تا 11 فروردین فرصت داری که با قطعی کردن ثبت نام ، بتونی با شهریه سال 1402 در کلاسهای سال 1403 شرکت کنی .
برفکی شدن تصویر تلویزیون

برفکی شدن تصویر تلویزیون و روش حل این مشکل

همه ی تلویزیون هایی که در دنیا استفاده می شوند به دلایل مختلفی دچار پارازیت شده و باعث برفکی شدن تصویر تلویزیون میشوند. نمایش برفک مشکلی نیست که فقط به دست متخصصین بتواند تعمیر و رفع شود.

صرف نظر از این که با تعمیرات تلویزیون و مسائل مربوط به برفکی شدن تصویر تلویزیون آشنایی دارید یا خیر. در صورتی که قطع با شل شدن سیم ها و یا تداخل دستگاه های بیرونی باعث بروز مشکل شده باشد، شما می توانید خودتان مشکل را بررسی کرده و آنرا حل کنید.

حل این مشکل به ابزار های خاص نیاز ندارد و اگر خودتان آن را انجام دهید هزینه ی زیادی هم نخواهد داشت.

دوره ی آموزشی پیشنهادی ما به شما:

آموزش تعمیرات تلویزیون

 1. بررسی سیم برق

سیم برق گیرنده را بررسی کنید. مطمئن شوید که این دوشاخه محکم در داخل پریز برق ، سه راهی و یا محافظ نوسانات برق قرار گرفته است.

اگر هنگام روشن شدن تلویزیون گیرنده روشن نمی شود، تلویزیون شما سیگنالی دریافت نمی کند و باعث برفکی شدن تصویر تلویزیون می شود.

2. بررسی کابل کواکسیال هنگام برفکی شدن تصویر تلویزیون

کابل هم محور (کواکسیال) را چک کنید. این کابل به پشت گیرنده ی آنتن و یا گیرنده ی ماهواره ای شما نصب شده است.

مطمئن شوید که این کابل به ورودی ANT IN وصل شده باشد. عدم اتصال این کابل باعث دریافت نشدن سیگنال توسط تلویزیون و ظاهر شدن نقاط سیاه و سفید روی صفحه نمایش و برفکی شدن تصویر تلویزیون شما خواهد شد.

3. شل نبودن کابل هم محور

کابل هم محور را محکم کنید. حتی اگر به نظر می رسد که کابل هم محور در داخل ورودی ANT IN قرار دارد، اگر اتصال کابل به ورودی شل باشد می تواند تا حدودی باعث مشکلات دریافت سیگنال توسط تلویزیون شده و وضوح تصویر را از بین ببرد.

یک حلقه ی فلزی که نزدیک به انتهای کابل هم محور بسته می شود تهیه کنید تا محل قرار گرفتن کابل در داخل ورودی را محکم کنید.

این حلقه ی فلزی را به طرف راست بچرخانید تا به انتهای کابل نزدیک تر شود. عمل سفت کردن اتصال و چرخاندن حلقه را آنقدر ادامه دهید تا دیگر امکان چرخاندن آن وجود نداشته باشد. این کار وجود پارازیت در تصویر تلویزیون را از بین می برد.

4. ریست کردن سیستم

ست آپ باکس خود را خاموش و روشن کنید. به سرعت ست آپ باکس مشخصی را که باعث بروز مشکل شده است خاموش و روشن کنید.

برای این کار تنها باید به پشت دستگاه دسترسی پیدا کنید و سیم برق را بیرون بکشید تا خاموش شود. 10 ثانیه صبر کنید و دوباره کابل را به جای خود وصل کنید.

مطمئن شوید که تلویزیون شما روشن است و چند دقیقه به ست آپ باکس زمان بدهید تا دوباره راه اندازی شود و شروع به کار کند.

توجه : این یکی از سریعترین راه حل های احتمالی است اما اگر مشکل را حل نکرد ناامید نشوید.

اگر در اتصالات مشکلی وجود داشته باشد گاهی برطرف کردن آن ها به بیشتر از یک تعمیر سریع و ساده نیاز دارد اما به دلیل این که این کار بسیار سریع و ساده است ارزش امتحان کردن را دارد.

برفکی شدن تصویر تلویزیون

5. بررسی لوازم جانبی مصرفی

به اطراف تلویزیون خود نگاهی بیاندازید و ببینید وسیله ی الکترونیکی بزرگی که برق زیادی مصرف می کند وجود دارد؟ معمولاً وسیله هایی که برق زیادی مصرف می کنند اختلالات الکترونیکی زیادی ایجاد می کنند.

کامپیوترها و بلندگوها از این قبیل دستگاه ها هستند. اگر تداخل الکترونیکی اتفاق بیفتد باعث می شود تصویر برفک ثابت بماند و یا شکل دیگری از نویز روی صفحه نمایش شما دیده شود و از کیفیت تصویر بکاهد.

6. بررسی تاثیر لوازم خانگی الکترونیکی روی برفک تلویزیون

دستگاه های الکترونیکی پر قدرت را از تلویزیون دور کرده و جای مناسب دیگری برای آن ها انتخاب کنید. اگر این کار امکان پذیر نیست خود تلویزیون را جا به جا کنید.

تغییر ندادن محل تلویزیون یا دستگاه های الکترونیکی ایجاد کننده ی پارازیت، باعث می شود وضعیت غیرعادی صفحه نمایش ادامه داشته باشد.

دور کردن این نوع دستگاه ها وضوح طبیعی تصویر را به تلویزیون شما باز می گرداند و از برفکی شدن تصویر تلویزیون شما جلوگیری می کند.

 

آموزشگاه برق الکترونیک دوره های آموزشی متعددی را برگزار میکند. از بین تمام آنها میتوان به دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات مایکروویو و… اشاره کرد. برای مشاهده تمام دوره ها می توانید به صفحه شهریه دوره‌ها مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۶ رای

4 پاسخ

  1. بله ما پیج اینستاگرام هم داریم.
    میتونین با مراجعه به بخش فوتر سایت از پیج اینستاگرام ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *