشی تلفن همراه خود را پیدا نمایید.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 

7- اعلام ساعت با استفاده از اپل واچ | تماس تلفنی با اپل واچ

علاوه بر ویژگی هایی از جمله تماس تلفنی با اپل واچ، عمل کردن به عنوان قطب نما، ماشین حساب، یادداشت صوتی و …. دارای قابلیت taptic time و یا همان قابلیت اعلام ساعت است؛ این قابلیت اپل واچ این قابلیت را برای شما فراهم می کند تا بدون آن که لازم باشد برای فهمیدن زمان به صفحه اپل واچ نگاه کنید، زمان را با لرزَش به شما اعلام می کند.

برای فعال کردن این قابلیت کافی است که به قسمت تنظیمات رفته و سپس روی گزینه clock ضربه بزنید؛ سپس بر روی گزینه taptic time ضربه زده و ان را فعال نمایید. بدین ترتیب شما ی توانید از این خصوصیت اپل واچ برای اعلام ساعت استفاده نمایید.

8- ثبت تمرینات و فعالیت های ورزشی با استفاده از اپل واچ

همچنین علاوه بر امکان برقرای تماس تلفنی با اپل واچ، اعلام ساعت، استفاده از آن به عنوان قطب نما، ماشین حساب، یادداشت صوتی، پیدا کردن گوشی آیفون و… وسیله و همراهی برای ورزشکاران است!

اپل واچ دارای فعالیت های ورزشی برای ورزشکاران است؛ اما به این معنا نیست که برای هر فعالیتی که قصد ثبت کردن آن داخل اپ واچ را داشته باشید، تمریناتی را داشته باشد.

اما برای فعالیت های دیگر می توانید از گزینه Other استفاده نمایید که نحوه امتیاز دهی اپل واچ به این گزینه مشابه آن است که شما پیاده روی با سرعت بالا را انجام داده باشید و این که اگر در این حین ضربان قلب شما افزایش پیدا کرده باشد، به معنای فعالیت بیشتر تلقی خواهد شد.

 

 

اعلام ساعت با استفاده از اپل واچ

 

 

9- واکی تاکی ( Walkie Talkie)

اپل در سیستم عامل watch OS5 یک قابلیت جدید به نام  ( Walkie Talkie) اضافه کرد. برای استفاده از  ( Walkie Talkie) شما به  اپل واچ سری 1 و یا بالاتر نیاز دارید.

برای استفاده از این قابلیت اپل واچ حتما باید اپل شما به روز بوده و watchOS 5.3 و یا بالاتر باشد و این این که سیستم عامل آیفون شما نیز باید 12.4 , و  یا بالاتر بوده و این که برنامه FaceTime نیز بر روی گوشی شما نصب شده باشد. سپس باید به قسمت تنظیمات رفته و گزینه FaceTime را فعال کنید.

در مرحله بعد برنامه واکی تاکی را باز کرده و افرادی که قصد چت کردن با آن ها را دارید پیدا نمایید و در صورتی که می خواهید در واکی تاکی در دسترس نباشید می توانید صفحه واچ فیس را بالا بکشید تا Control Centre را ببینید؛ سپس روی آیکون زرد رنگ Walkie Talkie ضربه زده و آن را غیر فعال نمایید.

 

پیشنهاد تخصصی ما : آموزش برق ساختمان

 

10- کار با Siri در اپل واچ

علاوه بر برقراری تماس تلفنی با اپل واچ، یادداشت صوتی، واکی تاکی، استفاده از آن به عنوان قطب نما و…. می توانید با استفاده از قابلیت Siri در اپل واچ، دستوراتی را به اپل واچ داده تا کارهای مختلف را به صورت خودکار انجام دهد. برای فعال کردن این قابلیت کافی است تا اپل واچ را روبروی صورت خود بلند کنید؛ مثلا همان طور که در مقاله به آن اشاره کردم، با استفاده از قابلیت Siri می توانید تماس تلفنی برقرار نمایید.

همچنین علاوه بر ویژگی های ذکر شده در مورد اپل واچ از جمله امکان برقرای تماس تلفنی با اپل واچ، یادداشت صوتی، پیدا کردن گوشی آیفون با استفاده از اپل واچ، فهمیدن زمان، استفاده از اپل واچ به عنوان قطب نما، ماشین حساب، واکی تاکی، Siri، ثبت تمرینات ورزشی، بررسی میزان سر و صدای محیطی و… که در قسمت بالای مقاله به آن اشاره کردم، اپل واچ دارای ویژگی ها و قابلیت های زیر می باشد که عبارتند از :

  • بستن برنامه های از کار افتاده با استفاده از اپل واچ
  • اندازه گیری میزان اکسیژن خون شما
  • قابلیت پرداخت
  • کانتکت شدن با ماشین!
  • چک کردن ایمیل
  • گوش کردن به موزیک و دیدن تصاویر
  • استفاده از اپل واچ به عنوان ساعت خواب!
  • ارسال پیام SOS ( کمک)
  • باز کردن در گاراژ
  • سفارش پیتزا!
  • نشان دادن بیمه نامه ماشین شما
  • چک کردن اخبار
  • ردن حروف و علایم دلخواه به واچ فیس
  • سفارشی سازی نمایش جزییات تمرینات ورزشی
  • گشتن در فروشگاه اپ استور!
  • و…

سخن آخر

در این مقاله با نحوه استفاده از قابلیت برقراری تماس تلفنی با اپل واچ و سایر ویژگی های منحصر به فرد آن آشنا شدید. همچنین برای دریافت مقالات آموزشی بیشتر و اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در  آموزشگاه فنی حرفه ای برق الکترونیک می توانید به سایت اصلی آموزشگاه مراجعه فرمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *