با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
داغ کردن پکیج

علت داغ شدن پکیج چه می تواند باشد ؟ پکیج‌ها به عنوان تأمین‌کننده گرمایش مرکزی و آب گرم خانگی جایگاه ویژه‌ای در سیستم‌های گرمایشی دارند. اما گاهی اوقات، عدم ارائه گرمای کافی توسط پکیج، به مشکلات متنوعی اشاره می‌کند.

در این مقاله، به بررسی علت داغ شدن پکیج پرداخته و راه‌حل‌های ممکن برای رفع این مشکلات را بررسی می‌کنیم.

پمپ پکیج چیست؟

پمپ پکیج به عنوان یکی از اجزای حیاتی در یک سیستم گرمایشی و آب گرم کن خانه مطرح است. درست کارنکردن آن علت داغ شدن پکیج نیز می تواند باشد.

بدون این ابزار حیاتی، امکان ارسال آب به شوفاژها و رادیات‌ها وجود ندارد. در این مقاله، به بررسی عمیق و جامع پمپ پکیج پرداخته و نکات کلیدی اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم.

 

پیشنهاد تخصصی ما : قطعات پکیج دیواری

 

ساختار و عملکرد پمپ پکیج

پمپ پکیج با دریافت آب گرم از پکیج، اقدام به انتقال این آب به سایر قسمت‌های سیستم گرمایشی می‌کند. این عملکرد اساسی است زیرا بدون آن، گرمای تولید شده در پکیج به مقصد نمی‌رسد.

و ممکن است علت داغ شدن پکیج نیز باشد.

در این بخش به معرفی ساختار پمپ پکیج و عملکرد آن میپردازیم با ما همراه باشید:

 

پمپ پکیج به طور عمده از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • الف) موتور پمپ:این بخش مسئول ایجاد جریان درون پمپ بوده و به کمک قدرت مکانیکی، آب گرم را از پکیج به سایر نقاط سیستم انتقال می‌دهد.
  • ب) بدنه پمپ:بدنه پمپ برای حفظ ایمنی و عملکرد بهینه طراحی شده است. این بخش از جنس مقاومی ساخته شده تا در برابر شرایط مختلف محیطی و فشارهای مختلف عمل کند.

کلیک کنید :آموزش نصب و تعمیر پکیج دیواری

سیستم پکیج چگونه کار می‌کند؟

سیستم پکیج سه مرحله را برای کار کردن طی میکند که عبارتند از:

  • تولید گرما

در ابتدا، سیستم پکیج از آب سردی که توسط فرایندهای داخلی‌اش افزایش دما یافته است، به بخش‌های مختلف خانه و سیستم گرمایشی می‌فرستد. این سیستم شامل شوفاژها و لوله‌های داخل دیوارها است.

 

پیشنهاد تخصصی ما : علت روشن شدن چراغ پکیج دیواری

 

  • انتقال حرارت

آبی که در لوله‌ها جریان دارد، دمای محیط را که در فصل‌های سردتر سال پایین است، دریافت می‌کند. پکیج این آب‌ها را دریافت کرده و توسط فرایندهای ترمودینامیکی، دمای آن را افزایش می‌دهد.

  • توزیع گرما

سپس، آبی که در داخل پکیج جریان دارد، توسط پمپ پکیج از لوله‌ها به بخش‌های دیگر فرستاده می‌شود. این فرایند باعث می‌شود که گرمای به دست آمده به تمامی نقاط خانه توزیع شود.

 

پیشنهاد تخصصی ما : هواگیری پکیج

داغ کردن پکیج

علت داغ شدن پکیج

در این بخش ما عوامل متعددی که باعث داغ کردن بیش ازحد پکیج میشود را ذکر میکنیم:

  • عدم وجود آب در پکیج

در صورتی که داخل پکیج و لوله های آن آب وجود نداشته باشد، روشن کردن آن می تواند منجر به آسیب و حتی سوختن پکیج شود. به همین دلیل توصیه می شود همیشه از وجود آب در پکیج مطمئن شوید و سپس آن را روشن کنید.

عدم وجود آب در پکیج باعث خواهد شد تا به پکیج فشار بالایی وارد شود و همین موضوع موجب داغی و خرابی آن شود. در صورت عدم وجود آب در پکیج، این دستگاه سعی خواهد کرد تا آب مورد نیاز خود را پیدا کرده و همین موضوع باعث داغی آن خواهد شد.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد، از عواملی که منجر به داغی پکیج خواهد شد جلوگیری کنید چرا که احتمال خرابی قطعات مختلف آن می تواند علت داغ شدن پکیج شود.

  • انسداد مسیر آب

یکی از علت های داغ شدن پکیج، نامناسب و کم بودن آب در محیط است. اگر مشکل مسیریابی وجود داشته باشد یا پمپ به درستی کار نکند، دما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. پس از مدتی ممکن است مسیر آب تا حدی مسدود شود که فشار لازم را ایجاد نمی کند و پکیج به درستی کار نخواهد کرد.

اولین کار بررسی توری صافی در مسیر آب و پاک کردن آن از جرم و آشغال های احتمالی است حتی گاهی اوقات پمپ دچار خرابی (ارتعاش) می شود که با تمیز کردن (استفاده از ابزار مخصوص) می تواند آن را برطرف کرد.

برای این کار از یک متخصص استفاده کنید زیرا تنظیمات در هر نوع پکیج متفاوت خواهد بود. باید بدانید که وجود رسوب در کانال های آب باعث باریک شدن آن و افزایش فشار آب و کاهش سرعت آن می شود و چون فشار آب بر عملکرد سیستم تاثیر می گذارد، وجود مشکل در آن باعث وقفه در کار می شود.

  • هوا گرفتن پکیج

جدای از موارد فوق، وجود هوا در مدار گردش می تواند در فرآیند گرمایش اختلال ایجاد کند. و علت داغ شدن پکیج باشد از آن جایی که مدار جریان آب بسته است، پس از تعمیر یا بازکردن آن به هر دلیلی، لازم است هوای محبوس شده (تهویه مناسب) آب را از طریقی که مناسب است خارج کرد.

برای این کار ابتدا باید سیستم را خاموش کنید و پیچ هواکش را باز کرده تا هوا کاملاً خارج شود و آن را سفت کنید. با آزاد شدن هوا ممکن است مقداری آب جوش یا بخار آب خارج شود، در این صورت باید مراقب باشید و در صورت لزوم یک ظرف مناسب زیر آن قرار دهید.

بهتر است پکیج را مرتب هواگیری کنید. به طور معمول، پمپ یک یا دو بار در سال تخلیه می شود. تخلیه هوا از پمپ نیز یک کار تقریباً ساده است. برای هواگیری ابتدا باید شیر آب را باز کرده و در حالت آب گرم قرار دهید تا شیر آب روشن شود. سپس باید پیچ ​​هواکش را که معمولا بزرگتر از پیچ های دیگر است بچرخانید تا هوا از پمپ پکیج خارج شود. هواگیری پمپ پکیج معمولا با صدایی همراه است و صدای خروج هوای پرفشار از پمپ را خواهید شنید.

  • عدم استفاده از فیلتر مناسب

یک فیلتر مناسب در مسیر آب، کثیفی های موجود در آب را گرفته و میکروب ها و انواع سنگ های موجود در آب را جدا می کند. اگر فیلتر مناسبی در مسیر جریان آب وجود نداشته باشد یا در فیلتر مشکلی ایجاد شود، انواع مواد و ذرات وارد پکیج شده و با پمپ خارج می شوند و باعث خرابی در طولانی مدت می شود. به همین دلیل پمپ پکیج بلافاصله کار نمی کند.

برای رفع و جلوگیری از مشکل داغ کردن بیش از حد پکیج ، بهتر است فیلتر پکیج خود را بررسی کنید یا در فواصل زمانی مشخص شده در راهنمای بسته آن را تعویض کنید. فیلتر را می توان یکی از مهم ترین بخش ها در وسایل برقی معرفی کرد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. فیلتر به دلیل این که از ورود آلودگی ها به پکیج جلوگیری می کند، از دیگر قطعات بیشتر در معرض آسیب خواهد بود.

  • رسوب در پمپ

وجود رسوبات در پمپ باعث خرابی آن می شود و پمپ نمی تواند آب را جابجا کند. زمانی که پمپ برای مدت طولانی استفاده نمی شود، رسوب در پمپ قرار می گیرد. در این صورت املاح های موجود در آب شروع به ته نشین شدن و در نهایت تبدیل به رسوب می شوند. به همین دلیل بهتر است تا هر چند وقت یک بار اقدام به سرویس دستگاه خود کنید.

در این صورت رسوبات تمیز خواهند شد و به موتور فشار وارد نخواهد کرد. رسوب گرفتگی در اکثر دستگاه های برقی اختلالاتی را به همراه خواهد آورد و بهتر است تا در صورت بروز چنین مشکلی، حتما از تعمیرکار پکیج کمک گرفته شود.

  • عدم سرویس به موقع

سرویس پکیج کاری است که همیشه باید انجام شود و نسبت به آن بی تفاوت نباشید. در حین تعمیر و نگهداری تمامی ایرادات جزئی پکیج و پمپ اصلاح می شود و به مرور زمان آسیبی وارد نمی کند. بزرگ ترین دلیلی که موجب خواهد شد تا پکیج شما در طول زمان دچار آسیب و خرابی شود، عدم سرویس به موقع خواهد بود و می تواند علت داغ شدن پکیج باشد.

اکثر افراد پکیج خود را سرویس نمی کنند و پس از خرابی اقدام به تعمیر می کنند. در صورتی که این کار کاملا اشتباه بوده و علاوه بر آسیب به بخش های دیگر، می تواند هزینه بیشتری نیز برروی دست شما بگذارد. سرویس پکیج بسیار مهم است و در صورتی که تاکنون اقدام به سرویس نکرده اید، پیشنهاد می شود در هر دوره به انجام این کار بپردازید.

داغ کردن پکیج

خطرات داغ شدن پکیج

ما زمان استفاده از پکیج باید یکسری مراقبت ها داشته باشیم از جمله:

  1. ذوب شدن اجزای داخلی: واحد دیواری پکیج حاوی اجزای حساسی است که در دماهای بسیار بالا ممکن است ذوب شوند. این امر باعث خلق بخارات سمی می‌شود که به محیط زیست و سلامت انسان‌ها آسیب می‌رساند.
  2. احتمال انفجار: با افزایش دما، فشار داخل پکیج افزایش می‌یابد. در شرایط حاد، این افزایش فشار می‌تواند منجر به انفجار و خطرات جدی برای اطرافیان شود.

چگونگی پیشگیری از خطرات داغ کردن پکیج

در ادامه به بررسی چگونگی پیشگیری از این خطرات میپردازیم :

  • نظارت دقیق بر دما

برای پیشگیری از خطرات داغ شدن پکیج، توجه به دما بسیارضروری است. استفاده از تجهیزات نظارتی پیشرفته و تنظیمات دقیق می‌تواند از افزایش ناگهانی دما جلوگیری کند.

  • بازرسی و نگهداری دوره‌ای

انجام بازرسی و نگهداری دوره‌ای سیستم پکیج از جمله سیستم خنک کننده، می‌تواند مشکلات را به سرعت شناسایی و رفع کند. این اقدام به حفظ عملکرد بهینه پکیج و جلوگیری از خطرات مربوط به داغ شدن آن کمک می‌کند.

  • نصب صحیح پکیج

نصب صحیح و حرفه‌ای پکیج از اهمیت بسیاری برخوردار است. تضمین کنید که نصب توسط تکنسین‌های ماهر و با استفاده از تجهیزات به‌روز انجام شود تا هرگونه نقص و اشکال در سیستم از پیش جلوگیری شود.

سخن اخر

در نتیجه، برای جلوگیری از داغ کردن بیش از حد پکیج ، اقداماتی مهم و ضروری وجود دارد. اطمینان از وجود آب درون پکیج، انجام بازرسی و نگهداری دوره‌ای، نصب صحیح توسط تکنسین‌های ماهر، و نظارت دقیق بر دما از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند به حفظ کارایی پکیج و جلوگیری از مشکلات داغ شدن آن کمک کنند.

به یاد داشته باشید که اهمیت سرویس به موقع و استفاده از فیلتر مناسب نیز نباید دست‌کم شناخته شود. با اجرای این اقدامات و رعایت نکات فنی، می‌توانید از خطرات داغ شدن بیش از حد پکیج جلوگیری کرده و به بهره‌وری بهتر از سیستم گرمایشی خود دست یابید.

سایر دوره های ما در آموزشگاه برق و الکترونیک شامل آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیر پکیج ، آموزش برق ساختمان ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و… می‌باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *